Multistrada 950 pokonała 50 000 km w osiem miesięcy. W trakcie była regularnie badana. Po wszystkim została rozebrana na części pierwsze i dokładnie zbadano każdą część. Stan Ducati Multistrady 950 zaskoczył wszystkich.


Od redakcji: Redakcja włoskiego miesięcznika Motociclismo.it przeprowadził długodystansowy test wytrzymałości Multistrady 950. Stan motocykla był regularnie weryfikowany, a redakcja miała do pomocy specjalistów, laboratoria oraz wstęp do warsztatu przy fabryce Ducati.

Test wraz z wynikami opublikowane zostały we włoskim miesięczniku Motociclismo. Polski importer marki Ducati pozyskał i przetłumaczył materiał, aby polscy motocykliści także mogli przekonać się o wytrzymałości Ducati Multistrady 950.


Test opublikowany pierwotnie w numerze styczeń 2020
miesięcznika Motociclismo,
autor: Marco Riccardi
zdjęcia: Enrico

W NAJLEPSZEJ FORMIE

Najlepiej sprzedający się motocykl typu crossover od producenta z Bolonii podejmuje najtrudniejsze wyzwanie wytrzymałości: 50 000 km w zaledwie osiem miesięcy, pomiędzy marcem i listopadem 2019 roku. Multistrada 950 pokazała swoje prawdziwe barwy. Wisienką na torcie był z pewnością silnik: od startu do końca przygody moc wzrosła o 4 KM, nie zużył ani trochę oleju, a gdy go rozebraliśmy, okazał się okazem zdrowia.

Multistrady nie zatrzymały nawet przedziurawienie chłodnicy oraz próba kradzieży.

Multistrada test długodystansowy

ZANURZ SIĘ W SEKRETY MECHANIKI

Oto jest, kompletnie rozmontowany, główny bohater naszego już szóstego testu długodystansowego. W poprzednich edycjach skupialiśmy się w kolejności na: Yamaha Tracer 900, Honda Africa Twin 1000, BMW R 1200 RT, Suzuki V Strom 1000 XT oraz Kawasaki Versys 650.

Multistrada 950 po 50 000 km

GŁÓWNI BOHATEROWIE

Nasz własny Fabio „ziemniak kanapowy” Manenti na pokładzie Multistrady zwiedził prawie całą Europę. To była praktycznie nieprzerwana jazda w szybkim tempie – poza kilkoma przystankami na serwis techniczny. Nieustannie cieszył się krętymi drogami, świetnymi asfaltami i pyszną kuchnią.

Przebieg 50 000 km Multistrada 950

W górę i w dół górskich dróg

Fabio i jego żona Paola wytrzymali 50 000 km w podróży, głównie w górskim krajobrazie.

Wysoki i wąski tunel prowadził do kopalni marmuru Henraux, nieopodal Isola Santa, Garfagnana.

Lokalna szynka, oczywiście z Suris, idealna na zasłużoną przerwę.

Nasi podróżnicy są na Facebooku, pod nazwą „Fabio E Paola Manenti”, gdzie możecie na bieżąco śledzić ich podróże dwukołowe.

W porównaniu do standardowej wersji, nasza Multistrada została wyposażona w kufry boczne (730 euro), kufer centralny (488 euro), stopkę centralną (228 euro) oraz kanapę komfortową (228 euro) podwyższoną o 20 mm względem seryjnej.

DANE TECHNICZNE – Multistrada 950:

SilnikDwucylindrowy w układzie L, 4-suw, średnica x skok tłoka 94×67,5mm, pojemność 937 ccm, poziom kompresji 12,6:1, rozrząd Desmodromiczny z dwoma wałkami w głowicach, moc 113 KM (83,1 kW) przy 9000 obr/min, moment 96 Nm przy 7750 obr/min.
Zasilanie paliwemWtrysk elektroniczny Bosch, przepustnice sterowane ride-by-wire o średnicy 53 mm, zbiornik paliwa 20 litrów.
NapędWstępne przeniesienie napędu z kołami zębatymi o prostych zębach, ratio 1.84. Końcowe przeniesienie napędu za pomocą łańcucha, ratio 2.86 (tylna zębatka 43, przednia 15). Sześciobiegowa skrzynia o przełożeniach: jedynka 2.466, dwójka 1.764, trójka 1.4, czwórka 1.181, piątka 1.043, szóstka 0.958.
SprzęgłoWielotarczowe, w kąpieli olejowej, uślizgowe.
RamaKratownicowa z rur stalowych, boczne panele aluminiowe, silnik jako element nośny. Kąt główki ramy 25 st., wyprzedzenie 106 mm.
ZawieszeniePrzód: widelec 48 mm z pełną regulacją, skok 170 mm. Tył: amortyzator z pełną regulacją, skok 170 mm.
KołaFelgi aluminiowe. Przednia 3×19”, tylna 4,5×17”. Opony Pirelli Scorpion Trail II, rozmiary 120/70 oraz 170/60.
HamulcePrzód: dwie tarcze pływające 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monobloc montowane radialnie. Tył: tarcza 265 mm, 2-tłoczkowy zacisk pływający Brembo. Zakrętowy Cornering ABS Bosch.
Rozmiary (w mm) i waga:Długość 2280, rozstaw osi 1594, szerokość 1000, max wysokość 1483-1511, szerokość kierownicy 1177, wysokość kanapy 840, wysokość podnóżków 364, prześwit 188. Waga w stanie gotowym do jazdy 227 kg.
KolorDucati Red z felgami Glossy Black
Cena14740 euro

Na kolejnych stronach:
1. Wstęp i główni bohaterowie
2. Wewnątrz silnika
3. Wytrzymałe sprzęgło
4. Wyniki z hamowni
5. Stan układu rozrządu desmodromicznego
6. Układ smarowania oraz analiza oleju
7. Zużycie opon
8. Hamulce
9. Zużycie zestawu napędowego
10. Oznaki starzenia po 50 000 km
11. Koszt przeglądów i wymienione części
12. Podsumowanie po 50 000 kilometrów

Więcej w Motocykle, Porady, Używane, Warsztat, Wyróżnione
Youngtimer w pigułce: Kawasaki GPX600R (1988-1997)

Premiera Kawasaki GPX600R odbyła się w 1987 roku, a w Europie model trafił do sprzedaży już rok później. Silnik zaadaptowano...

Zamknij