Triumph Daytona 660 vs Suzuki GSX-8R. Który lepszy, który warto kupić? - Motogen.pl

Brytyjski Triumph Daytona 660 kontra japoński Suzuki GSX-8R. Oba nowoczesne, oba ekscytujące, choć nie najmocniejsze w swojej klasie. Który z nich wybrać, który okaże się lepszy? Porównujemy dwa popularne instasporty.

InstaSporty to motocykle, które pozwalają poczuć sportowe emocje, nie tracąc przy tym nic z codziennej praktyczności. W tym zestawieniu przyjrzymy się dwóm ciekawym propozycjom: Triumph Daytona 660 oraz Suzuki GSX-8R. Oba motocykle mają niezaprzeczalny sportowy charakter, ale różnią się pod względem konstrukcji, silnika oraz – przede wszystkim – tym, jak jeżdżą. Który model będzie lepszym wyborem?

Silnik i napęd – Daytona 660 vs GSX-8R

ParametrTriumph Daytona 660Suzuki GSX-8R
Pojemność660 cm³776 cm³
Układ3-cylindrowy rzędowy2-cylindrowy rzędowy
Moc95 KM @ 11 250 obr./min85 KM @ 8 500 obr./min
Moment obrotowy69 Nm @ 8 250 obr./min78 Nm @ 6 800 obr./min
Skrzynia biegów6-biegowa6-biegowa z quickshifterem
Spalanie (dane producenta)4,9 l/100 km4,2 l/100 km

Triumph Daytona 660 stawia na zadziorną trzycylindrówkę, co zapewnia bardziej liniowe dostarczanie mocy i wysoki moment obrotowy już od dołu obrotomierza. Na dwucylindrową jednostkę Suzuki GSX-8R też narzekać nie można – mocno kopie w dolnym i średnim zakresie, ma nieco wyższy moment obrotowy, ale oferuje mniej mocy na „samej górze” obrotomierza. Quickshifter w standardzie w Suzuki to duża zaleta i łyk sportowych doznań.

Wyposażenie i elektronika – Triumph Daytona 660 vs Suzuki GSX-8R

FunkcjaTriumph Daytona 660Suzuki GSX-8R
ABSTakTak
Kontrola trakcjiTak (2 tryby)Tak (3 tryby)
Tryby jazdy3 (Rain, Road, Sport)3 (A, B, C)
QuickshifterOpcjonalnie (dwukierunkowy)Tak (dwukierunkowy)
WyświetlaczCyfrowy LCD/TFTCyfrowy, 5-calowy TFT
Grzane manetkiOpcjaOpcja
Poj. zbiornika paliwa14 l14 l

Pod względem elektroniki Suzuki wypada lepiej dzięki bogatszemu pakietowi systemów wspomagających (SDMS) oraz znacznie nowocześniejszemu niż w Daytonie wyświetlaczowi TFT. Triumph oferuje bardziej klasyczne podejście, ale jego systemy są intuicyjne i skuteczne.

Zawieszenie – Daytona 660 vs GSX-8R

CechyTriumph Daytona 660Suzuki GSX-8R
Przednie zawieszenieShowa SFF-BPShowa SFF-BP
Tylne zawieszenieShowa monoshock RSU z regulacją napięcia wstępnegoAmortyzator Showa z regulacją napięcia wstępnego

Oba motocykle korzystają z zawieszenia Showa SFF-BP, co zapewnia podobne doznania z jazdy i pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z przednim kołem. Szkoda, że żaden z modeli nie oferuje pełnej regulacji zawiasu, co może być ograniczeniem dla bardziej wymagających użytkowników.

Hamulce – Triumph kontra Suzuki

CechyTriumph Daytona 660Suzuki GSX-8R
Przednie hamulce2 tarcze 310 mm, radialne zaciski 4-tłoczkowe2 tarcze 310 mm, radialne zaciski Nissin 4-tłoczkowe
Tylne hamulce1 tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk1 tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk
ABSTakTak

Oba motocykle oferują wydajne układy hamulcowe z radialnymi zaciskami czterotłoczkowymi z przodu, co zapewnia bardzo dobrą skuteczność hamowania. Suzuki korzysta ze sprawdzonego układu Nissin, natomiast Triumph stosuje własne rozwiązanie, które pozytywnie zaskakuje podczas testów.

Cena – Dayona 660 czy GSX-8R?

ModelCena (PLN)
Triumph Daytona 660 od 43 950 zł
Suzuki GSX-8Rod 45 900 zł

Pod względem ceny Triumph Daytona 660 wypada korzystniej – jest tańszy o około 2 000 zł. Suzuki GSX-8R oferuje jednak bardziej rozbudowaną elektronikę oraz quickshifter w standardzie, co może uzasadniać wyższą cenę.

Wrażenia z jazdy – Triumph Daytona 660 czy Suzuki GSX-8R

Triumph Daytona 660 został zaprojektowany z myślą o wszechstronności. Choć nawiązuje do sportowego dziedzictwa, jego pozycja za kierownicą jest umiarkowanie agresywna, co pozwala na wygodniejszą jazdę w mieście. Zawieszenie Showa, choć nieregulowane, zapewnia stabilność i pewne prowadzenie, a hamulce są wystarczająco skuteczne.

Suzuki GSX-8R, choć nieco cięższy (205 kg wobec 201 kg Triumpha), oferuje podobnie przewidywalne prowadzenie. Dzięki szerokiemu zakresowi momentu obrotowego i niskiej masie odczuwalnej jest zwrotny i dobrze radzi sobie w zakrętach. Jeśli preferujesz sportowy charakter motocykla, ale bez ekstremalnej pozycji za kierownicą, GSX-8R będzie optymalnym wyborem.

Konstrukcja ramy i design – Triumph Daytona 660 vs Suzuki GSX-8R

CechyTriumph Daytona 660Suzuki GSX-8R
RamaStalowaStalowa
Masa201 kg205 kg
Wysokość siedzenia810 mm810 mm
DesignZachowawczy, sportowyFuturystyczny, sportowy

Daytona 660 zachowuje klasyczny sportowy styl Triumpha, z ostrymi liniami i zwartą sylwetką. Suzuki natomiast postawiło na nieco bardziej futurystyczny design, który budzi mieszane reakcje – naszym zdaniem lepiej prezentuje się na żywo niż na zdjęciach.

Podsumowanie – co wybrać Triumph Daytona 660 vs Suzuki GSX-8R?

Triumph Daytona 660 to idealna propozycja dla osób szukających sportowego charakteru, ale z możliwością codziennego użytkowania. Trzycylindrowy silnik daje sporo mocy i elastyczności, a mniejsza niż w Suzuki masa nieznacznie ułatwia manewrowanie. Suzuki GSX-8R jest natomiast bardziej uniwersalne i przyjemniejsze na co dzień, dzięki bardziej komfortowej pozycji, bogatszej elektronice i łatwemu prowadzeniu. Jeśli zależy ci na nowoczesnych technologiach i lepszym komforcie, Suzuki może być lepszym wyborem.

Który motocykl wybrać? Jeśli preferujesz dynamiczną jazdę i sportowe wrażenia, wybierz Daytonę 660. Jeśli szukasz wszechstronnego motocykla, który sprawdzi się na co dzień i w trasie, GSX-8R może być bardziej odpowiedni. Różnice są jednak na tyle niewielkie, że odczucia mogą się zmienić w zależności od Twoich własnych preferencji, od stylu jazdy, czy od budowy ciała. Dlatego polecamy osobiście przysiąść się do obu modeli.

Triumph Daytona 660 – film, test

Suzuki GSX-8R – film, test


Leave a Reply

Your email address will not be published.