Yamaha XSR900 2022 - nowoczesny retro naked [opis, zdjęcia, film, dane] - Motogen.pl

Yamaha XSR900 na 2022 wygląda wyśmienicie! Chociaż z pewnością nie każdemu spodoba się ten styl… Sprawdź opis i dane nowego modelu z serii Sport Heritage.

Był rok 2016, kiedy Yamaha wzbudziła swój segment Sport Heritage za pomocą pierwszego XSR900. Od tamtej pory moda na „nowoczesne motocykle w stylu retro” znacznie się rozrosła, a więc nieuniknionym było, że po gruntownym odnowieniu modelu MT-09, podobną drogą pójdzie także bratni XSR900.

Yamaha właśnie zaprezentowała XSR900 na rok 2022. Jest to motocykl korzystający z nowoczesnych rozwiązań, zbudowany z poszanowaniem korzeni, w stylistyce lat '1980.

Kolorystyka „Legend Blue” odwzorowuje Yamahę YZR 500, na której Christian Sarron walczył w Grand Prix, a która jako pierwsza korzystała w wyścigach z ramy Deltabox. Co więcej – w oficjalnej sesji zdjęciowej udział wzięli właśnie Sarron i jego YZR!

Klip promocyjny Yamaha XSR900 2022:’

Najważniejsze cechy modelu XSR900 2022:

  • Konstrukcja nawiązująca do historycznych motocykli wyścigowych Yamahy
  • Wysokiej jakości detale i najlepsze materiały
  • Nieskrępowana, wygodna pozycja podczas jazdy
  • Oświetlenie LED z charakterystycznym wzorem XSR
  • Zgrabnie ukryte tylne światła LED
  • Nowoczesna interpretacja historycznej kolorystyki
  • Pakiet elektronicznych systemów wspomagania kierowcy, 6-osiowy moduł bezwładnościowy
  • Systemy kontroli trakcji, uślizgu, hamowania i unoszenia przedniego koła
  • Wszechstronny silnik CP3 o pojemności 889 cm3 i wysokim momencie obrotowym spełniający normę emisji spalin Euro5
  • QSS, tempomat i sprzęgło A&S
  • Lekkie podwozie oparte na ramie Deltabox odlewanej metodą CF
  • Lekkie obręcze SpinForged
  • Wysokiej klasy regulowane zawieszenie
  • Dwie przednie tarcze o średnicy 298 mm z radialną pompą hamulcową
  • Dźwignie nożne kute z aluminium
  • Niskoprofilowa rama pomocnicza zaprojektowana specjalnie do modelu XSR900 oraz składane podnóżki
  • Wszystkie wskaźniki wykonane w technologii LED
  • Lusterka na końcach kierownicy
  • Frezowana półka przedniego widelca
  • Inspirowany wyścigami 15-litrowy zbiornik paliwa ze sportowym korkiem wlewu 

Galeria zdjęć XSR900 2022:

Zbiornik paliwa, owiewki, kanapa – stylowa linia

Zbiornik paliwa Yamahy XSR900 jest inspirowany wyścigówkami z serii Grand Prix z lat 80-ych XX wieku. Z przodu ma wloty powietrza, przez które silnik dostaje oddech, a które jednocześnie wydzielają emocjonujący ryk z układu dolotowego.

Specjalnie dobrana aranżacja profilowanego 15-litrowego zbiornika paliwa i siedzenia z garbem sprawia, że kierowca siedzi za punktem centralnym motocykla, niemal nad tylną osią. Układ ten w dużej mierze buduje wyjątkowość zachowania motocykla na drodze oraz poprawia ergonomię poprzez minimalizowanie obciążenia ciała.

Niewielkie panele boczne z otworami wentylacyjnymi nadają minimalistyczny wygląd, a korek wlewu paliwa wzorowany na rozwiązaniach wyścigowych podkreśla sportowe dziedzictwo motocykla.

Oświetlenie LED ze sportowym nawiązaniem

Urocza cecha oryginalnej XSR900 – okrągły reflektor – znalazła drogę również do nowego modelu, ale teraz wykorzystuje nowoczesną technologię LED.

 Nawiązaniem do historycznego wyścigowego dziedzictwa jest również „schowane” tylne światło LED, umieszczone pod garbem siedzenia. Kierunkowskazy LED jeszcze bardziej akcentują eleganckie sportowe linie tego wyczynowego nakeda.

Nie zabrakło wielu estetycznych i bezkompromisowych dodatków, jak frezowana półka przedniego widelca, wiercone zaślepki widelca i aluminiowe logo XSR, a także wytłoczone z aluminium panele boczne, kute dźwignie nożne, czarny zbiornik płynu hamulcowego oraz lusterka na końcach kierownicy.

Rama i zawieszenie w XSR900

Rama to konstrukcja aluminiowa Deltabox, którą Yamaha podbiła świat wyścigowy w latach ’80. Podobnie jak w nowym MT-09, tak samo tutaj rama jest lżejsza, mocniejsza i poprawiająca prowadzenie. Podobnie jak w MT-09, główka jest niżej o 30 mm względem poprzedniego modelu. Wahacz wydłużono o 55 mm.

Na zawieszenie składa się złoty widelec KYB oraz amortyzator KYB, z regulacją. Motocykl ma chwalić się intuicyjnym i sportowym prowadzeniem.

XSR900 z pełnym zbiornikiem waży 193 kg.

Hamulce z wysokiej półki: XSR900 2022

Na przedniej osi pracują zaciski 4-tłoczkowe na tarczach 298 mm. Świetnie wygląda radialna pompa hamulcowa Brembo, która ma zapewnić precyzyjną informację o punkcie zadziałania klocków.

Dbałość o szczegóły widać też w pięknie wykonanym kutym pedale hamulca, który steruje tylną tarczą o średnicy 245 mm. 

Lekkie felgi

Podobnie jak w przypadku MT-09, wytwarzanie obręczy kół nowej XSR900 za pomocą opracowanej przez Yamahę metody wyoblania pozwoliło obniżyć masę kompletu o 700 gram.

To bardzo odczuwalna redukcja masy nieresorowanej, która poprawia reakcje zawieszenia, a w konsekwencji zwinność i stabilność. Lżejsze felgi zmniejszają moment bezwładności z tyłu o 11%, dzięki czemu nowa XSR900 znacznie lepiej zachowuje się w zakrętach oraz w czasie hamowania.

Silnik XSR900 2022

Silnik przeszedł podobne zmiany, jak w siostrzanym modelu MT-09. Mamy więc 3 cylindry w rzędzie normę Euro 5, pojemność 889 ccm oraz wyższe osiągi: 119 KM oraz 93 Nm.

Za przeniesienie napędu odpowiada dopracowane sprzęgło typu A&S (antyhoppingowe z funkcją docisku) oraz dopasowane przełożenia skrzyni biegów.

Zaawansowana elektronika – Yamaha XSR900 2022

XSR900 reprezentuje styl retro, ale posiada najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, a w tym elektronikę rodem z torowej R1 (podobnie jak MT-09).

Sercem systemu jest 6-osiowy moduł bezwładnościowy (IMU), który wykorzystuje dwa czujniki do pomiaru prędkości w trzech osiach i przyspieszenia w trzech osiach. Dzięki niemu na pokładzie znalazły się:

  • System kontroli trakcji (TCS) rozpoznający pochylenie motocykla: pewność przy każdej pogodzie, pracujący w 3 trybach + off.
  • System kontroli uślizgu (SCS) pozwala kontrolować uślizg boczny w 3 trybach + off.
  • Układ zapobiegający unoszeniu przedniego koła (LIF) redukujący wheelie, współpracuje z pozostałymi systemami.
  • System kontroli hamowania (BC) reguluje ciśnienie w hamulcach przednich i tylnych. Posiada dwa tryby, gdzie BC2 rozpoznaje pochylenia.
  • System Quickshifter (QSS) pozwala zmieniać biegi w górę i w dół bez użycia sprzęgła.
  • D-Mode – cztery tryby sterowania mocą silnika i agresywnością reakcji na manetkę gazu. (Przepustnica YCC-T jest w pełni elektroniczna, bez zastosowania linek.
  • Tempomat.
  • Wszystkim steruje się z poziomu 3,5-calowego, kolorowego wyświetlacza TFT.

Kolory i dostępność XSR900

Aby podkreślić związki z innowacyjnością i sukcesami lat 80-ych ubiegłego wieku, nowy XSR900 prezentuje współczesną interpretację charakterystycznych barw zdobywcy Grand Prix, Christiana Sarrona (zawodnik, który w GP500 pomógł budować wizerunek konstrukcji Deltabox). Jest to wersja kolorystyczna Legend Blue ze złotym widelcem i felgami.

Drugą opcją jest Midnight Black z czerwonymi akcentami i czarnym widelcem.

Dostawy XSR900 2022 do europejskich dealerów Yamahy rozpoczną się w trzecim tygodniu lutego 2022 roku

Dane techniczne Yamaha XSR 900 2022:


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany