Royal Enfield GT750. Tak może wyglądać nowy, sportowy Royal Enfield - Motogen.pl

Nieco większy silnik powinien przyciągnąć więcej klientów, bo będzie mógł pochwalić się także większą mocą. Uporczywe trzymanie się przez Royala mocy 48 KM zniechęca tych, którzy liczą na więcej niż podstawowe osiągi.

Coraz głośniejsze spekulacje na temat możliwości zastosowania w nowym Himalayanie silnika 750 cm3 skłaniają nas do refleksji, że podobna jednostka napędowa trafi także do innych modeli – w tym Interceptora i GT. Spekulacje na temat Royala Enfielda GT750 nie ominęły także indyjskich portali.

Zdaniem dziennikarzy Rushlane, Royal Enfield GT750 będzie ewolucją dobrze znanej platformy 650, ale z większą pojemnością silnika. Pod względem stylistycznym motocykl ma czerpać inspirację z klasycznych café racerów, zachowując elegancką, klasyczną linię, typową dla marki. Przód będzie wyróżniać się półowiewką otaczającą okrągły reflektor oraz kierunkowskazy, natomiast zbiornik paliwa i boczne panele mają przypominać te z modelu Bear 650. Wygodniejsza kanapa z lekko podwyższonym miejscem dla pasażera powinna poprawić komfort jazdy na dłuższych trasach.

GT750 prawdopodobnie otrzyma rozwiniętą wersję dwucylindrowego silnika o pojemności 650 cm³, który obecnie stosowany jest w modelach Royal Enfield. Szacunkowa moc nowej jednostki wyniesie około 55 KM, a maksymalny moment obrotowy osiągnie 60 Nm. Całość zostanie połączona z sześciobiegową skrzynią oraz sprzęgłem antyhoppingowym, co zapewni płynną zmianę biegów.

Pod względem zawieszenia nie należy spodziewać się nowatorskich rozwiązań – producent postawi na klasyczny widelec teleskopowy z przodu oraz podwójne amortyzatory z tyłu. Układ hamulcowy będzie składał się z podwójnej tarczy z przodu oraz pojedynczej tarczy tylnej, bazującej na rozwiązaniach znanych z GT650. Wyróżnikiem nowego modelu mogą być aluminiowe felgi, które sugerują bardziej sportowy charakter oraz kompatybilność z oponami bezdętkowymi.

Debiut Royal Enfield GT750 zaplanowany jest na 2025 rok, a oficjalna prezentacja może nastąpić podczas targów motocyklowych EICMA. Na pierwsze egzemplarze na rynku trzeba będzie jednak poczekać do początku 2026 roku.

Leave a Reply

Your email address will not be published.