Ogień z wydechu może się cofać i topić (a nawet spalić) kolejne elementy

Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) poinformował o akcji serwisowej dotyczącej nowego modelu Kawasaki ZX-10R z lat 2019-2020. Akcja dotyczy 100% sprzedanych modeli, co na terenie USA przekłada się na 1529 sztuk. Z dokumentów NHTSA wynika, że pierwszy objaw błędów zaobserwowany został przez europejski oddział Kawasaki, co może oznaczać, że europejskie wersje ZX-10R z 2019-2020 także objęte są problemem. 

Akcja serwisowa dotyczy sposobu programowania ECU. Gdy motocyklista zmienia biegi z użyciem quick-shiftera przy mocnym przyspieszaniu, motocykl strzela ogniem z wydechu. Płomienie mogą wydawać się widowiskowe… Jednak w praktyce, wielokrotne wystrzały oraz cofanie się tego płomienia, powodują ryzyko zniekształcenia i nawet zniszczenia zaworu zasysania powietrza dodatkowego do kolektora wydechowego.

Przy ciągłym użytkowaniu, gorące gazy wydechowe mogą dostawać się wstecz przez zniszczony zawór zasysania powietrza, a to spowodować może stopienie się otaczających elementów. W najgorszym przypadku, skutkiem może być pożar motocykla.

Akcja serwisowa polegała będzie na przeprogramowaniu ECU. Serwis zweryfikuje także stan zaworu powietrza oraz otaczających go elementów. Części wykazujące jakiekolwiek zniszczenie podlegały będą wymianie. Naprawy wykonane zostaną nieodpłatnie.

Jeżeli zastanawiacie się, czy Wasze Kawasaki ZX-10R 2019-2020 objęte jest akcją serwisową, przygotujcie nr VIN i skontaktujcie się ze swoim ASO Kawasaki.

Więcej w Porady, Warsztat
Motocykle na buspasach w Warszawie: niepokojąca odpowiedź miasta?

Radny otrzymał odpowiedź, z której zupełnie nic nie wynika. Co z buspasami? Co to znaczy dla motocyklistów? Tłumaczymy i drążymy...

Zamknij