Yamaha zaprezentowała nowy, sportowy model R7. Łączy codzienną jazdę z możliwością atakowania czasów na track-dayu. Sprawdź dane techniczne, zdjęcia, opis i szczegóły. To może być genialne i niezbyt drogie narzędzie do jazdy codziennej wraz torowaniem!

Natura segmentu motocykli supersportowych się zmienia. Najbardziej ekstremalne motocykle wciąż przyciągają motocyklistów, którym zależy na największych osiągach. A jednak jest też popyt na lżejsze, łatwiejsze i tańsze motocykle supersportowe. I w ten właśnie sposób Yamaha ogłasza swój nowy model sportowy R7, który można także zamówić także w wersji 35kW dla posiadaczy prawka kategorii A2.

Dla kogo jest Yamaha R7?

Yamaha kieruje swój nowy model albo dla trochę młodszych i mniej zaawansowanych motocyklistów, albo dla tych, którzy poszukują największego czynnika radochy w motocyklu, zarówno na torze jak też na drogach. Poniższy oficjalny film idealnie prezentuje założenia konstruktorów. R7 ma być tania w utrzymaniu, jednocześnie ma zapewniać ciekawe wrażenia z jazdy sportowej. To za sprawą dynamicznego silnika CP2 znanego z MT-07 oraz widelca USD z radialnymi zaciskami.

Film promocyjny R7 2021:

Najważniejsze szczegóły Yamahy R7:

  • Silnik CP2 686 cm³ o wysokim momencie obrotowym
  • Dostępność w wersji 35 kW dla posiadaczy kat. A2
  • Sportowy, kompaktowy design wpisujący się w kod DNA serii R
  • Aerodynamiczna owiewka z aluminiową dolną częścią
  • Centralny wlot powietrza w kształcie M
  • Przedni wygląd w stylu serii R, z podwójnymi LEDami pozycyjnymi
  • LEDowy, mocny reflektor
  • Sprzęgło A&S podnosi poziom kontroli
  • Lekka rama precyzyjnie zaprojektowana pod kątem sztywności podwozia, z aluminiową sekcją centralną
  • Regulowany tylny amortyzator mocowany systemem dźwigni
  • W pełni regulowany przedni widelec typu upside-down o średnicy goleni 41 mm
  • Kierownica clip-on z lekkimi podnóżkami i stylowymi osłonami pięt
  • Sportowa pozycja jazdy z możliwością złożenia się za owiewką
  • Radialne zaciski przedniego hamulca z radialną pompą Brembo
  • Zegary LCD w stylu supersport
  • Lekkie, 10-ramienne obręcze kół
  • Opcjonalny system szybkiej zmiany biegów Quick Shift zapewnia płynne zmiany biegów na wyższe
  • Smukły, 13-litrowy zbiornik paliwa z miejscem oparcia kolan
  • Opony 120/70 oraz 180/55 

Yamaha R7 2021: silnik CP2

Jednostka napędowa jest już dobrze znana w kilku odmianach: MT-07, Tracer 700, Tenere 700, a teraz też R7. Wciąż ma 689 ccm pojemności, czopy wału przestawione o 270 st., 2 cylindry w rzędzie, rozrząd DOHC. Moc maksymalna to 73,4 KM (54 kW), a moment wynosi 67 Nm. Osiągi dostępne są przez całą szerokość obrotomierza.

Zmiany to nowy komputer ECU, zoptymalizowany kształt dolotu, przebudowany układ wydechowy oraz dopracowane ustawienia wtrysku paliwa. Dzięki temu poziom kontroli ma się polepszyć, zapewniając gładkie i precyzyjne reakcje na ruch manetką. R7 ma także zmienione ratio przeniesienia napędu, aby zapewnić bardziej sportowy charakter z mocniejszym przyspieszeniem.

Sprzęgło A&S w R7

Jedną z ważnych ze sportowego względu nowości, jest zastosowanie sprzęgła uślizgująco-asystującego. Poza płynnymi zmianami biegów zapewnia uślizganie przy redukcji, aby tylne koło nie blokowało się lub nie podskakiwało przy zbyt mocnym hamowaniu. Przy okazji obsługuje się je o ok. 33% lżej, niż w standardowej wersji.

Quickshifter w CP2!

Yamaha jako dodatek oferuje QSS czyli Quick Shift system. Działa tylko przy zmianach przełożeń do góry, współpracuje z komputerem ECU, pozwala na szybkie i gładkie zmiany biegów bez użycia sprzęgła i odejmowania gazu.

Galeria zdjęć – Yamaha R7 2021:

Rama i zawieszenie Yamahy R7

Rama rurowa została dopasowana do sportowego użytku, co szczególnie widać w centralnym rejonie, przy punkcie mocowania wahacza – ma usztywnianą sekcję z aluminium. Ma zapewniać precyzję jazdy na torze i na drodze.

Z przodu pracuje widelec USD marki KYB o śr. 41 mm z pełną i łatwą regulacją (napięcie wstępne, tłumienie kompresji w lewej ladze oraz odbicia w prawej). Górna półka jest odlewana, a dolna to kute aluminium.

Z tyłu pracuje zaprojektowany od nowa amortyzator na dźwigienkach, montowany horyzontalnie dl centralizacji masy. Posiada regulację napięcia wstępnego oraz tłumienia odbicia. Mamy asymetryczy wahacz znany z MT-07.

Motocykl waży 188 kg z paliwem, masa jest scentralizowana do tego stopnia, że rozkład obciążenia osi to 51/49 przód/tył.

Otrzymujemy felgi odlewane ze stopów lekkich, o 10 ramionach. Rozmiar opon to sprawdzone i uniwersalne 120/70 ZR17 oraz 180/55 ZR17.

Supersportowa pozycja za kierownicą

Sportowa pozycja opracowana została po długich godzinach testów, ale w taki sposób, aby wciąż zapewniała komfort jazdy na co dzień. Da się przyjąć pozycję na zakręty i do miasta. Kanapa jest wąska z przodu i szeroka z tyłu, co zapewnia wolność ruchów; jest na wysokości 835 mm. Kierownica to clip-ony, a siedzenie kierowcy ma podparcie z tyłu. Można zamontować pokrywę siedzenia kierowcy.

R7 ma konstrukcję węższą nawet niż R3 oraz R125, co zapewnia wyśmienitą aerodynamikę.

Radialne zaciski z radialną pompą

Sportowy motocykl musi mieć czym hamować, a więc mamy 4-tłoczkowe zaciski montowane radialnie, tarcze o śr. 298 mm oraz radialnie montowaną pompę hamulcową Brembo. Układ zapewnia moc i kontrolę hamowania.

Światła LED, stylistyka, zegary LCD

Swoim designem R7 nawiązuje do kuzynek Yamahy. Mamy więc centralny reflektor LED jak w serii MT, ale umieszczony we wlocie podobnym do R6 i R1. Boczne LEDy pozycyjne także przypominają większe większe sportowe modele.

Zegary to technologia LCD w negatywie. Kształt jest zaprojektowany specjalnie dla R7. Zapewniają zestaw ważnych informacji, jak wskaźnik biegu, shift light, wskaźnik quickshiftera.

Cena, kolory i dostępność Yamahy R7

Yamaha R7 2021 dostępna będzie w dwóch kolorach: Icon Blue oraz Yamaha Black. Dostawy mają wylądować w europejskich salonach w październiku 2021. Cena nie została jeszcze potwierdzona, ale można spekulować o poziomie bliskim 38 000 złotych.

Dane techniczne – Yamaha R7 2021: