Suzuki Motor Corporation oraz Imperial Tobacco Group z satysfakcją informują o przedłużeniu umowy o współpracy dotyczącej sponsoringu zespołu Suzuki przez markę Rizla, wiodącą na świecie na rynku bibułek do tytoniu. Rizla pozostanie sponsorem tytularnym zespołu MotoGP japońskiego producenta w roku 2009.
Rizla jest sponsorem tytularnym motocyklowego zespołu wyścigowego Suzuki Grand Prix od trzech sezonów. Dzięki przedłużeniu umowy na kolejny rok gwiazdy zespołu Suzuki MotoGP, Loris Capirossi i Chris Vermeulen, ponownie wystartują w tegorocznych Mistrzostwach Świata swoimi motocyklami Suzuki GSV-R w charakterystycznych barwach „Rizla blue”.
To kolejna pomyślna wiadomość z obozu Suzuki po doniesieniach o doskonałych wynikach testów przeprowadzonych na początku roku na torze Sepang w Malezji, a następnie w Losail w Katarze. Capirossi i Vermeulen byli bardzo zadowoleni z wyników testów, notując czasy w czołowej szóstce na obydwu torach. Obydwaj kierowcy mieli okazję docenić efekty licznych modyfikacji w tegorocznej edycji Suzuki GSV-R, dotyczących między innymi aerodynamiki, podwozia, silnika i zawieszenia.
Zespół Rizla Suzuki MotoGP czekają teraz kolejne występy na torze podczas oficjalnej sesji testowej MotoGP, zaplanowanej na koniec marca na torze Jerez w Hiszpanii, która będzie relacjonowana przez wiele stacji telewizyjnych. Pierwszy wyścig sezonu, oczywiście z udziałem zespołu Rizla Suzuki MotoGP, odbędzie się przy sztucznym świetle na torze Losail w Katarze w niedzielę 12 kwietnia.
Szef zespołu Paul Denning:
To bardzo dobra wiadomość dla firmy Suzuki, która będzie kontynuować współpracę z marką Rizla, szczególnie, że klimat ekonomiczny nie jest sprzyjający. Bardzo wysoko cenimy to partnerstwo, zarówno na torze, jak i poza nim. Współpraca z marką Rizla trwa już od 3 lat, a Rizla stała się w tym czasie nieodłączną częścią naszego teamu.
Tegoroczne testy przyniosły bardzo zachęcające rezultaty. Są one wynikiem ciężkiej pracy firmy i zespołu podczas przerwy zimowej. GSV-R już dzisiaj znacznie różni się od ubiegłorocznej konstrukcji, a przecież cały czas pracujemy nad rozwojem maszyny. Obaj nasi kierowcy, zarówno Chris jak i Loris byli pod wrażeniem nowego motocykla, ale wiemy, że przed nami jeszcze wiele pracy. Zespół Suzuki będzie nadal ciężko pracował, dążąc do coraz lepszych wyników, Jesteśmy pełni optymizmu przed nadchodzącym sezonem 2009, w którym znów będziemy ścigać się w barwach Rizla.
Graham Blashill, dyrektor marketingu i sprzedaży Imperial Tobacco Group:
W trudnych dla gospodarki czasach, jest szczególnie ważne, aby kontynuować wsparcie najważniejszych marek i nasze sukcesy w sporcie. Rizla i Suzuki to marki o zasięgu globalnym, których misją jest dostarczanie innowacyjnych produktów o najwyższej jakości. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że możemy kontynuować nasze partnerstwo.