Klamki TRW oferowane są w dwóch wersjach długości („street”- dłuższa oraz „racing”- krótsza), oraz kolorach czarnym, srebrnym, tytanowym i złotym. Pokrętło regulacji standardowo oferowane jest w kolorze czarnym, ale na zamówienie możemy otrzymać je także w wersji srebrnej, tytanowej, niebieskiej, czerwonej lub złotej.

 

Czarny kolor klamki świetnie współgra z resztą motocykla…

 

 Z racji faktu, że nasza CBR posiada półki w kolorze czarnym doszliśmy do wniosku, że najlepiej będą w niej wyglądały dźwignie typu „racing” w kolorze czarnym.

Unboxing

Pierwsze przyjemne zaskoczenie jest już w momencie odbioru dźwigni. Są estetycznie zapakowane, posiadają instrukcję, specyfikację techniczną oraz świadectwo dopuszczenia do ruchu. Po wyjęciu z pudełka zaskakują nas dwie rzeczy – niska masa (co jest pochodną zastosowania wysokiej jakości aluminium) oraz perfekcyjna jakość wykonania.

Jakość

Klamki TRW są frezowane za pomocą obrabiarek numerycznych – ich „wykonawcza” dokładność naprawdę zwala z nóg. Jakość wykonania, precyzja, obróbka wykańczająca krawędzi są doskonałe. Porównywalną jakość widziałem w przypadku dwóch, może trzech firm oferujących swoje produkty w dużo wyższej cenie. Wracając do naszych dźwigni – na pewno kojarzycie z tanie produkty z Chin sprzedawane na portalach aukcyjnych w cenie 140-160 zł, które wydają się przyzwoicie wykonane. Przy bezpośrednim porównaniu przepaść jest gigantyczna.

 

Które ładniejsze?

 

Dodam, że po kilkunastu latach pracy w firmie zajmującej się produkcją elementów metalowych przy udziale obrabiarek CNC jakość wykonania i obróbka metalu jest moim „fetyszem”. I w tym aspekcie TRW naprawdę zrobiło świetną robotę…

 

 

 

Montaż

Dźwignie TRW mocujemy bez żadnej ingerencji w konstrukcję motocykla – odkręcamy fabryczne klamki i zastępujemy je akcesoryjnymi. Tutaj po raz kolejny odczuwamy mnóstwo satysfakcji – precyzja wykonania i odpowiednie wymiary powodują, że dźwignie TRW sprawiają wrażenie, jakby pasowały w mocowania lepiej, niż oryginały. Świetna, świetna robota. Rzadko kiedy podczas jakichkolwiek zmian elementów oryginalnych na akcesoryjne wszystko pasuje tak dobrze, jak w przypadku opisywanych klamek.

Eksploatacja i wygląd

Po wymianie dźwigni motocykl zdecydowanie zyskuje na atrakcyjności i nabiera szlachetności. Jej ponad dwudziestoletnie oblicze zyskało nieznacznie na atrakcyjności i nowoczesności. Stylistycznie warto dołożyć także kierownicę, osłonę łańcucha czy podnóżki oferowane przez TRW i koniecznie w tej samej kolorystyce. Wówczas całkowicie odświeżymy wygląd pojazdu. Jednak rzeczą robiącą na nas największe wrażenie jest zdecydowana poprawa ergonomii i dozowalności układu hamulcowego. Po wymianie klamek sprzęgła i hamulca dużo łatwiej dobrać odpowiednie położenie dźwigni względem rączek kierownicy. Podczas procesu hamowania mamy wrażenie dużo precyzyjniejszego panowania nad hamowaniem. Dużo łatwiej także dawkować siłę hamowania.

 

Na zmianie zyskał wygląd i dozowalność siły hamowania…

 

Długość klamek w wersji „racing” jest idealna, aby wykorzystywać tylko dwa palce do procesu wytracania prędkości. Operowanie nimi jest wygodniejsze, przyjemniejsze, wymaga mniejszej siły, co może mieć kluczowe znaczenie w trakcie jazdy w górach czy po torze. Odpowiednie zakończenia dźwigni uniemożliwia przebicie ciała w czasie wypadku. Najważniejsze jednak, że precyzyjne dozowanie siły hamowania może przyczynić się do znacznej poprawy bezpieczeństwa motocyklisty.

Naszym zdaniem

Prezentowane klamki są super wykonane, efektownie wyglądają, poprawiają ergonomię i dozowalność siły hamowania. Niestety, dochodzimy także do ich jedynej wady, czyli ceny. Za komplet wspomnianych dźwigni musimy zapłacić ponad 740 zł (2×371,99 zł). To kwota duża, szczególnie w odniesieniu do najtańszych opcji z portali aukcyjnych, które ani nie poprawiają ergonomii ani dozowalności a ich jakość wykonania zdecydowanie odbiega od dźwigni TRW.

 

Niestety, żyjemy w kraju, gdzie liczy się każdy grosz i czasami efekciarstwo jest ważniejsze od efektywności. Jeśli zatem zależy wam na profesjonalnym, przemyślanym i spełniającym wszelkie normy produkcie, bardzo polecamy ten zakup. W pozostałych przypadkach sugerujemy jednak pozostać przy klamkach fabrycznych. To w końcu Wasze bezpieczeństwo. Swoją drogą, zapewne wkrótce nastąpią w Polsce czasy, kiedy chcąc zachować przegląd techniczny będziemy musieli udokumentować, że wszelkie zmiany w motocyklu są dokonane z udziałem produktów homologowanych. A potwierdzenie certyfikatem TUV jest najlepszą rekomendacją dla produktów TRW…

 

Dźwignie TRW zamontowane w naszym motocyklu:

hamulcowa – MB1030S

sprzęgła – MB1030S

 

Partnerami Lato w Mieście z Motogen.pl są firmy: Shoei Europe, TRW, Pirelli, BNP Paribas oraz oczywiście I’M Inter Motors!

 

 

 

Więcej w Testy Moto
Lato w Mieście z Motogen.pl: Hondy Africa Twin i CB 500 X – czyli segment adventure dla każdego

Honda Africa Twin oraz CB 500X to doskonałe pojazdy na wyjazd pod namiot. Michał postanowił to potwierdzić, wyjeżdżając w okolice...

Zamknij