We wrześniu sprzedano 11 088 motocykli BMW – to o 11% więcej niż w 2014 roku, kiedy sprzedano 9 991 maszyn. Najważniejszy jest jednak wynik po trzech kwartałach, a ten wynosi już 112 411 sprzedanych jednośladów, co dało wzrost o 12,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy od 1 stycznia do końca września sprzedano 100 217 motocykli i maksi skuterów BMW.

Największą popularnością cieszą się modele z serii R, które maja 54% udziału w tegorocznym rekordzie. Do klientów trafiło łącznie 60 557 motocykli mających R z przodu w oznaczeniu modelowym. Największą popularnością cieszyły się R1200GS, R1200GS Adventure, R1200RT i R nineT.

 

Przeczytaj również: Wielki test wyścigowych BMW S1000RR oraz BMW S1000XR – szaleństwo po niemiecku

W rozbiciu na rynki najlepiej tradycyjnie wypadają Niemcy – przez trzy kwartały bieżącego roku sprzedano tam 18 825 motocykli BMW. Dalej mamy Stany Zjednoczone (13 362 sztuk), Francja (10 447 sztuk), Włochy (9 935 sztuk) i Wielka Brytania (7 241 sztuk).

Producent upatruje dalszych sukcesów w modelach S1000RR, S1000XR oraz odświeżonych maksi skuterach C650 Sport i C650 GT. Oprócz tego Heiner Faust dodaje, że dużą zasługę ma również nowa kampania reklamowa z hasłem „Make Life A Ride”, która zadebiutowała w ubiegłym roku. Do tego dochodzi udział produktów BMW w najnowszej odsłonie „Mission: Impossible – Rogue Nation” i wiele imprez i festiwali, w których BMW Motorrad brało czynny udział lub było ich organizatorem.

Autor: Wojciech Grzesiak

Więcej w Biznes
Ducati i Volkswagen. Czy diesel gate będzie mieć wpływ na włoską markę?

Ostatni tydzień w świecie motoryzacji to przede wszystkim skandal z silnikami 2.0 TDI marki Volkswagen w roli głównej. Jak to...

Zamknij