Suzuki SV 650 waga, ile koni, cena, akcesoria. „Mniej znaczy więcej” pasuje do niego idealnie. Wszystko o wyjątkowym modelu z końca lat 90…

Suzuki SV 650 dane techniczne

W Suzuki SV 650 waga na sucho to zaledwie 165 kg. W połączeniu z dwucylindrowym silnikiem generującym 71 KM przy 9000 obr./min. umożliwiała całkiem dynamiczną jazdę. Wprawdzie na pytanie ile koni ma SV 650, właściciel nie mógł się pochwalić wynikami rzędu 100 KM lub więcej tak, jak w przypadku czterocylindrowej konkurencji, jednak w praktyce na krętej drodze SV 650 pozostawiał konkurencję daleko z tyłu. Przyspieszenie SV 650 było świetne jak na ten segment pojazdów: 3,6 s w sprincie od 0 do 100 km/h to wartość bardzo przyzwoita nawet jak na obecne czasy.

Warto wspomnieć, że wymiary Suzuki SV 650 (długość 204,5 cm, wysokość 106 cm) czyniły go wystarczająco obszernym dla dwóch osób, przy dużej zwartości. Szczególnie szerokość 76 cm ułatwiała jazdę w korkach. Wysokość siedzenia Suzuki SV 650 to ukłon w stronę niższych kierowców – 80 cm pozwalało skutecznie dosiąść go nawet niższym kierowcom.

Suzuki SV 650 ile koni?

Tak, jak wspomnieliśmy wcześniej, silnik Suzuki SV 650 generuje 71 KM. Ważniejszy jest jednak płaski przebieg momentu obrotowego, i jego finalna wartość 62 Nm przy 7000 obr./min. Dzięki temu pojazd jest bardzo elastyczny i ma świetną elastyczność. Spalanie w Suzuki SV 650 zawiera się pomiędzy 5 a 7,5 l/100 km i zależy od prędkości i sposobu jazdy kierującego. Trzeba przyznać, że parametry Suzuki SV 650 nie rzucają może na kolana, ale są całkiem przyzwoite. Pojemność baku SV 650 17 l umożliwia przejechanie 225-340 km.

Suzuki SV 650 waga

Stosunkowo niewielka masa własna (waga Suzuki SV 650 na sucho to zaledwie 165 kg) powoduje, że pojazd jest zrywny, lekki do manewrów i mimo skromnej katalogowo mocy całkiem żwawy. W połączeniu ze skutecznymi hamulcami sprzęt nieźle wytraca prędkość, umożliwiając szybką, górską jazdę. Za sprawą niewielkiego ciężaru, opony zużywa wolniej, niż wynika to z pulsacji generowanej przez silnik V2.

Suzuki SV 650 opony

SV 650 jest wrażliwy na ciśnienie w oponach. Przy jeździe solo, zarówno z przodu jak i tyłu zalecane jest 2,3 bar. W przypadku jazdy z pasażerem powinniśmy dopompować do 2,5 bar. Zmiana rozmiaru opony Suzuki SV 650 z reguły źle wpływa na poprawę jazdy, dlatego warto pozostać przy fabrycznym doborze.

Suzuki SV 650 S 1999 r
Suzuki SV 650 S z pierwszych lat produkcji…

Suzuki SV 650 akcesoria

Z racji olbrzymiej podaży na rynku, wszelkie akcesoria SV 650 będą łatwe do zdobycia i stosunkowo tanie często, jako używane. Na rynku znajdziemy oferty gmoli, zestawów toreb i kufrów, wyższe szyby (w przypadku wersji S) czy robiący świetną robotę i eksponujący piękny dźwięk sportowy wydech Suzuki SV 650. Jego montaż jest mentalnym obowiązkiem każdego właściciela. Sporo użytkowników decyduje się na montaż dedykowanego wyświetlacza biegów Suzuki SV 650.

Suzuki SV 650 cena

W Suzuki SV 650 cena była bardziej niż uczciwa. Był to motocykl tani, dynamiczny, nieźle wykonany. Technologia czerpała z Suzuki GSX-R 1000, a przyjemność z jazdy bywała większa niż na znacznie mocniejszym Suzuki GSR600. Szybkością jazdy na krętych drogach, z oferty marki mógł prezentowanemu modelowi dorównać co najwyżej Suzuki DRZ 400. Części SV 650 takie jak filtr oleju są tanie i łatwo dostępne. Podczas wypadku często uszkodzeniu ulegają licznik i chłodnica, dlatego oględziny SV650 warto rozpocząć od tych elementów.

Zdarzają się problemy z akumulatorem, za co w SV 650 odpowiada uszkodzony regulator napięcia. SV 650 jest podatny na tuning. Na rynku znajdziemy mnóstwo dodatków takich jak pług pod silnik, nakładki na siedzenia czy akcesoryjne wypełnienia tyłu. Ogólnie to bardzo trwały, udany motocykl, którego cena z przedziału 4-12 tysięcy jest bardziej niż adekwatna do przyjemności z jazdy…

Historia Suzuki SV 650

SV 650 zadebiutowało w 1999 roku w dwóch wersjach. Naked oznaczony Suzuki SV 650 N i sport o oznaczeniu SV 650 S, z półowiewką stylizowaną na Suzuki TL1000S. W 2003 roku przeszło face lifting (zmieniła się rama, wygląd zewnętrzny). Silnik otrzymał wtrysk paliwa a motocykl bardziej dynamiczną, kanciastą stylizację. W tylnym reflektorze wykorzystano technologię LED. W Suzuki SV 650 wady były niewielkie. Czasem posłuszeństwa odmówił regulator napięcia, w SV 650 liczniki podczas wypadku szybko ulegają zniszczeniu. Motocykl pozostał bez zmian do 2014 roku, jednak nieco wcześniej w Europie zastąpiono go modelem Gladius. Kolejna generacja oznaczona SV 650 zadebiutowała na rynku w 2016 roku…

SV 650 2021
Suzuki SV 650 z 2021 roku

Od początku motocykl świetnie wypadał w testach, dystansując czterocylindrową konkurencję. Lżejszy, bardziej zwinny, z mocniejszym dołem wprawdzie przegrywał prędkością maksymalną czy danymi technicznymi, ale dawał znacznie więcej radości. Miał cudowny dźwięk, a jego wygląd nadawał lekkości klasie zdominowanej przez przyciężkie, bądź napędzane starszymi konstrukcjami modele. Patrząc na dzisiejszą klasę lekkich i zwinnych golasów średniej pojemności, trudno się oprzeć wrażeniu, że podwaliny pod nią zrobiło przede wszystkim Suzuki SV 650.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany