Twórca firmy Walt Siegl Motorcycles (WSM) to Austriak, który swoje miejsce na Ziemi znalazł w amerykańskim stanie New Hampshire. Buduje tam customowe motocykle, dla których bazą jest szlachetna włoszczyzna spod znaku Ducati i MV Agusta.

Ostatnim dziełem Walta jest model SBK, czyli superbike w stylistyce retro. Podobną maszynę, czyli koncepcyjną Superveloce, pokazała na ostatnich targach EICMA MV Agusta. Włoski motocykl pojawi się jednak w salonach dopiero pod koniec sezonu 2019, natomiast WSM SBK można zamówić już teraz.

Motocykl napędzany jest jedną z dwóch wersji dwucylindrowego silnika z Ducati 1098, przygotowanych i podkręconych przez firmę Bruce Meyers Performance – chłodzoną cieczą 4-zaworową lub chłodzoną powietrzem 2-zaworową. Wybór należy do klienta, customowa kratownicowa rama ze stali jest przystosowana do obu jednostek.

Układy elektroniczne motocykla oparte są na oryginalnym ECU Ducati, lecz ze zmodyfikowanymi mapami zapłonu i okablowaniem przygotowanym specjalnie przez WSM. Znajdziemy tu również quickshifter, kontrolę trakcji, wyświetlacz LCD i system zbierania danych z toru.

Pozostałe komponenty to dzieło najlepszych dostawców – Brembo, Ohlins, Metzeler, Dunlop, OZ Racing czy BST. Według słów samego Walta Siegla, jego celem było wypełnienie luki między klasycznym designem, a nowoczesną technologią. Ta maszyna to połączenie klimatu klasycznych wyścigówek ze współczesnymi rozwiązaniami.

Za jakością maszyn Walt Siegl Motorcycles idą niestety duże pieniądze. Ceny modelu SBK startują od 58 tysięcy dolarów, czyli prawie 220 tysięcy zł. Pełną ofertę tego niezwykłego warsztatu znajdziecie na jego oficjalnej stronie.

O Autorze

Motogen.pl to portal, który od 2007 roku tworzony jest, przez miłośników motocykli i czynnych motocyklistów, dla wszystkich użytkowników jednośladów. Kochamy motocykle bez względu na to, czy będą to małe „125”, supermoto, sporty, turystyki, czy wielkie customowe choppery. Motogen.pl od lat stara się być wszędzie, gdzie coś się dzieje – od wyścigów przez zloty, imprezy lokalne i typu track-day czy zorganizowane wycieczki. Odwiedza oldschoolowe warsztaty motocyklowe, relacjonuje ciekawe wydarzenia, czy generuje treści dotyczące motocykli używanych. Dzieli się wiedzą dotyczącą mechaniki i budowy motocykli, a także znajomością nowelizacji przepisów ruchu drogowego, nie zapominając o gorących motocyklowych newsach z kraju i ze świata. Celem jest, aby nasi czytelnicy łatwiej i chętniej rozwijali swoją motocyklową pasję. Zapraszamy też na nasze konta społecznościowe: Facebook - facebook.com/motogenpl oraz Instagram - instagram.com/motogen.pl

Podobne posty

Więcej w Ze świata
Turbo kolekcja motocykli wystawiona na sprzedaż

Motocykle z lat 80 z turbodoładowaniem to na rynku wtórnym prawdziwe białe kruki. Możliwość zbiorczego zakupu pięciu z nich można...

Zamknij