Yamaha aktualizuje cruisera V-Twin Bolt, ale... - Motogen.pl

Niestety Yamaha Bolt (zwany kiedyś w Europie XV 950) wciąż nie wraca do Europy. Pozostaje modelem wyłącznie na Japonię. Czy przywołuje tęsknotę za cruiserami Yamahy?

Tęsknicie za cruiserami z silnikami V-Twin prosto od Yamahy? W 2014 roku w Polsce zadebiutowała Yamaha XV 950 „Bolt” i nawet miałem nią okazję wtedy jeździć. Naprawdę przyjemny motocykl. Niestety Bolt nie przyjął się w naszej części świata i po kilku latach zniknął z europejskiej oferty.

Gdy dziś przeczytałem, że „Yamaha odświeża Bolta”, już miałem nadzieję, że może powraca do Europy… Ale niestety nie. To tylko aktualizacja modelu na rynek japoński.

Na rok 2021 w Japonii, model ten otrzymuje nazwę Yamaha Bolt R Spec ABS. Czyli ma trochę lepsze zawieszenie, ciekawe dodatki i wypasiony, szaro-niebieski lakier (jest też czarny).

Przypomnijmy, że Bolt waży 252 kg. Napędza go silnik V-Twin o pojemności 941 ccm, rozwijający 54 KM mocy oraz 80 Nm momentu obrotowego. W praktyce oznacza to cruisera o średnich rozmiarach, który odwdzięcza się świetnym prowadzeniem i satysfakcjonującymi osiągami. Przy tym wygląda kozacko!

Bolt nie wróci do Europy… Ale przy tej okazji mamy pytanie: Czy nie tęsknicie za cruiserami ze stajni Yamahy? Kiedyś wszystkie Drag-Stary, Warriory itp były bardzo popularne w salonach, a dziś wciąż sporo ich jeździ po polskich drogach…


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany