Kawasaki H2 narobiło zamieszania w motocyklowym świecie jeszcze przed dniem swojej premiery. Teraz zabieramy używane H2 do warsztatu i przeprowadzamy tuning, który ma zbliżyć ten motocykl do potężnego Kawasaki H2R!

Kawasaki deklarowało dla modelu H2 moc na poziomie około 200 KM. Zaprezentowano również droższą wersję bez homologacji drogowej, czyli Kawasaki H2R, które to mogło się już pochwalić mocą maksymalną na poziomie imponujących 300 KM!

Tuning miał prosty cel. Za pomocą kilku zabiegów chcieliśmy zbliżyć osiągi Kawasaki H2 do wspomnianego H2R. Dodatkowo chcieliśmy to zrobić w taki sposób, aby nie wydawać worka pieniędzy. Czy nam się to udało? Zobaczcie poniższy film i tuning H2 krok po kroku.

Jest to kolejny odcinek z serii „Barry na warsztacie” publikowany na kanale Barry moto. Zapraszamy!

https://www.youtube.com/watch?v=MFixbSDQf3I&t

Powyższy materiał został zrealizowany w warsztacie Speedbike przy ul. Połczyńskiej w Warszawie. Dziękujemy Przemkowi za pomoc w realizacji. Z pewnością nagramy jeszcze razem wiele podobnych filmów.

Dwa etapy tuningu H2

Tuning Kawasaki H2 został podzielony na dwa etapy. Zaczęliśmy od dokonania pomiarów bazowych na hamowni i wymiany oleju. W pierwszym etapie tuningu został wymieniony układ wydechowy i filtr powietrza. Po dokonaniu powyższych modyfikacji, Kawasaki H2 wróciło na hamownię i znów zmierzyliśmy parametry motocykla. Oczywiście najbardziej interesowała nas moc maksymalna i przebieg krzywej oddawania mocy.

Jak się okazało, sama wymiana układu wydechowego i filtra powietrza nie dała satysfakcjonujących efektów. To, co natychmiast zauważalne, to znacznie zwiększony poziom hałasu z nowym wydechem. Ale przecież nie o to nam chodziło.

Drugi etap tuningu H2 polegał na ingerencji w sterownik silnika i oprogramowanie. To już temat mniej namacalny niż wcześniejsza wymiana wydechu, ale po wprowadzeniu modyfikacji i ponownych pomiarach na hamowni okazało się, że moc wyraźnie wzrosła. Teraz konieczne było jeszcze tylko kilka drobnych regulacji i mogliśmy się cieszyć efektem końcowym.

Tuning Kawasaki H2 – efekt końcowy

Finalnie udało się uzyskać z naszego Kawasaki H2 268 KM mocy na wale napędowym, co dało 244 KM na wale. Przy okazji udało się znacząco obniżyć masę własną motocykla (wyraźnie lżejszy nowy wydech). Efektem ubocznym, jeśli tak można to nazwać, był również ogromny wzrost poziomu emitowanego przez układ wydechowy hałasu.

To nie koniec modyfikacji!

Jeśli chcecie zobaczyć więcej na temat tego motocykla, wkrótce nagramy kolejny odcinek z zieloną bestią po kolejnych modyfikacjach i usprawnieniach. Tak naprawdę, to wzrost mocy o kilkadziesiąt koni mechanicznych był dopiero początkiem długiej drogi do celu, jaki obrał sobie właściciel prezentowanego Kawasak H2. Koniecznie zaglądajcie na YouTube Barry moto!

https://www.youtube.com/channel/UCjML1eNMkoTPoraesD4wYBg

Konkurs w pigułce:
– należy opublikować motocyklowo-wakacyjne zdjęcie lub film;
– musi być publiczne z hashtagiem #OperacjaLato na Twoim FB lub Insta;
– zdjęcia wrzucacie od 2 sierpnia do 5 września;
– zdjęcie lub film wrzucone przed powyższym terminem, pomimo dopisania hashtagu, nie bierze udziału w konkursie;
– publikacja wyników do 13 września;
– na koniec Redakcja Motogen.pl wybierze najciekawsze;
– wygrywasz tylko raz, ale publikujesz ile chcesz;
– dwie nagrody główne to komplet opon Dunlop oraz kask Schuberth!

Partnerzy Operacji Lato:
BNP Paribas,
I’M Inter Motors,
TRW,
NGK,
Schuberth,
Dunlop,
Motul,
Exide.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany