Suzuki zaprezentowało nowego GSX-S1000 na sezon 2021. Szósty rok produkcji to doskonały moment na zmiany. Chociaż motocykl wydaje się podobny, diabeł jak zawsze, tkwi w szczegółach…

Suzuki GSX-S1000 sportowy rodowód

Suzuki GSX-S1000 został zaprezentowany w 2015 jako nowy model stworzony, by dać motocyklistom przyjemność ze sportowej jazdy w ulicznych warunkach. Sercem motocykla był zestrojony na ulicę, potężny silnik o pojemności 999 cm3, który wcześniej poprowadził model GSX-R1000 do niezliczonych zwycięstw w mistrzostwach superbike i endurance.

Silnik ten został umiejętnie połączony z kompaktową i lekką ramą, dopracowanymi podzespołami oraz wygodną, wyprostowaną pozycją za kierownicą, by ucieleśnić podejście inżynierów Suzuki do maksymy „Run. Turn. Stop”. Założeniem było osiągnięcie jak najlepszej równowagi ogólnych osiągów i zalet użytkowych motocykla. Tak jak GSX-R1000 został zbudowany, by zdominować tor wyścigowy, tak GSX-S1000 został stworzony, by „kontrolować ulice”.

Zmiany Suzuki GSX-S1000 na 2021?

Pierwsza poważna aktualizacja modelu GSX-S1000 ma na celu poprawę osiągów, prowadzenia i dostarczyć więcej mocy, by zapewnić jeszcze bardziej ekscytujące doświadczenie z jazdy, a także spełnić nowe normy emisji spalin Euro 5. Ponadto w motocyklu dopracowano pakiet stylistyczny. Wszystko po to, by był gotów skupić na sobie uwagę i przejąć kontrolę na ulicach.

Suzuki GSX-S1000 2021 licznik

Nowa stylistyka

•   Agresywna sylwetka zdradzająca potencjał mocy i osiągów, oraz wyrafinowanie zwinnego i poręcznego motocykla.

•   Radykalny futurystyczny wygląd nowego, pionowego reflektora LED, oraz ostre linie przodu inspirowane wyglądem myśliwców.

•   Wąska, lekka i wyrazista tylna sekcja, przesuwająca środek ciężkości do przodu motocykla, profil tworzący wrażenie muskularnej, nabitej sylwetki.

•   Trzy dostępne wersje kolorystyczne: błękit Metallic Triton Blue (YSF), będący kluczową barwą – symbolem tożsamości marki Suzuki, matowa szarość Glass Mat Mechanical Gray (QT7) – nowy motyw kolorystyczny, oraz błyszcząca czerń Glass Sparkle Black (YVB).

•   Grafiki przedstawiające nowe logo, oraz imitujące karbon teksturowane nakładki podkreślające atrakcyjny wygląd nowego GSX-S-a 1000.

•   Specjalnie zaprojektowany uchwyt kluczyka zawierający logo GSX-S.

Suzuki GSX-S1000 silnik

Aktualizacje silnika

Zmiany w silniku pozwalają na poprawę przebiegu krzywych mocy i momentu, a także spełnienie rygorystycznej normy Euro 5.

•   Chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3, wywodzący się z konstrukcji motocykla klasy superbike, zmieniony i poprawiony w celu płynniejszego i bardziej liniowego dostarczenia mocy, głównie w niskim i średnim, najczęściej używanym na co dzień zakresie prędkości obrotowej.

•   Poprawiony kompaktowy układ wydechowy 4-2-1 o nowym kształcie kolektora, z przesuniętym systemem Suzuki Exhaust Tuning (SET), nowe katalizatory oraz przebudowana komora w celu spełnienia norm emisji Euro 5.

•   Przekonstruowany układ wtrysku paliwa, wykorzystujący dziesięcio otworowe wydłużone dysze wtryskowe w każdym korpusie przepustnicy, maksymalizujący efektywność wypełnienia komory spalania, oraz przyczyniający się do zmniejszenia zużycia paliwa.

•   Zachowuje imponujący dźwięk wydobywający się z dolotu powietrza, jednocześnie poprawiając jakość jego brzmienia.

•   Asystent sprzęgła Suzuki Clutch Assist System (SCAS) zapewnia łagodniejszy proces hamowania silnikiem, lepszą kontrolę podczas redukcji biegów, oraz powoduje, że do obsługi dźwigni sprzęgła wymagane jest użycie mniejszej siły.

Wprowadzenie systemu wspomagania jazdy

System wspomagania jazdy SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S.) to system obejmujący takie rozwiązania, jak:

•   Przełącznik trybów jazdy Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) umożliwia wybór pomiędzy trzema charakterystykami mocy, według własnych preferencji oraz warunków panujących na drodze, zależnie od tego czy chcesz jeździć w sportowym stylu, trenujesz na torze, jeździsz po śliskich lub nierównych drogach, czy po prostu cieszysz się przyjemną jazdą w po miejskich arteriach.

•   Kontrola trakcji Suzuki Traction Control System (STCS) oferujący 5 ustawień oraz możliwość wyłączenia, zapewnia ci pełną kontrolę nad motocyklem w każdych warunkach, jednocześnie redukując stres i zmęczenie.

•   System elektronicznego sterowania przepustnicami ride-by-wire jest prostszy, lżejszy i bardziej kompaktowy niż poprzedni system oparty na mechanicznym sterowaniu linką.

•   Dwukierunkowy quickshifter Quick Shift System (z możliwością wyłączenia) zapewnia szybkie i gładkie zmiany biegów bez konieczności użycia dźwigni sprzęgła. Funkcja automatycznego międzygazu podczas redukcji powoduje przyjemne, satysfakcjonujące wrażenie.

•   System łatwego rozruchu Suzuki Easy Start System zapewnia większą wygodę i przyjemność z jazdy, umożliwiając kierowcy uruchomienie silnika jednym szybkim naciśnięciem przycisku rozrusznika i bez konieczności naciskania dźwigni sprzęgła.

•   Asystent ruszania Low RPM Assist został zaktualizowany, by współpracować z systemem SCAS i sprawiać, że ruszanie ze startu zatrzymanego było jeszcze łatwiejsze i płynniejsze.

Suzuki GSX-S1000 drift

Aktualizacja podwozia

W nowym GSX-S1000 marka wprowadziła wiele unowocześnień podwozia oraz układu hamulcowego:

•   Kompaktowe i lekkie podwozie zostało zaprojektowane, tak by zapewnić zwinność, przyjemną charakterystykę i optymalne właściwości prowadzenia w rzeczywistych warunkach jazdy, od jazdy po mieście, aż po przejażdżki w sportowym tempie.

•   Podwójna aluminiowa rama z prostymi, głównymi ramionami prowadzącymi od główki ramy aż do mocowania wahacza, jest wyjątkowo sztywną i lekką konstrukcją zapewniającą zwinność i przyczepność na drodze.

•   Aluminiowy wahacz pochodzi ze sportowego modelu GSX-R 1000.

•   Szersza o 23 mm kierownica, z poprawionym kątem ustawienia, wraz z zaktualizowanym kształtem siedzenia pozwala osiągnąć wygodniejszą, wyprostowaną pozycję podczas jazdy w sportowym stylu.

•   W pełni regulowany, odwrócony widelec KYB (Kayaba) o średnicy goleni wynoszącej 43 mm zapewnia sportową i jednocześnie komfortową charakterystykę.

•   Regulowane, mocowane za pomocą dźwigni tylne zawieszenie zapewnia zwinność i stabilność.

•   Sześcioszprychowe, odlewane aluminiowe koła zapewniają poręczność i sportowy wygląd.

•   Opony Dunlop SPORTMAX Roadsport2 również przyczyniają się do poprawienia zwinności oraz przewidywalności prowadzenia i sportowych właściwości, jednocześnie poprawiając wyczucie przyczepności. W połączeniu z charakterystyką przedniego i tylnego zawieszenia generują większą pewność siebie przy każdej prędkości.

•   zmieniony zbiornik paliwa o zwiększonej do 19 litrów pojemności zmniejsza częstotliwość postojów na tankowanie i tym samym poprawia komfort podczas długich przejażdżek.

•   System ABS dopasowuje siłę hamowania do dostępnego w danym momencie poziomu przyczepności nawierzchni.

•   4-tłoczkowe przednie zaciski Brembo mono-block współpracujące z dwoma pływającymi tarczami o średnicy 310 mm dostarczają wysoką skuteczność i wyczucie hamulców.

•  Poprawiony kształt siedzenia zapewnia jeźdźcowi lepsze podparcie, wygodę oraz swobodę ruchu.

Przeprojektowana elektryka

Najważniejsze cechy nowego systemu elektrycznego w pojeździe:

•   Pionowy podwójny reflektor LED w sześciokątnych obudowach, zwieńczony światłem pozycyjnym również w systemie LED tworzy nowy, ostry i śmiały wygląd.

•   Nowe LED-owe kierunkowskazy podkreślają agresywny design nowego GSX-S1000.

•   Podwójne, zespolone tylne światło LED podkreśla stylową, kompaktową linię tylnej sekcji.

•   Bogaty w informacje i czytelny wyświetlacz full-LCD prezentuje wyjątkową grafikę i niebieskie podświetlenie nawiązujące do image’u GSX-S-a 1000.

Agresywna sylwetka Suzuki GSX-S1000 na 2021

Radykalny wygląd i oryginalny kształt sześciokątnych, pionowo osadzonych świateł LED firmy Koito tworzy agresywny, kompaktowy i atrakcyjny wizerunek przodu. Minimalistyczna owiewka, która go otacza, dodaje ostre linie i wrażenie gotowości do ataku. To inspiracja wyglądem maszyn Suzuki z kategorii MotoGP oraz stylistyką najnowszego samolotu stealth.

Kompaktowy przód pasuje do kształtu krótkiego, zwartego tłumika. A także smukłej tylnej sekcji tworzącej czysty, opływowy wygląd akcentujący muskulaturę silnika i zbiornika paliwa znajdujących się w środkowej sekcji. W rezultacie otrzymujemy wizerunek agresywnego, chętnego do prezentacji swojego potencjału motocykla z przesuniętym do przodu środkiem ciężkości.

Stylistyka prezentująca ostre, proste linie tworzy wrażenie nowoczesnego, przyciągającego wzrok wizerunku. Nowe linie i duża dbałość o każdy, nawet najmniejszy szczegół w połączeniu z odkrytymi goleniami przedniego widelca oraz tłumikiem tworzy wrażenie wysokiej jakości, ekskluzywności i wyjątkowości.

Suzuki GSX-S1000 2015 i 2021 – porównanie osiągów silnika

 Poporzedni GSX-S1000Suzuki GSX-S1000 2021
Pojemność 999cm3999cm3
Średnica x skok tłoka73.4 mm x 59.0 mm73.4 mm x 59.0 mm
Stopień sprężania12.2 : 112.2 : 1
Moc maksymalna power150 KM (110 kW)/10 000 obr./min.152 KM (112 kW)/11 000 obr./min.
Maks. moment obr.108 Nm/9 500 rpm106 Nm/9250 rpm
Przyspieszenie (0-200m)*6.70 s6.64 s
Przyspieszenie (0-400m)*10.25 s10.15 s
Norma emisji spalinEuro 4Euro 5

Akcesoria dodatkowe Suzuki GSX-S1000 2021

Oferta oryginalnych akcesoriów do GSX-S-a 1000 obejmuje 29 dodatków, dzięki którym każdy motocyklista może w łatwy i przyjemny sposób indywidualnie spersonalizować wygląd i funkcjonalność swojego motocykla.

Pprawią sportowy wygląd motocykla oraz pomogą chronić zarówno maszynę jak i kierowcę. Na przykład frezowane, anodowane dźwignie oraz osłony dźwigni hamulca i sprzęgła prezentujące logo GSX-S-a, inspirowane osłonami stosowanymi w wyścigach motocyklowych. Nowe slidery ramy z zaakcentowanym logo Suzuki zapewniają dodatkową ochronę ramy i innych narażonych na uszkodzenie elementów, w przypadku wywrócenia motocykla.

Wśród innych dodatków znajdują się błotnik przedni i tylny oraz osłony alternatora, sprzęgła i rozrusznika z włókna węglowego. Te elementy mają matowe wykończenie, które daje poczucie fajnego ulicznego stylu.

Nowe panele ochronne zbiornika oraz podnoszące atrakcyjność wyglądu naklejki na koła prezentują efektowne logo Suzuki.

Suzuki GSX-S1000 2021 dane techniczne

Długość całkowita2115 mm
Szerokość całkowita810 mm
Wysokość całkowita1080 mm
Rozstaw osi1460 mm
Prześwit140 mm
Wysokość siedziska810 mm
Masa w st. got. do jazdy214 kg
Typ silnika4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC
Średnica x skok tłoka73.4 mm x 59.0 mm
Pojemność silnika999 cm3
Stopień sprężania12.2 : 1
Zasilanie w paliwoWtrysk paliwa
RozruchElektryczny
System smarowaniaMokra miska olejowa
Przeniesienie napędu 6-biegowa skrzynia o stałym zazębieniu
Zawieszenie przódWidelec upside-down, spręż. śrub., tłum. olejowe
zawieszenie tyłwahaczowe
Kąt główki ramy/wyprzedzenie 65° / 100 mm
Hamulce przódTarczowe (podwójne), o śr. 310 mm zaciski 4-tłoczkowe
 Hamulce tyłTarczowe
Opony przód120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa
Opony tył190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowa
System zapłonuElektroniczny zapłon tranzystorowy
Pojemność zbiornika paliwa19.0 L 
Pojemność oleju3.4 L 

Pierwsze egzemplarze nowej odsłony Suzuki GSX-S1000 pojawią się w polskich salonach na przełomie lipca i sierpnia 2021. Cena motocykla to 56 900 zł.

Suzuki GSX-S1000 2021 galeria