Aby móc poruszać się motocyklem, który posiadał kiedyś większą moc, sprzęt bazowy nie może fabrycznie przekraczać 70 kW. Jak pewnie wiecie z przepisów, po uzyskaniu prawa jazdy A2 można kierować jednośladem rozwijającym 35 kW (48 KM) o stosunku masy do mocy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg. Tu znajdziecie kompendium wiedzy na temat kategorii A2.
Jeżeli posiadany przez nas motocykl przekracza 35 kW, należy go zablokować. Tu wszystko zależy od konstrukcji motocykla. Nasz czytelnik przygotował małą tulejkę na linkę gazu, co wystarczyło do skastrowania mocy poniżej wspomnianego limitu. Koszt wykonania tego elementu zamknął się w 30 zł.
Z motocyklem po przeróbce udajemy się na hamownie. Tu przed badaniem istotne jest uzupełnienie w programie wszystkich możliwych danych motocykla, przede wszystkim chodzi o numer VIN i numer rejestracyjny. Po zmierzeniu mocy otrzymujemy wykres będący potwierdzeniem zablokowania naszego motocykla.
Z wykresem tym udajemy się na stację diagnostyczną, gdzie wykonujemy badanie techniczne z odpowiednią adnotacją.
Z dowodem rejestracyjnym i kompletem dokumentów uzyskanych wcześniej udajemy się do wydziału komunikacji, który nanosi zmianę w dowodzie rejestracyjnym. Koszt takiej zmiany to około 35 zł. W tej chwili możemy już legalnie poruszać się naszym motocyklem.
>> Motocykle na prawo jazdy kat. A2 - co wybrać? <<
Podziękowania
dla nsr125.eu
Zostaw odpowiedź