Yamaha MT-09, opinia, galeria, raport z jazdy - Motogen.pl

Yamaha MT-09 podobnie jak Tracer 9 GT był już przez nas testowany w sezonie 2021. Mimo to chciałbym się z Wami podzielić swoją opinią o tym ciekawym modelu…

Test MT-09 na 2021 znajdziecie tutaj, a jeśli ktoś lubi oglądać filmy to polecamy materiał Barrego.

Yamaha MT-09 opinia Kuby

Pierwszą generacją Yamahy MT-09 miałem okazję podróżować w mroźne, październikowe popołudnie. Jechałem z Poznania do Warszawy z pasażerką, a temperatura była nieznacznie powyżej zera. Jednak motocykl wzbudził zachwyt świetnymi hamulcami z ABS, naturalną i wygodną pozycją oraz oszczędnym, dynamicznym i pięknie brzmiącym silnkiem.

Yamaha MT-09
Yamaha MT-09 2021…

Atutem motocykla był fakt, że moja pasażerka ani razu nie narzekała na twarde siedzenie czy niewygodną pozycję. W aktualnym modelu to wszystko pozostało bez zmian lub zostało poprawione ku lepszemu. Za sprawą agresywniejszego designu MT-09 jeszcze lepiej wpisuje się w klimat niegrzecznego streetfightera, który bez problemu, z dużą przyjemnością wykorzystamy w mieście i do weekendowych, dynamicznych przelotów.

Jazda

Quickshifter działa perfekcyjnie; zmiana biegów sprawia wyjątkową przyjemność, a dynamiczny silnik aż prowokuje do ostrej jazdy.

Mimo że chętnie użytkowałem MT-09 na co dzień, to motocykl, który prosi o jazdę po torze. Chętnie wchodzi w zakręty, jest w nich stabilny a agresywne odkręcenie po przejechaniu apexu sprawi, że z winkla wyskoczymy jak z procy. Samo wejście w zakręt wymaga zdecydowanie mniej siły niż np. w Tracerze 9 GT.

Dźwięk tuningowego Akrapovica jest mięsisty, ale uczciwie głośny. Nikt nie przesadził z hałasem. Yamaha MT-09 ma dwa charaktery. Traktowana spokojnie, będzie doskonałym narzędziem do jazdy na co dzień. Przy gwałtownym operowaniu gazem, będziemy jednym z najszybszych kierowców na ulicy.

Schuberth E1, pasuje do MT-09?

Podsumowując: po stronie plusów wymienię silnik, skrzynię biegów, elektronikę, stabilne zawieszenia, komfort kierowcy i pasażera, fajny design, świetny dźwięk i cenę zaczynającą się od 43 000 zł. Minusem może być fakt braku ochrony przed wpływem warunków atmosferycznych, ale to jakby typowe w power-nakedach…

Yamaha MT-09 galeria

Operacja Lato w Motogen.pl

Materiał zrealizowaliśmy w czasie Tygodnia Yamaha w ramach motogenowej Operacji Lato! Za sprawą tego projektu mamy dla Was masę ciekawych materiałów oraz konkurs z cennymi nagrodami!

Partnerzy Operacji Lato:
BNP Paribas,
I’M Inter Motors,
TRW,
NGK,
Schuberth,
Dunlop,
Motul,
Exide.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany