Vespa LX Touring 125 i 150 – na dłuższe wypady? - Motogen.pl

Vespa proponuje w tym roku dwa skutery z serii LX, mające w nazwie Touring. Czyżby wreszcie skutery nie tylko miejskie?

Vespa LX Touring dostępna będzie w dwóch wersjach: 125 ccm (10,7 KM) i 150 ccm (12,1 KM). Obydwie z elektrycznym wtryskiem paliwa. Mniejsza Osa dysponuje jednocylindrowym czterosuwem ze zredukowaną emisją dwutlenku węgla. 150-tka obiecuje natomiast szybkie przemieszczanie się. Mimo że w nazwie skuterów pojawia się słowo Touring, trudno zakładać, że są to jednoślady idealne w dalsze podróże. Niewielkie Vespy świetnie sprawdzą się jedank w ruchu miejskim oraz w czasie krótkich wypadów za miasto. Wtedy właśnie przydadzą się wygodna kanapa, niewielka szyba oraz dwa seryjnie montowane w LX Touring składane bagażniki – przedni i tylny. Vespa LX Touring w 2010 roku otrzymała nowe brązowe malowanie Marrone Terra di Toscana, nawiązujące do koloru ziemi w Toskanii, które wraz z chromowanymi elementami tworzy udane połączenie.

LX Touring 125 ma kosztować około 3550 euro, a wersja o pojemności 150 cm3 3750 euro.

Dane techniczne:
Vespa LX Touring 125
silnik: czterosuwowy z zapłonem iskrowym
pojemność skokowa: 124 ccm
maksymalna moc: 10,3 KM przy 8000 obr./min
maksymalny moment: 9,6 Nm przy 7250 obr./min
zapłon: elektroniczny
rozrusznik: elektryczny i nożny
zasilanie: pompa paliwa, gaźnik
chłodzenie silnika: powietrzem (wentylator)
sprzęgło: odśrodkowe bezwładnościowe
skrzynia biegów: automatyczna przekładnia pasowa
zawieszenie przód: widelec jednostronny pchany, amortyzator hydrauliczny
zawieszenie tył: wahacz jednostronnie wleczony
hamulec przód: hydrauliczny tarczowy 200 mm
hamulce tył: mechaniczny bębnowy 110 mm
obręcze kół przód/tył: stop aluminium 3×11’/3,5×10′
opona przód: bezdętkowa 110/70–11′
opona tył: bezdętkowa 120/70–10′
długość: 1755 mm
szerokość: 740 mm
wysokość: 1140 mm
wysokość siedzenia: 775 mm
rozstaw osi: 1280 mm
masa własna: 96 kg
masa pojazdu gotowego do jazdy: 104 kg
pojemność zbiornika paliwa: 8,5 l
prędkość maksymalna: 91 km/h

Vespa LX Touring 150:
silnik: czterosuwowy z zapłonem iskrowym
pojemność skokowa: 150 ccm
maksymalna moc: 12 KM przy 7750 obr./min
moment obrotowy: 11,60 Nm przy 6000 obr./min
zapłon: elektroniczny
rozrusznik: elektryczny
zasilanie: gaźnik
chłodzenie silnika: powietrzem (wentylator)
sprzęgło: odśrodkowe bezwładnościowe
skrzynia biegów: automatyczna przekładnia pasowa
zawieszenie przód: widelec jednostronny pchany, amortyzator hydrauliczny
zawieszenie tył: wahacz jednostronnie wleczony
hamulec przód: hydrauliczny tarczowy 200 mm
hamulce tył: mechaniczny bębnowy 110 mm
obręcze kół przód/tył: stop aluminium 3×11’/3,5×10′
opona przód: bezdętkowa 110/70–11′
opona tył: bezdętkowa 120/70–10′
długość: 1755 mm
szerokość: 740 mm
wysokość: 1140 mm
wysokość siedzenia: 775 mm
rozstaw osi: 1280 mm
masa własna: 96 kg
pojemność zbiornika paliwa: 8,5 l
prędkość maksymalna: 98 km/h
 

Więcej o motocyklach Vespa