WMMP 2010 nadciąga wielkimi krokami - Motogen.pl

Sezon wyścigów zbliża się wielkimi krokami. Zawodnicy światowych serii pilnie testowali przed pierwszymi startami, które rozpoczęły się już dzisiaj (na Wyspie Filipa w Australii startuje I runda WSBK). Polscy zawodnicy również nie zasypiają gruszek w popiele.
 

Po zagranicznych testach są już zawodnicy wspierani przez LW Bogdanka: Daniel Bukowski, którego nazwisko znalazło się na liście startowej World Supersport, oraz Marcin Walkowiak, zgłoszony do FIM Superstock 1000. Irek Sikora i Andrzej Pawelec „upalali” swoje motocykle w Hiszpanii, przy okazji testując nowe opony Dunlop D211 GP Racer. Adam Baranowski, przedstawiciel importera marki Dunlop w Polsce, przekazał nam informację, że obydwaj panowie byli bardzo zadowoleni z jazdy na gumach, na których ścigać się będą zawodnicy pucharu BMW S1000RR, i uzyskiwali na nich czasy porównywalne z tymi, które „kręcili” na oponach typu GP. Przy okazji Irek Sikora w sezonie 2010 wystartuje w dwóch seriach wyścigowych, WMMP oraz Mistrzostwach Niemiec, IDM. Oczywiście, na BMW. Zadanie to będzie trudne w przypadku dwóch nakładających się rund, ale Irek podchodzi do tematu na tyle ambitnie, że zamierza przemieszczać się między torami i nie odpuszczać żadnego z wyścigów. Trzymamy kciuki za powodzenie przedsięwzięcia!
 

W FIM STK 1000, oprócz wspomnianego wcześniej Walkowiaka, zobaczymy również Andrzeja Chmielewskiego. Andrzej osiągnął limit wiekowy w STK 600 i zmuszony był do przejścia do wyższej klasy pojemnościowej, pozostając jednak wierny marce Yamaha i zespołowi Trasimeno. Po wybitnie nieudanym sezonie 2009, zamieszaniu i wycofaniu się z wyścigów na tory powróci nasz ulubieniec, Mateusz Stokłosa, który obecnie w Hiszpanii i Portugalii testuje nowy sprzęt. Jaki to będzie motocykl oraz w barwach jakiego zespołu wystartuje Mati? Cóż, na chwilę obecną niech pozostanie to dla naszych Czytelników tajemnicą, zgodnie z prośbą Mateusza. Nie będziemy zatem wychodzili przed szereg, siejąc plotki 🙂
 

Bracia Szkopkowie, którzy w dalszym ciągu współpracują z marką Triumph, walczyć będą o tytuł Mistrza Polski w klasie Supersport, ale zapowiadają również wojaże zagraniczne i starty z dziką kartą w World Supersport oraz, w zależności od możliwości, Mistrzostwach Hiszpanii i serii Alpe Adria. Do chwili obecnej nie potwierdzono planowanych jeszcze niedawno startów Marka Szkopka w ParkinGO European Series. Obaj bracia będą wspierali też team juniorów, który wystartuje w cyklu WMMP na motocyklach Daytona 675 w klasie Superstock 600.
 

Jacek Grandys, menadżer GRANDys Duo Suzuki, skrzętnie skrywa informacje dotyczące składu zespołu na sezon 2010. Na chwilę obecną wiadomo, że w WMMP zobaczymy ponownie Andreasa Meklau, tym razem w klasie Superstock 1000, a jego zespołowym partnerem będzie Hubert „Rzeźnik” Tomaszewski, który, po przygodzie z Hondą, powraca do startów na Suzuki.
 

Zamieszał też weteran polskich wyścigów, Janusz „Profesor” Oskaldowicz, którego spotkaliśmy na warszawskiej II Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów, biegającego w eleganckiej koszuli z logo BMW Motorrad. Po latach startów na motocyklach marki Yamaha Janusz planuje walczyć o kolejny tytuł mistrzowski na superbike’u bawarskiego producenta.
 

W sezonie 2010 nie zobaczymy najprawdopodobniej na torze w roli zawodnika Tomka Kędziora, który nabawił się poważnej kontuzji kręgosłupa podczas jazdy na crossie. Tomek, mimo że lekarze wyłuskali go w gipsowego wdzianka, nie będzie mógł startować. „Czuję się dobrze, normalnie się poruszam, chodzę, biegam, ale przede mną jeszcze długa rehabilitacja, którą rozpocznę najprawdopodobniej w maju. Ten sezon muszę więc odpuścić. Zdrowie najważniejsze” – wyznał Tomek podczas ostatniej naszej rozmowy.
 

Adam Badziak nie odpuszcza, wkraczając w nowy sezon pod znakiem Trzech Skrzyżowanych Kamertonów: „Tak patrzę i muszę przyznać, że trochę dziwnie się czuję, widząc niebieską R1 z numerem 100 na czerwonym tle. Team POLand Position przesiada się na Yamahy. Będziemy wspierać młodych zawodników. Sezon zapowiada się wielce ciekawie!”. W 2010 roku pod skrzydłami Adama i zespołu PP znajdą się młodzi ściganci, Mateusz Korobacz (Superstock 600) oraz Adrian „Pasio” Pasek (Rookie do 600), który zaraził się wyścigami, ale nie zamierza zrezygnować ze swojej pasji, jaką jest stunt. Przygotował nawet nową maszynę – Yamahę R6…
 

Zmiany i to spore nastąpią w Torn Racing Team. Firma Torn, wspierająca wyścigi od ponad 5 lat, zapowiada małą rewolucję w podejściu zarówno do tematu sponsoringu, jak i swojego udziału w wyścigach. TRT nie wycofa się ze wspierania zawodników, ale w chwili obecnej zespół rewiduje swoje podejście do tego tematu. Więcej informacji podamy Wam już wkrótce.
 

2 marca 2010 ma zostać oficjalnie potwierdzona organizacja I rundy WMMP na lotnisku w Modlinie. Czasu zostało niewiele. Wszyscy niecierpliwie czekają na oficjalny komunikat w tej sprawie; większość, mamy nadzieję, ściska kciuki za powodzenie organizatorów tego przedsięwzięcia.

Więcej o motocyklach BMW