Yamaha XSR700 + XSR700 Xtribute 2022 - nowocześnie i stylowo [EICMA 2021, opis, dane techniczne, zdjęcia] - Motogen.pl

Kolejną nowością Yamachy na tegorocznych targach EICMA jest odświeżona rodzina XSR700. Jej bazą jest rynkowy hit – nowoczesna i zwinna MT07, ale wizualnie motocykle gamy Sport Heritage nawiązują do klasycznych modeli sprzed wielu lat.

Pierwsza Yamaha XSR700, oparta na koncepcji Shinyi Kimury pojawiała się na rynku w 2015 roku. Linia inspirowana historycznymi modelami Yamahy w połączeniu z silnikiem CP-2 rozwijającym wysoki moment obrotowy dawały mieszankę stylowego wyglądu z dobrymi osiągami i właściwościami jezdnymi. Na 2022 rok Yamaha wprowadziła w tym sprawdzonym modelu kilka zmian. Dwuczęściowa rama, zbiornik paliwa i konstrukcja siedzenia pozostały w dużej części niezmienione, ale wiele innych elementów zostało udoskonalonych. Najbardziej w oczy rzucają się nowe wzory malowania oraz zmodyfikowane osłony chłodnicy i kierunkowskazy przeniesione bardziej na boki.

Historyczne kolory XSR700 2022

Nowe szaty graficzne nawiązują do 2-suwowego RD350LC z początku lat osiemdziesiątych XX wieku. Stąd też w malowaniach oferowanych na 2022 rok odnajdziemy biel i błękit oraz bardziej połączenie czerni i złota.

Yamaha XSR 700 2022: Nowa konstrukcja reflektora LED

Wraz z wprowadzeniem całkowicie nowego modelu XSR125 linia Sport Heritage otrzymała zmodernizowane oświetlenie. Klasycznie wyglądający, połączony z osłonami widelca reflektor wykonano w technologii LED, z dzielonym projektorem oraz półokrągłym światłem pozycyjnym. Tylne światło ma również klasyczny okrągły kształt, ale technologia LED dba o znacznie lepszą widoczność. Z kolei kierunkowskazy bardzo subtelne – jak przystało na maszynę tego typu.

Praktyczniejsze zegary

Nowoczesny wyświetlacz LCD z odwróconą kolorystyką przesunięto bardziej do przodu, gdzie jest lepiej widoczny. Jego umiejscowienie dopasowano do nowego reflektora, tak aby motocykl widziany z przodu miał smuklejszy wygląd.

Hamulce i zawieszenie

W celu poprawy właściwości jezdnych XSR700 otrzymała nowe, większe przednie tarcze hamulcowe o średnicy 298 mm, zmodyfikowany przedni widelec oraz opony Michelin Road 5.

Wszystko pod ręką

Całe czarne manetki i dźwignie otrzymały do kompletu zmodernizowane technicznie przełączniki, które teraz są wygodniejsze w obsłudze. Umożliwiają one kierowcy dostęp do funkcji wyświetlacza LCD podczas jazdy.

Yamaha XSR700 XTribute 2022 – z szacunku do legendy

W roku 2022 Yamaha prezentujemy kolejne wcielenie odmiany XTribute, inspirowanej kultowym wręcz modelem XT500. Oba modele mają wiele wspólnych cech, pomimo tego, że pięćsetka była klasyfikowana jako motocykl enduro. Łączy je jednak uniwersalność, nieskomplikowana konstrukcja i dawanie radości z jazdy. XSR700 XTribute jest po prostu dostosowana do współczesnych czasów, gdzie więcej czasu spędza się na asfalcie, niż w terenie.

Yamaha XSR 700 2022: Malowanie w stylu 1981

Jedną z cech modelu XT500, której zawdzięczał on świetnie wyniki sprzedaży przez ponad dziesięć lat, była odważna, lecz równocześnie prosta stylizacja. Zachowano to w nowej XTribute, gdzie osłony zbiornika paliwa ze szczotkowanego aluminium pokryte grafikami inspirowanymi modelem XT połączono z białymi błotnikami i złotymi obręczami kół. W celu podkreślenia kolorystyki XTribute projektanci zdecydowali się zaciemnić detale, które są wyeksponowane w standardowej XSR700. Zarówno osłony ramy, osłony chłodnicy, wsporniki zestawu przyrządów jak i pozostałe detale są czarne, tak aby tworzyć wizualną jedność z ramą i lakierowanym na ciemno silnikiem CP2.

Yamaha XTribute: Miejski scrambler

Aby nawiązywać do terenowego stylu XT500, XTribute otrzymał wzmocnioną, szerszą kierownicę. Gwarantuje ona wygodną wyprostowaną pozycję w trakcie jazdy i  ułatwia manewrowanie nawet przy niskich prędkościach. Masywne manetki i podnóżki również wyglądem nawiązując do terenowej estetyki. Ze względów tak estetycznych jak i praktycznych 10-ramienne odlewane obręcze kół w modelu XSR700 XTribute obuto w opony Pirelli MT-60RS, które pasują do stylistyki miejskiego scramblera. Zapewniają doskonałą przyczepność oraz łatwość prowadzenia na ulicach, a także drogach gruntowych.

Płaskie siedzenie i osłony widelca

Aby zachować styl, według których powstała XT500, model XTribute otrzymał płaskie siedzenie z delikatnym logo XTribute wytłoczonym z tyłu. Wygląda ono jak przeniesione żywcem z lat 80-ych ubiegłego wieku, ale jest współcześnie wygodne. Kolejnym nawiązaniem do klasycznych scramblerów są czarne gumowe osłony rur nośnych przedniego widelca.

Lekki i zwinny

Ważąc zaledwie 190 kg z płynami, XSR700 XTribute jest jednym z najlżejszych scramblerów w tej kategorii. Stalowa rama pomocnicza i kompaktowe podwozie to jedna z najbardziej zwinnych i zwrotnych konstrukcji w klasie, dzięki czemu XSR700 XTribute i nadaje się do jazdy tak w mieście, jak i poza nim.

 Opcjonalny czarny wydech Akrapovič

W 1976 roku pierwsza XT500 miała nisko osadzony kolektor z wysoko umieszczonym tłumikiem. Przyszli właściciele XSR700 XTribute będą mogli nawiązać do tego klasycznego wyglądu, wyposażając swoje XSR700 XTribute w opcjonalny układ wydechowy Akrapovič. Dzięki wykończeniu w czarnym kolorze — jak w oryginalnej XT500 — ten wysokiej jakości układ 2-w-1 nadaje radykalnego wyglądu motocyklowi wydobywając z siebie szorstkie brzmienie.

Najważniejsze nowości modelu XSR700 2022

•          Oświetlenie LED zgodne z kanonem rodziny XSR

•          Zmieniony układ kokpitu ze zintegrowanymi wspornikami reflektora

•          Unowocześnione detale konstrukcyjne

•          Większe przednie tarcze hamulcowe

•          Zmodyfikowany przedni widelec

•          Kolorystyka i grafika inspirowana historią Yamahy

•          Opony Michelin Road 5

Najważniejsze nowości modelu XSR700 XTribute

•          Kompletne oświetlenie LED, w tym reflektor z charakterystycznym wzorem XSR

•          Zmieniony układ kokpitu z czarnymi instrumentami LCD

•          Kolory i nowe elementy graficzne „1981” w stylu retro inspirowane modelem XT

•          Off-roadowa kierownica i manetki oraz masywne podnóżki

•          Opony Pirelli MT60RS z kostkowanym bieżnikiem do jazdy po ulicach i drogach szutrowych

•          Specjalne płaskie siedzisko w stylu XT, osłony widelca i zintegrowane wsporniki reflektora

Dane techniczne – Yamaha XSR 700 / XTribute 2022:

Galeria zdjęć – Yamaha XSR 700 / XTribute 2022:


Jedna odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany