Producent z Iwaty stawia przede wszystkim na napęd elektryczny i pokaże aż trzy koncepty skierowane do różnych grup użytkowników. Oprócz tego pojawi się również projekt cafe racera bazujący na modelu XVS950.

W przypadku modeli elektrycznych pojawią się PES1, PES2, Evino, Ekids i YP J-01 Epsilon Project 01. PES1 stylistycznie doskonale pasowałby do serii MT. Jest to agresywny naked o wadze 100 kilogramów. Według producenta motocykl miałby zapewniać takie same wrażenia z jazdy jak jego benzynowi bracia. PES2 to z kolei propozycja dla miłośników jazdy w terenie. Jest jeszcze lżejszy od PES1, a jego waga to 85 kilogramów. PES2 mógłby być wyposażony w wymienną baterię i posiadać skrzynię pracującą w kilku trybach wybieranych przez użytkownika.

Evino to propozycja dla miłośników skuterów. Z wierzchu retro, a w środku nowocześnie. Jest to propozycja dla tych, którzy chcą sprawnie przemieszczać się po mieście. Najważniejszą cechą Evino jest system odzyskiwania energii. Ekids jest przeznaczony dla najmłodszych użytkowników jednośladów, a jego użytkowanie ma być na tyle bezproblemowe, że można nim jeździć również w pomieszczeniach. YP J-01 Epsilon Project 01 to z kolei… kolarzówka z silnikiem elektrycznym i konwencjonalnym napędem czyli pedałami. Ten elektryczny motorower posiada opcję współpracy ze smartfonami co pozwala na informowanie o parametrach trasy.

Ostatni motocykl jest jednocześnie najbardziej realny jeśli chodzi o realizację. Jest nim cafe racer zbudowany na bazie XVS950. To dopiero motocykl studyjny, ale mamy nadzieję, że wyjdzie poza programy do trójwymiarowego modelowania i ujrzymy go za rok lub dwa jako premierę.

Więcej o motocyklach Yamaha Autor: Wojciech Grzesiak