WSBK Nurburgring 2011 – pierwsze podium dla Ellisona! - Motogen.pl

Tym razem zawodnicy WSBK spotkali się na Nurburgringu. Niemiecki obiekt okazał się bardzo szczęśliwy dla Ellisona z Bogdanki oraz dla Kawasaki, które po raz pierwszy od 2006 roku stanęło na podium dzięki Tomowi Sykesowi.

Niestety, podczas zmagań nie dopisała pogoda. Wszyscy czekali na oberwanie chmury, które w końcu nastąpiło. Te zmienne warunki atmosferyczne spowodowały, że na Nurburgringu było bardzo ciekawie i nie obyło się bez zaskakujących zwrotów akcji.

 

Superbike – wyścig 1
Pierwszy wyścig Superbike zdominował Carlos Checa. Zdobywca pole position od początku był na prowadzeniu. Na chwilę tylko odebrał mu je Noriyuki Haga. Mimo tego chwilowego niepowodzenia Checa szybko nadrobił stratę, a po wyprzedzeniu Hagi wyrobił sobie sporą przewagę.

Mimo dobrego początku, Hadze nie udało się utrzymać drugiej pozycji. Przez większość wyścigu jechał za plecami lidera, jednak dogonił go Marco Melandrii. Włoch zaczął szukać dogodnej sytuacji do wyprzedzania. Znalazł ją na pięć okrążeń przed metą. Po udanym manewrze nie oddał już niższego miejsca na pudle. Ostatecznie Japończyk zajął trzecią lokatę. Tuż za podium uplasował się bardzo równo jadący Eugene Laverty.

Na pewno dziwi Was brak nazwiska Biaggi w wynikach. Stało się tak, bowiem Max musiał zrezygnować z udziału w obu wyścigach na skutek kontuzji lewej stopy, jakiej nabawił się podczas piątkowych treningów.

 

Wyniki:
1.  Carlos Checa 38’59.779 Ducati 1098R (Althea Racing)
2.  Marco Melandri 39’01.634 Yamaha YZF R1 (Yamaha World Superbike Team)
3.  Noriyuki Haga 39’02.101 Aprilia RSV4 Factory (PATA Racing Team Aprilia)
4.  Eugene Laverty 39’07.568 Yamaha YZF R1 (Yamaha World Superbike Team)
5.  Leon Haslam 39’09.506 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
6.  Sylvain Guintoli 39’09.892 Ducati 1098R (Team Effenbert-Liberty Racing)
7.  Joan Lascorz 39’17.005 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team)
8.  Leon Camier 39’17.007 Aprilia RSV4 Factory (Aprilia Alitalia Racing Team)
9.  Ayrton Badovini 39’17.945 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia SBK Team)
10.  Jonathan Rea 39’19.236 Honda CBR1000RR (Castrol Honda)
11.  Tom Sykes 39’21.915 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team Superbike)
12.  Mark Aitchison 39’25.125 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
13.  James Toseland 39’31.396 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia SBK Team)
14.  Roberto Rolfo 39’31.575 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
15.  Troy Corser 39’33.099 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
16.  Michel Fabrizio 39’37.928 Suzuki GSX-R1000 (Team Suzuki Alstare)
17.  Makoto Tamada 40’15.922 Honda CBR1000RR (Castrol Honda)
RT.  Jakub Smrz 23’59.701 Ducati 1098R (Team Effenbert-Liberty Racing)
RT.  Maxime Berger 7’53.317 Ducati 1098R (Supersonic Racing Team)
NS.  Max Biaggi 1’55.971 Aprilia RSV4 Factory (Aprilia Alitalia Racing Team)

 

Superbike – wyścig 2
Drugi tego dnia wyścig Superbike odbył się już podczas deszczu. Takie warunki spowodowały, że sporo zawodników miało problemy. Aż sześciu nie dojechało do mety, a reszta starała się po prostu trzymać gumy na asfalcie rozpaczliwie walcząc o przyczepność. Już pierwsze okrążenie zadecydowało kto liczyć się będzie w walce o podium. Jako pierwszy jechał Haga. Jednak na 12 kółku wywrócił się. Jego miejsce na prowadzeniu zajął Tom Sykes, a na drugą lokatę wskoczył Sylvain Guintoli. Jako trzeci na mecie pojawił się Jakub Smarz. Wyścig ze względu na warunki atmosferyczne został przerwany po 13 okrążeniach. Dzięki temu po raz pierwszy od 2006 roku Kawasaki mogło cieszyć się ze zwycięstwa w tej rywalizacji.

 

Wyniki:
1.  Tom Sykes 29’49.337 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team Superbike)
2.  Sylvain Guintoli 29’53.400 Ducati 1098R (Team Effenbert-Liberty Racing)
3.  Jakub Smrz 30’12.096 Ducati 1098R (Team Effenbert-Liberty Racing)
4.  Jonathan Rea 30’17.834 Honda CBR1000RR (Castrol Honda)
5.  Eugene Laverty 30’27.711 Yamaha YZF R1 (Yamaha World Superbike Team)
6.  Marco Melandri 30’34.663 Yamaha YZF R1 (Yamaha World Superbike Team)
7.  Ayrton Badovini 30’36.367 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia SBK Team)
8.  Carlos Checa 30’39.369 Ducati 1098R (Althea Racing)
9.  Leon Haslam 30’42.923 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
10.  Maxime Berger 30’44.598 Ducati 1098R (Supersonic Racing Team)
11.  Joan Lascorz 31’02.142 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team)
12.  Troy Corser 31’04.805 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
13.  Roberto Rolfo 31’29.660 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
RT.  Noriyuki Haga 27’12.450 Aprilia RSV4 Factory (PATA Racing Team Aprilia)
RT.  Makoto Tamada 28’49.186 Honda CBR1000RR (Castrol Honda)
RT.  Leon Camier 25’20.427 Aprilia RSV4 Factory (Aprilia Alitalia Racing Team)
RT.  Mark Aitchison 23’13.507 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
RT.  James Toseland 18’52.995 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia SBK Team)
RT.  Michel Fabrizio 12’20.292 Suzuki GSX-R1000 (Team Suzuki Alstare)

 

Supersport – Ellison na podium
Wyścig w Niemczech pokazał na co stać Jamesa Ellisona. Świetnie do wyścigu wystartował Gino Rea. To on był liderem przez pierwsze dwa kółka wyścigu. Potem wyprzedził go właśnie James Ellison. Niestety, jego prowadzenie nie trwało długo. Tym razem na fotel lidera wskoczył Chaz Davies. Co gorsze, Ellison stracił kilka pozycji. Mimo tego zawodnik z Bogdanka PTR Honda jechał wyśmienicie i zdołał nadrobić stratę. Na dziewiątym okrążeniu znowu usiadł na tylnym kole Daviesa. Ostatecznie Ellison do lidera stracił zaledwie 0.091 s. Jako trzeci finiszował Sam Lowes, który swoje miejsce zawdzięcza upadkowi, jaki zaliczył Gino Rea.

Wśród zawodników tej klasy znalazł się również Paweł Szkopek. Niestety, ponownie nie ukończył wyścigu. Na starcie był osiemnasty, ale dał się wyprzedzić przez innych zawodników. Upadek podczas hamowania nastąpił, gdy Paweł jechał jako 22. Szkopka po wypadku zabrano do szpitala. Z tego, co wiemy, jego stan jest dobry, nie znamy jednak szczegółów stanu zdrowia Polaka.

 

Superstock 1000
W tej klasie walka o pierwsze miejsce rozegrała się między dwoma zawodnikami: Davide Giugliano i Lorenzo Zanetti. Mimo początkowych dobrych efektów walki, Zanetti finiszował dopiero na czwartym miejscu. Jako drugi linię mety przekroczył Sylvain Barrier, a podium dopełnił Niccolò Canepa.