Yamaha MT-09 SP 2021: lepsze zawieszenie i dodatki [opis, dane techniczne, zdjęcia, film] - Motogen.pl

MT-09 SP na 2021 dostaje widelec KYB i amortyzator Ohlins z pełną regulacją. Do tego tempomat i parę innych dodatków.

Na rok 2021 Yamaha zaprezentowała już zupełnie nowy model MT-09. Dostaliśmy mocniejszy silnik, niższą masę, lepsze podwozie i więcej elektronicznych dodatków, w tym IMU, a więc też zaawansowaną kontrolę trakcji i ABS

Yamaha MT-09 SP 2021

Wczoraj Yamaha pochwaliła się też modelem MT-09 SP — maszynę jeszcze ostrzejszą, inteligentniejszą i bardziej ekskluzywną, wykończoną w agresywnym stylu nawiązującym do motocykli klasy Supersport i wyposażoną w zawieszenie klasy premium.

MT-09 SP na filmie:

Kolory i grafika dedykowane modelowi SP

Unikatowa dla modelu MT-09 SP nowa kolorystyka Icon Performance inspirowana modelem R1M wyróżnia się niebiesko/czarnym wielotonowym lakierem na zbiorniku paliwa i kanałach powietrza, co nadaje jeszcze bardziej agresywnego i niepowtarzalnego wyglądu tej maszynie, stojącej na szczycie rodziny Hyper Naked. Wysokiej klasy wykończenie uzupełniają idealnie wkomponowane grafiki, a kolory nawiązujące do serii Supersport umacniają sportowy wizerunek motocykla i podkreślają bliskie powiązania technologiczne z R1M — najbardziej zaawansowaną Yamahą do użytku cywilnego, jaką kiedykolwiek zbudowano.

Tempomat

Oprócz obszernego pakietu elektronicznych układów wspomagających kierowcę, stosowanych w standardowym modelu MT-09, wersja premium MT-09 SP zawiera dodatkowo wygodny tempomat. Pracuje od 50 km/h i 4. biegu.

Wysokiej klasy przednie zawieszenie KYB

Wysokiej jakości przedni widelec KYB ma lagi o średnicy 41 mm pokryte wytrzymałą warstwą węgla diamentopodobnego (DLC), który zapewnia bardzo płynne i czułe działanie zawieszenia. Można w nim w pełni regulować napięcie wstępne oraz siłę tłumienia odbicia i dobicia, dzięki czemu kierowca zawsze jest w stanie dostroić zawieszenie do konkretnych warunków drogowych.

Dodatkowo ten zaawansowany technicznie widelec ma osobną regulację siły tłumienia dla niskich i wysokich prędkości, co dodatkowo zwiększa możliwości precyzyjnego dostrojenia.

Tylny amortyzator Öhlins

Wysokiej klasy przedniemu zawieszeniu dorównuje zawieszenie tylne, które wyposażono w amortyzator Öhlins. Umożliwia ono kierowcy pełną regulację dobicia i odbicia oraz zawiera wyprowadzony regulator napięcia wstępnego, pozwalający szybko i łatwo dobrać żądane ustawienie.

Ogółem tylne zawieszenie wprowadza do klasy Hyper Naked precyzję prowadzenia znaną z motocykli klasy Supersport.

Siedzenie z podwójnym przeszyciem

Unikatowe dla modelu MT-09 SP siedzenie z podwójnym przeszyciem i kontrastującymi szwami skonstruowano w taki sposób, aby kierowca miał wrażenie maksymalnego zespolenia z maszyną. Kształt siedziska i zbiornika paliwa, a także całościową ergonomię, opracowano według zasady Kanno Hyoka – czyli na podstawie odczuć i informacji zwrotnych przekazanych przez kierowcę testowego. Ten wyczerpujący proces daje gwarancję, że gotowy produkt będzie maksymalnie przyjemny w użytkowaniu.

Aluminiowy wahacz z anodowanego, szczotkowanego aluminium

Inną wyjątkową cechą modelu MT-09 SP jest pięknie wykończony wahacz o specjalnie szczotkowanej, anodowanej powierzchni, która doskonale pasuje do nowej ramy w kolorze krystalicznego grafitu. W połączeniu z innymi niepowtarzalnymi detalami, takimi jak żółta sprężyna w tylnym amortyzatorze Öhlins czy czarna zębatka napędowa, wahacz wersji SP podkreśla wrażenie produktu premium oraz sportowy wygląd, tego najlepszego w klasie modelu Hyper Naked.  

Elementy podwozia unikatowe dla linii SP

Cechy specyficzne dla linii SP, takie jak anodowana czarna kierownica i dźwignie, zbiorniki płynu hamulcowego z przodu i z tyłu wykonane z przezroczystego, przydymionego plastiku oraz czarna zębatka napędowa, podkreślają status MT-09 SP jako najbardziej ekskluzywnego modelu Hyper Naked w swojej klasie.

Najważniejsze dane techniczne modelu MT-09 SP

Cechy specyficzne dla wersji SP:    

  • Specjalna kolorystyka „Icon Performance” inspirowana modelem YZF-R1M
  • Tempomat
  • Wysokiej klasy przednie zawieszenie KYB®
  • Tylny amortyzator Öhlins
  • Siedzenie z podwójnym przeszyciem
  • Aluminiowy wahacz z anodowanego, szczotkowanego aluminium
  • Dźwignie, kierownica i czarna tylna zębatka z anodowanego aluminium
  • Zbiorniki płynu hamulcowego z przodu i z tyłu z przezroczystego, przydymionego plastiku

Cechy wspólne modeli MT-09 SP i MT-09:

  • Nowy, 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-zaworowy silnik DOHC o pojemności 889 cm3, spełniający wymagania normy EURO 5
  • Większa moc w każdym zakresie prędkości obrotowej silnika
  • Wyższy o 7% maksymalny moment obrotowy osiągany przy niższych obrotach
  • Maksymalna moc większa o 4 KM
  • Nowe, lżejsza o 2,3 kg rama typu Deltabox, wykonana z aluminium odlewanego metodą CF (kontrolowane wypełnianie wnęki formy)
  • Masa z płynami 189 kg — redukcja o 4 kg powoduje, że jest to najlżejszy motocykl typu naked w klasie 900 cm3
  • Krótszy rozstaw osi poprawiający dynamikę prowadzenia
  • Nowy, lekki aluminiowy wahacz
  • Piękna, surowa „bezosłonowa” stylistyka nowej serii MT
  • Wysoka jakość w każdym detalu, z ramą wykończoną w kolorze krystalicznego grafitu
  • Pełne oświetlenie LED w charakterystycznym dla marki układzie Y z przodu i z tyłu
  • Nowy system szybkiej zmiany biegów (quickshifter) działający w górę i w dół
  • Ulepszone sprzęgło antyhoppingowe z funkcją docisku (A&S)
  • Lekki i kompaktowy, nowy 6-osiowy moduł bezwładnościowy (IMU)
  • Układy wspomagające kierowcę, rozpoznające pochylenie motocykla: TCS, SCS i LIFt, z trzema trybami interwencji
  • ABS i system kontroli hamowania (BC)
  • Wybór trybu pracy silnika D-MODE
  • Nowe, ultralekkie 17-calowe, 10-szprychowe obręcze kół SpinForged
  • Większa tylna opona 180/70-17, przednia bez zmian 120/70-17
  • Kolorowy 3,5-calowy wyświetlacz TFT z przełącznikiem funkcji na kierownicy
  • Radialna przednia pompa hamulcowa, dwie przednie tarcze o średnicy 298 mm

Galeria zdjęć – MT-09 SP 2021:

Yamaha MT-09 SP 2021 – dane techniczne:

Silnik
Typ silnika3-cylindrowy, 4-suwowy, Chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność847cm³
Średnica x skok tłoka78.0 mm x 59.1 mm
Stopień sprężania11.5 : 1
Moc maksymalna84.6kW (115 KM) @ 10,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy87.5Nm (8.9kg-m) @ 8,500 obr./min
Układ smarowaniaMokra miska olejowa
Typ sprzęgłaMokre, wielotarczowe
Układ zapłonuTCI
Układ rozrusznikaElektryczny
Skrzynia biegówZ kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowyŁańcuch
Spalanie5.5l/100km
Emisja CO2127g/km
Podwozie
Kąt wyprzedzania główki ramy25º
Układ przedniego zawieszeniaWidelec teleskopowy
Układ tylnego zawieszeniaCoil spring/Gas-hydraulic damper
Skok przedniego zawieszenia137 mm
Skok tylnego zawieszenia130 mm
Hamulec przedniPodwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø298 mm
Hamulec tylnyHydrauliczny jednotarczowy, Ø245 mm
Opona przednia120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless)
Opona tylna180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless)
Wymiary
Długość całkowita2075 mm
Szerokość całkowita815 mm
Wysokość całkowita1120 mm
Wysokość siodełka820 mm
Rozstaw kół1440 mm
Minimalny prześwit135 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)193 kg
Pojemność zbiornika paliwa14l
Pojemność zbiornika oleju3.4l

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany