Shun Miyazawa – twórca mrocznej strony Japonii i koncepcji „Faster Sons”. - Motogen.pl

Rozmawiał: Maciek Szczepaniak

 

Pod koniec lipca tego roku zaprezentowaliście najnowsze dziecko z segmentu „Sport Heritage” – XSR700. Pojawienie się tego modelu na rynku zapoczątkowuje nowy trend „Faster Sons”. Przybliż nam, proszę, o co chodzi w tej idei?

 

„Faster Sons” to kolejny kierunek rozwoju segmentu „Sport Heritage”. To nowa filozofia, która jednak nie została zbudowana od podstaw. Od zawsze konstruowaliśmy motocyklem wpisujące się w tzw. styl vintage*. „Sport Heritage” zaczęliśmy już bardzo dawno temu wprowadzając na rynek tak kultowe motocykle jak: XV950, czy XJR1300. Za każdym razem, gdy do tej rodziny dołącza nowy model, musi on być bardzo klasyczny i reprezentować niezniszczalny, ponadczasowy styl. Nie chcemy jednak, by nasze motocykle tylko wyglądały, ale pracujemy by osiągnąć doskonałość w zakresie właściwości jezdnych. Nasze DNA pochodzi w końcu z wyścigów. Wszyscy się ścigamy, dlatego też tak szalenie ważne są dla nas osiągi.

 

 

#Miyazawa #Shun #sportheritage #Yamaha #motogen.pl #faster #sons #anotherdayintheoffice

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Motogen (@motogen.pl)

od lewej: Maciek Szczepaniak, Shun Miyazawa i Szymon Dziawer

Stąd też wywodzi się idea „Faster Sons” będąca synonimem przeniesienia całego naszego doświadczenie w zakresie najlepszej technologii i połączenia jej z niepowtarzalnym stylem. Oba człony naszego hasła mają odzwierciedlenie w naszych produktach: FASTER to osiągi, SONS oznacza nawiązanie do korzeni, podkreślenie rodowodu i zaznaczenie skąd wywodzi się współczesna doskonałość. W motocyklach z serii „Sport Heritage” zawsze można było znaleźć bardzo zaawansowane komponenty, jak choćby zawieszenie Öhlins, ABS, czy odwrócony widelec przedni (upside down). Wyróżnikiem naszego najnowszego modelu – XSR700 jest niewątpliwie zaawansowany dwucylindrowy silnik o pojemności 700 ccm. Ta jednostka dzięki zastosowanej koncepcji crossplane, charakteryzującej się przestawionymi czopami korowodów, rozwija liniowo moment obrotowy. W praktyce motocykl ma tyle samo mocy bez względu na zakres obrotów, w którym w danej chwili się znajduje. Kilka dni temu próbowałem wygrać wyścig tym motocyklem. Kiedy odkręciłem gaz na końcówce drugiego biegu, przednie koło momentalnie wstało do pionu. Z drugiej strony, gdy delikatnie operujesz manetką, oddawanie mocy wcale nie jest agresywne. Nasza filozofia ma również odzwierciedlenie w jakości materiałów używanych do produkcji motocykli. Zamiast plastików stosujemy prawdziwy metal czy aluminium. Doceniamy czystość motocykli Yamahy z przeszłości. XSR 700 jest inspirowany legendarnym XS 650 z 1971, to jednocześnie niekonwencjonalny styl i osiągi. To czyste uosobienie koncepcji „Faster Sons”.