Tunel pod Ursynowem: otwarcie za kilka dni, a już pożar, dym i wraki [zdjęcia z treningowej akcji ratunkowej] - Motogen.pl

GDDKiA przeprowadziła ostre ćwiczenia w tunelu, zobaczcie zdjęcia. Przy okazji otrzymaliśmy zestaw ciekawostek o obiekcie.

Otwarcie tunelu pod Ursynowem w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy przeciąga się niemiłosiernie, z coraz to nowymi problemami z odbiorem. Jednak według najnowszych zapewnień GDDKiA, tunel zostanie otwarty dnia 20 grudnia w poniedziałek. (Uwierzymy jak pojedziemy.)

Mimo, że tunel jest jeszcze nieotwarty, to w środę 15 grudnia odbywała się tam poważna akcja ratunkowa – były to ostateczne ćwiczenia służb ratunkowych według prawdziwego scenariusza. Płonął autokar, było dużo dymu, był karambol kilku samochodów oraz symulowane ofiary i panika

Zdjęcia z ćwiczeń ratunkowych w tunelu POW:

„Ćwiczyliśmy wypadek w postaci zapalenia się autobusu, wybiegania ludzi pod koła z ofiarami śmiertelnymi w efekcie karambolu samochodów, które najeżdżały na ten wypadek. Sprawdzamy, czy wszystkie procedury zadziałają. Po pierwsze te, które zabezpieczają innych użytkowników tunelu, czyli zatrzymanie ruchu. Również wszystkie tablice informujące na drodze S2 daleko poza tunelem, które informują, że tunel jest zamknięty. Przed tunelem zamknęły się rogatki, które uniemożliwiały wjazd następnych samochodów” – tłumaczył wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł.

Szczegóły na temat tunelu pod Ursynowem

Po zakończeniu akcji, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pochwaliła się widowiskowymi zdjęciami oraz obszernym podsumowaniem danych i specyfikacji, w którym przeczytać możemy sporo ciekawostek o tunelu. Przytoczmy kilka ważniejszych spraw:

  • Tunel jest obiektem nowoczesnym, inteligentnym, zautomatyzowanym i bezpiecznym.
  • Obie nawy tunelu mają po 2335 m długości i mieszczą jezdnie z trzema pasami ruchu oraz pasem awaryjnym (rezerwa na czwarty pas ruchu).
  • Sytuację w tunelu non stop monitorują 134 kamery.
  • Monitoring współpracuje z czujnikami meteorologicznymi i jezdniowymi, które dostarczają dane dotyczące warunków.
  • Cały system dozoru jest zautomatyzowany, posiada funkcję automatycznego wykrywania zdarzeń. Algorytmy potrafią identyfikować takie sytuacje, jak np. pieszy na jezdni, jazda pod prąd, wypadek, zatrzymanie ruchu, itp.
  • Ponadto w tunelu funkcjonował będzie odcinkowy pomiar prędkości.
  • Na jednym ze zdjęć widać skrzynkę z gaśnicami. GDDKiA opisała zdjęcie: „Każda z tych gaśnic ma 6 kg proszku (to sześć razy więcej niż mają gaśnice w samochodach osobowych) i nie są zamykane na klucz. Co więcej, wyjęcie gaśnicy uruchamia alarm w Centrum Zarządzania Tunelem. W każdej niszy są dwie gaśnice, w każdej nawie tunelu jest 28 nisz alarmowych z gaśnicami.”

To jak myślicie, pojedziemy tunelem 20 grudnia? Jeszcze tego roku?

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany