Yamaha R6 pozostanie z czterema cylindrami - Motogen.pl

Plotki o Yamasze z serii R z silnikiem trzycylindrowym rozpaliła informacja o zastrzeżeniu znaku towarowego R3 i YZF-R3. To sprawiło, że były dwie możliwości – albo Yamaha zdecyduje się wypuścić sportowy motocykl z trzycylindrowym silnikiem, który już pracuje w MT-09 albo do oferty trafi nowa, mała Yamaha, która będzie łącznikiem między YZF-R125 i YZF-R6.

Według danych z California Air Resources Board homologacja dla modelu R6 nie zmienia się, a to oznacza, że wersja na 2015 prawdopodobnie zyska tylko nowe malowania. Wychodzi zatem na to, że Yamaha YZF-R3 to znak towarowy dla sportowej Yamahy z silnikiem o pojemności w okolicach 300 ccm. Stało się to jeszcze bardziej oczywiste po zaprezentowaniu w Indonezji modelu YZF-R25. Honda i Kawasaki na rynkach europejskich i na rynku amerykańskim również oferują swoje małe sporty z silnikami o pojemnościach 300 ccm.

Pozostaje tylko pytanie, czy YZF-R3 ujrzy światło dzienne jeszcze w tym roku podczas targów Intermot lub EICMA, czy przyjdzie nam poczekać na premierę jeszcze do przyszłego roku. Warto przypomnieć, że model YZF-R25 miał zostać zaprezentowany jeszcze w sezonie 2013, a pojawił się na rynku dopiero latem tego roku. Duże zainteresowanie motocyklem w Indonezji sprawiło, że jego sprzedaż w Indiach, Wietnamie i innych krajach opóźni się.

Więcej o motocyklach Yamaha Autor: Wojciech Grzesiak