Zmian w Vespach Primavera i Sprint z silnikami o pojemności 125 i 150 ccm nie widać na pierwszy rzut oka, ale Vespa Sprint ma teraz w standardzie ABS, podobnie jak Primavera w wersji Setteantesimo. Oba modele zostały również wyposażone w gniazdo USB umieszczone w przednim schowku. Pozwala ono na wygodne doładowanie urządzeń elektronicznych.

Najważniejszą zmianą są jednak nowe silniki i-Get, które spełniają normę Euro4. To nowa konstrukcja koncernu Piaggio. Modułowa budowa tych jednostek napędowych pozwala na rozmaite konfiguracje, np. chłodzenie powietrzem lub cieczą czy wersje 3- lub 4-zaworowe. Vespy wyposażono w silniki 3-zaworowe, chłodzone powietrzem o pojemności 125 i 150 ccm z elektronicznym wtryskiem paliwa. Czujnik barometryczny zapewnia dostosowanie wydajności silnika do ciśnienia atmosferycznego – dzięki temu skutery powinny tak samo dobrze radzić na górskich serpentynach, jak i na nizinnych drogach.

Silnik i-Get 125 generuje moc maksymalną 7,9 kW przy 7700 obr./min. i moment obrotowy 10,4 Nm przy 6000 obr./min. Większa jednostka odpowiednio – 9,5 kW przy 7750 obr./min. i 12,8 Nm przy 6500 obr./min. Producent podaje, że stodwudziestkapiątka na jednym litrze paliwa przejedzie 45,5 km, Vespa z silnikiem 150 ccm – nieco mniej, bo 41 km. 8-litrowy bak zapewni więc całkiem spory zasięg – odpowiednio 364 km i 328 km.

Z silnikami i-Get w obu Vespach współpracuje również nowe automatyczne suche sprzęgło odśrodkowe, w którym zastosowano materiały bardziej odporne na drgania, nowy rozrusznik oraz nowy wydech.

Vespa Primavera ma też odmianę Touring wyposażoną chromowane bagażniki z tyłu i z przodu, które stylistyką nawiązują do klasycznych skuterów tej marki.

Więcej o motocyklach Vespa

Więcej w Nowości rynkowe
Ducati 1299 Panigale S Anniversario – niezwykły prezent na 90-lecie firmy

Prezentacja nowego Ducati 1299 Panigale S Anniversario w czasie ostatniego World Ducati Week to prezent dla tysięcy Ducatistów świętujących w...

Zamknij