Yamaha XSR jest już dostępna, jeździliśmy nią! (wideo) - Motogen.pl

Po krótkich negocjacjach wyciągnęliśmy sprzęt wprost z ekspozytora, gdzie kilka chwil wcześniej został starannie zainstalowany. Przekręciliśmy kluczyk w stacyjce, a na nim widniał przebieg – „zero kilometrów”. Uła – pomyślałem – tak dłużej być nie może, mieszkańcy stolicy muszą dowiedzieć się co to znaczy moc XSR700!

Jest zimno, ślisko i ponuro tymczasem przejażdżka nową Yamahą zdecydowanie dodała kolorytu do tej scenerii. Po krótkiej jeździe testowej jesteśmy pewni, że ten sprzęt nie zawiedzie niczyich oczekiwań. Wygląda super, a dwucylindrowy silnik zbudowany w technologii „crossplane” (znany nam już wcześniej z MT-07), jeździ świetnie! Już się nie możemy doczekać chwili, gdy trafi w nasze ręce do bardziej kompleksowego testu.

Yamaha XSR700 – dostępna jest w całkiem przestępnej cenie. Za wersję z ABSem zapłacimy jedynie 31 900 zł. Dodatkowo Yamaha Motor Polska przygotowała pakiety akcesoryjne, pozwalające kompletnie doposażyć nowy jednoślad w stylu „Tour” albo „Street Fighter” (KLIKNIJ i SPRAWDŹ). Wydaje nam się, że jeśli przez ostatnie kilka miesięcy nie prowadziłeś zbyt hulaszczego trybu życia to powinieneś sprawić sobie, bądź swoim bliskim taki prezent pod choinkę.

Yamaha XSR700 – nowoczesny „street bike” w stylu retro!

Nowy model, który wzbogacił segment Sport Heritage (KLIKNIJ i dowiedz się więcej) to motocykl ze wszech miar nietuzinkowy. To pierwszy jednoślad Yamahy zbudowany według filozofii „Faster Sons”, w ramach współpracy z mistrzem „customizingu” Shinya Kimurą. To ukłon w stronę maszyn z przeszłości, które zyskują swe drugie życie we współcześnie projektowanych maszynach, łączących styl retro z najnowocześniejszymi technologiami. Zachowując szacunek dla wyglądu i stylu motocyklowych ikon z przeszłości Yamaha sięga po najlepszą, współczesną technikę, by tworzyć jednoślady z charakterem, nie znające kompromisu pod względem dynamiki jazdy i jakości prowadzenia. Model XSR700 to swoisty hołd dla legendarnej XS650, której minimalistyczna stylizacja wciąż pozostaje arcydziełem motocyklowego wzornictwa i stanowi inspirację dla współczesnych projektantów.

 

#XSR700 #Yamaha #LibertMotors już jest #prezenty #gwiazdkowe #mikołaj

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Motogen (@motogen.pl) 8 Gru, 2015 o 4:20 PST

Yamaha XSR700 jest niepowtarzalna również od strony technicznej. Jej sercem jest dwucylindrowy silnik o pojemności skokowej 689 cm3 i mocy maksymalnej blisko 75 KM. Został zbudowany według koncepcji „crossplane”, w której czopy korbowodowe przestawione są o kąt 270º. Ten konstruktorski „trick” skutkuje niesamowitymi wrażeniami z jazdy – wyjątkowymi przyśpieszeniami, płynną pracą i spontanicznymi reakcjami na otwarcie przepustnicy a także niecodziennym, frapującym brzmieniem.

 

#XSR700 #Yamaha #LibertMotors #mikołaj #test

Film zamieszczony przez użytkownika Motogen (@motogen.pl) 8 Gru, 2015 o 4:35 PST

Lekkie i zwarte podwozie XSR700, z bardzo krótkim wahaczem o długości zaledwie 53 cm, zapewnia nie tylko pewność prowadzenia, ale również wzorową zwrotność. Dlatego tym motocyklem z powodzeniem mogą podróżować zarówno doświadczeni jeźdźcy, wykorzystujący do maksimum możliwości silnika, jak i początkujący motocykliści, poszukujący w jednośladzie przede wszystkim spokoju i stabilności. Podwoziową ciekawostką XSR700 jest osadzona bardzo nisko i ustawiona poziomo kolumna resorująco-tłumiąca, która w swej przedniej części mocowana jest bezpośrednio do skrzyni korbowej. Jest praktycznie niewidoczna i pozwala zachować „czystość” wyglądu maszyny. Kolejnymi przykładami nowoczesnych technologii są 10-ramienne obręcze kół z lekkich stopów, perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 282 mm oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, które w połączeniu z seryjnie montowanym układem przeciwpoślizgowym ABS zapewniają skuteczne hamowanie w każdych warunkach.

Model XSR700 to pierwszy jednoślad w ofercie Yamahy, który wprowadza w sposób kompleksowy filozofię „Sport Heritage”, łącząc inspiracje ze „starej szkoły” motocyklowej z najnowszymi zdobyczami techniki i wyrafinowanymi technologiami. A wszystko dla czerpania jak największej przyjemności z wyglądu motocykla, jego osiągów i pewności prowadzenia. Yamahę XSR700 wyróżnia jeszcze jeden walor – umożliwienie właścicielowi zademonstrowania własnej indywidualności poprzez personalizację maszyny. Stąd obszerny katalog oryginalnych opcji i dodatkowego wyposażenia, w tym specjalnie przygotowanych pakietów w korzystnych cenach, dzięki którym każdy nabywca może dokonać „customizingu” swojego motocykla.