Voge 900DS 2023 - bardzo dobra, chińska kopia F 850 GS [opis, zdjęcia, dane techniczne, dostępność] - Motogen.pl

Voge 900DS będzie naturalnym i bezpośrednim konkurentem BMW F 850 GS – zapowiada się ciekawa alternatywa na rynku adventure!

Voge ostro rozpycha się na europejskim rynku. Jest to marka chińska, ale z segmentu premium. W Europie są to motocykle konkurujące z uznaną czołówką jak równy z równym, ale dostępne w znacznie niższej cenie. Na targach EICMA w Mediolanie, Voge właśnie zaprezentował nowy model: 900DS.

Voge 900DS 2023 – dlaczego jest podobny do BMW F 850 GS?

Marka Voge należy do chińskiego koncernu Loncin, który od wielu lat ściśle współpracuje z BMW Motorrad. Loncin kiedyś produkował dla Niemców silniki jednocylindrowe do F 650 GS. Następnie Loncin produkował silniki do skuterów C400 GT/Sport, a później kompletne skutery C400. Teraz współpraca najwyraźniej obejmuje także model F 850 GS.

Motocykl wygląda niemalże identycznie. Wprawdzie wizualnie budowa plastików i lamp różni się w sposób znaczny, ale technicznie wszystko jest „kropka w kropkę”. Od konstrukcji szprych w felgach, przez kształt ramy głównej i pomocniczej, a na wyglądzie zewnętrznym silnika kończąc.

Voge 900DS to legalna kopia BMW F 850 GS, o zbliżonych parametrach, ale z pewnością o niższej cenie.

Zdjęcia – Voge 900DS 2023

Silnik Voge 900DS 2023

Silnik to niemal identyczna konstrukcja dwucylindrowa. Nie znamy szczegółów takich, jak konstrukcja głowicy czy wału korbowego, ale podejrzewamy zbieżność. W porównaniu do BMW F 850 GS, chiński Voge 900 ma większą pojemność skokową – jest to 895 ccm zamiast 853 ccm

Zmieniły się także osiągi: 96,5 KM oraz 91 Nm w Voge, zamiast 95 KM i 92 Nm w BMW.

Napęd przenoszony jest za pomocą 6-biegowej skrzyni i łańcucha na tylne koło.

Voge 900DS: podwozie, zawieszenie, hamulce

Hamulce w zaprezentowanym Voge 900DS to niemal identyczna konstrukcja, jak w BMW. Widzimy takie same zaciski dwutłoczkowe Brembo z przodu, na tarczach o śr. około 300 mm.

Rozmiar kół (a także opon) również pozostaje taki sam. Mamy więc do czynienia z offroadowym zestawem 90/90 R21 z przodu oraz 150/70 R17 z tyłu.

Nie znamy zbyt wielu szczegółów dotyczących zawieszenia. Z całą pewnością nie należy liczyć na amortyzatory aktywne (Dynamic ESA w BMW). Są to konstrukcje manualne – z przodu solidny widelec USD, z tyłu amortyzator z pokrętłem od regulacji naprężenia wstępnego. Tak jak ma to miejsce w mniejszych modelach, zawieszenie z pewnością pochodziło będzie od renomowanych dostawców (seria Voge 500 posiada zawieszenie KYB).

Być może zmianom uległa konstrukcja wahacza albo geometria podwozia, ponieważ Voge ma krótszy rozstaw osi niż F 850 GS. Mamy 1580 mm zamiast 1593 mm.

Prześwit wynosi 190 mm. Voge deklaruje wysokość kanapy 825 mm.

Voge 900DS ma ważyć 220 kg netto. Nie wiemy co znaczy „netto”, ale pewnie bez paliwa. Zbiornik mieści 20 litrów benzyny (o pięć więcej niż w BMW!). Dla porównania F 850 GS z płynami waży 233 kg, a więc masa jest niemalże identyczna.

Voge DS 900 2023 – wyposażenie

Voge oficjalnie chwali się obecnością sporej liczby dodatków:
– quickshifter (nie jest jasne, czy w obie strony);
– TCS kontrola trakcji;
– światła przeciwmgłowe;
– kolorowy wyświetlacz TFT 8″,
– regulowana szyba przednia,
– gniazdo USB
– (z doświadczenia na podstawie innych modeli domyślamy się obecności czujników ciśnienia w oponach, oraz łączności ze smartfonem).

Voge 900DS ma być dostępny także z zestawem 3 aluminiowych kufrów. Ponadto gmole silnika są na wyposażeniu fabrycznym.

Voge 900 DS 2023 – dostępność i cena w Polsce

Oficjalnym importerem marki Voge na polski rynek jest Grupa BMB (posiadająca takie marki, jak Barton oraz Moretti Parts).

Dowiedzieliśmy się, że oficjalny termin dostępności modelu Voge 900 DS nie jest jeszcze możliwy do potwierdzenia – wynika to z faktu, że producent (Loncin w Chinach), jest dopiero w trakcie procesu uzyskiwania europejskich homologacji do modelu 900 DS. W czasie prezentacji na EICMA, model 900 DS był jedynym, dla którego nie podano orientacyjnego czasu dostępności w Europie (prawdopodobnie z tego samego powodu).

Cena Voge 900DS w Polsce jeszcze nie jest znana. Na obecną chwilę polski importer nie otrzymał oficjalnej wyceny od Grupy Loncin (powód w akapicie powyżej). Ponadto finalna cena w krajach europejskich w ogromnej mierze zależała będzie także od kursu dolara oraz kosztów transportu, a te także ciężko przewidzieć.

Gdy tylko Voge 900DS pojawi się w Polsce, redakcja Motogen.pl obiecuje przetestować go dla Was. Zapowiada się ostra konkurencja w segmencie adventure!

Dane techniczne Voge 900DS 2023


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany