Spis treści
VOGE przygotowało nowy motocykl adventure, który uzupełnia ofertę w tym segmencie, ale też wygląda jak milion dolarów i kusi niezłym wyposażeniem. Coraz lepiej z tymi chińskimi motocyklami, coraz lepiej…
Motocykl czerpie inspiracje z rajdów terenowych, co widoczne jest w charakterystycznej wysokiej sylwetce i smukłej centralnej sekcji. Sprzęt zaprojektowano tak, aby zapewnić dobrą kontrolę zarówno podczas jazdy po asfalcie, jak i na wymagających trasach szutrowych. Kierownica ma możliwość regulacji, a siedzisko na wysokości 850 mm zostało ukształtowane w sposób umożliwiający komfortową pozycję zarówno w czasie jazdy, jak i w trakcie manewrowania na postoju.
Silnik i osiągi
Valico 800DS Rally jest napędzany rzędowym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 798 cm³, generującym 94 KM przy 9000 obr./min i moment obrotowy 81 Nm przy 6500 obr./min. Moc przekazywana jest przez sześciobiegową skrzynię ze sprzęgłem antyhoppingowym. Maksymalna prędkość motocykla to około 190 km/h.
Podwozie i zawieszenie
Zastosowane w motocyklu rozwiązania wskazują na jego terenowe ambicje. Przednie koło o średnicy 21 cali oraz tylne 18-calowe felgi z bezdętkowymi oponami Pirelli Scorpion Rally STR sprawiają, że nawet trudniejsze szlaki off-roadowe nie będą stanowić przeszkody. W zawieszeniu wykorzystano elementy marki KYB – widelec upside-down oraz tylny monoshock, oba w pełni regulowane. Prześwit wynoszący 220 mm może nie rzuca na kolana, ale wystarczy do jazdy nieutwardzonymi drogami.
Systemy elektroniczne i wyposażenie
Motocykl został wyposażony w regulowany ABS oraz kontrolę trakcji, którą można dezaktywować w trybie off-road. Kolorowy, pionowy wyświetlacz TFT prezentuje kluczowe informacje, czytelne nawet podczas jazdy na stojąco. Standardowe wyposażenie obejmuje również podgrzewane manetki i gniazdo USB.
VOGE Valico 800DS Rally to propozycja dla osób poszukujących motocykla zdolnego do komfortowej jazdy na długich trasach oraz sprawnego poruszania się w terenie. Dzięki solidnej konstrukcji, regulowanemu zawieszeniu i nowoczesnym systemom wsparcia, może być ciekawą alternatywą na rynku motocykli adventure.
Voge Valico 800 DS Rally cena
Nowy Voge kosztować ma w polskich salonach nieco więcej niż 40 tys. zł.
Voge Valico 800 DS Rally – dane techniczne
- Silnik: rzędowy, 2-cylindrowy, 798 cm³
- Moc maksymalna: 94 KM przy 9000 obr./min
- Moment obrotowy: 81 Nm przy 6500 obr./min
- Maksymalna prędkość: 190 km/h
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, sprzęgło antyhoppingowe
- Koła: 21” przód, 18” tył (tubeless)
- Opony: Pirelli Scorpion Rally STR
- Zawieszenie: KYB, w pełni regulowane
- Prześwit: 220 mm
- Waga: 213 kg
- Pojemność zbiornika paliwa: 24 l
- Systemy wspomagające: ABS, kontrola trakcji, tryby jazdy
- Wyświetlacz: TFT kolorowy, pionowy
- Dodatkowe wyposażenie: Podgrzewane manetki, gniazdo USB
Widziałem na żywo, tylko ten inny tzw. podstawowy model, nie Rally. Zadziwiająco dobrze wyglądał. A jeśli jeździ tak dobrze jak wygląda, no to… Mam inny motocykl europejskiej marki, lecz zaczynam myśleć….