WMMP i PP – przewodnik po numerach startowych - Motogen.pl

Poniższy poradnik został stworzony w oparciu o „Regulamin sportu motocyklowego – Zasady rozgrywek dla wyścigów motocyklowych”, a także o interpretację, którą otrzymaliśmy od Motocyklowej Komisji Technicznej.

Przyznawanie numerów startowych
Według regulaminu numery startowe są nadawane przez organizatora, który musi również zapewnić możliwość ich nabycia. Jednocześnie zawodnicy mogą sami wybrać numery startowe, co jest ważne zwłaszcza w przypadkach, kiedy dany zawodnik jest rozpoznawany właśnie po numerze (na przykład:  Janusz Oskaldowicz – 98, Marek Szkopek – 33, Daniel Bukowski – 22, Natalia Florek – 35, Mateusz Korobacz – 74, Hubert Tomaszewski – 111).

W przypadku Mistrzostw Polski została również uregulowana kwestia numerów startowych od 1 do 10. Numery z tego przedziału mogą posiadać jedynie zawodnicy, którzy w poprzednim sezonie znaleźli się w pierwszej dziesiątce. W Pucharze Polski wykreślono zapis mówiący o tym, że zawodnicy Rookie 600 muszą wybrać numer od 1 do 60, a zawodnicy Rookie 1000 – od 61 do 100. W tym sezonie będą mogli zdecydować się na dowolny numer, niezależnie od klasy, w jakiej występują.

W wyścigach połączonych klas, a są to przeważnie Superstock 1000 i Superbike oraz Superstock 600 i Supersport, numery nie mogą się powtarzać. Dotyczy to zarówno Mistrzostw Polski, jak i Alpe Adria. Dlatego jeżeli ktoś zamierza startować w obu seriach jednocześnie, to warto zawczasu skontaktować się z organizatorami obu serii.

Wymiary, kolory i umiejscowienie numerów
Barwy, minimalny rozmiar oraz miejsca, w których numery powinny być przyklejone, również zostały określone w regulaminie PZM. Dodatkowo zapisy zawarte w polskim regulaminie są zgodne z tymi z regulaminu Alpe Adria.

Zacznijmy od wymiarów. W przypadku numerów przednich każda cyfra musi mieć minimum 14 centymetrów wysokości i 8 centymetrów szerokości, a w przypadku numerów dwucyfrowych odstęp powinien wynosić nie mniej niż 2,5 centymetra. W przypadku numerów bocznych, które są umieszczane z tyłu motocykla, minimalny rozmiar cyfr to 12 centymetrów wysokości, 6 centymetrów szerokości, a odstęp pomiędzy cyframi powinien wynosić co najmniej 2,5 centymetra.
 

Autor: Wojciech Grzesiak