Nazwa nawiązuje do konstrukcji produkowanych przez firmę Brammo, która została niedawno przejęta przez markę Victory, a wcześniej niemal od samego początku istnienia była przez nią finansowana.

Victory twierdzi, że wprowadziło trochę zmian do projektów marki Brammo. Co dostajemy w modelu Empulse TT? Przede wszystkim wyposażono go w zawieszenie z pełną regulacją przodu i tyłu oraz podwójne hamulce tarczowe z przodu. Cały czas trwają prace nad polepszeniem właściwości jezdnych motocykla oraz zwiększeniem wydajności baterii.

Motocykl może rozwinąć prędkość do 160 km/h. Zasięg standardowo wynosi 104 kilometry, ale użycie systemu odzyskiwania energii zwiększa go do 161 kilometrów. Początkowo w testach Motorcycle Industry Council zasięg wynosił 151 kilometrów, a w cyklu mieszanym były to 92 kilometry.

Ciekawostką w przypadku motocykla Victory Empulse TT jest to, że posiada manualną skrzynię biegów. Działa ona jednak nieco inaczej niż w przypadku klasycznych przekładni. Sprzęgła trzeba używać tylko przy zmianie biegów. Oznacza to, że na przykład zatrzymując się na światłach możemy pozostawić motocykl na biegu i nie musimy wciskać sprzęgła.

Motocykl trafi do amerykańskich salonów jeszcze w tym roku. Data ewentualnej premiery w Europie nie została podana. Victory obrało łatwiejszą ścieżkę niż Harley i tym samym może chwalić się, że jest pierwszym producentem cruiserów, który produkuje motocykl elektryczny. Oczywiście nie udałoby się to bez przejęcia marki Brammo.

Autor: Wojciech Grzesiak

Więcej w Elektryczność, Nowości rynkowe
Nowy motocykl serii Sport Heritage – Yamaha XSR700

Filozofia „Faster Sons”Filozofia budowania motocykli serii Sport Heritage rozwija się i ewoluuje. Zachowując szacunek dla stylu i designu motocyklowych ikon...

Zamknij