QJMotor SRK 800 RR 2025. Nie śmiejcie się z chińszczyzny - Motogen.pl

Wyścigowe geny, znakomity design i wyposażenie pod korek – nie, to nie opis BMW, ani Hondy. Ten artykuł jest o chińskim QJMotor, który trafi do dealerów w tym roku.

QJMOTOR to kolejny, po Benelli, motocyklowy brand chińskiego koncernu Geely. Dwa lata temu producent pokazał kilkanaście nowych motocykli wyrąbując sobie tym samym spory kawałek rynkowego tortu. SRK 800 RR to przedstawiciel klasy supersport, stworzony z myślą o wyścigach WSBK. Maszynę, zaprojektowaną we Włoszech, charakteryzuje niebrzydki, wyrazisty design, nowoczesne technologie oraz bardzo przyzwoite osiągi.

W porównaniu z poprzednimi wersjami, najważniejszą zmianą jest rama w technologii Delta Box, która teraz wykonana jest z aluminium, co zapewnia większą sztywność i homologację WSBK. Model 2025 otrzymał także quickshifter i elektroniczną przepustnicę.

SRK 800 RR powstał na bazie wyścigowego motocykla, który od sezonu 2024 startuje w mistrzostwach WSBK Supersport w zespole QJMOTOR RACING TEAM. Dzięki temu, każda konstrukcyjna decyzja – od agresywnej, aerodynamicznej przedniej owiewki, przez winglety generujące dodatkowy docisk, po starannie zaprojektowany wydech – ma na celu maksymalizację osiągów.

Projekt maszyny to efekt pracy włoskich designerów. Standardowe elementy, takie jak obszyte siedzisko czy agresywnie ścięta przednia owiewka z wbudowanym oświetleniem LED, podkreślają sportowy charakter motocykla.

Sercem SRK 800 RR jest rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 778 cm³. Wyposażony w 16 zaworów oraz system Ram Air, generuje maksymalnie 102 KM przy 10 000 obr/min oraz osiąga moment obrotowy 75 Nm przy 8 500 obr/min.

Z całą pewnością SRK 800 RR nie można nazwać przedstawicielem biedy. Na pokładzie znalazło się wiele nowoczesnych rozwiązań.

  • Zawieszenie: przednie – w pewni regulowany widelec upside-down Marzocchi, tylne – w pełni regulowany centralny amortyzator Marzocchi.
  • Hamulce: czterotłoczkowe, radialne zaciski Brembo na tarczach 320 mm z przodu, hamulec tarczowy Brembo z tarczą 260 mm z tyłu, oba wyposażone w ABS.
  • Opony: Pirelli Angel GT – przód 120/70-ZR17, tył 180/55-ZR17.
  • Elektronika: kolorowy wyświetlacz TFT, z możliwością połączenia ze smartfonem, a także dwa porty USB (USB-A i USB-C) umożliwiające ładowanie urządzeń w trakcie jazdy.

QJMotor SRK 800 RR – dane techniczne

  • Silnik: czterocylindrowy, 16V, DOHC, chłodzony cieczą
  • Średnica x skok: 67 mm x 55,2 mm
  • Pojemność: 778 cm³
  • Maksymalna moc: 102 KM (przy 10 000 rpm)
  • Maksymalny moment obrotowy: 75 Nm (przy 8 500 rpm)
  • Układ paliwowy: EFI Bosch
  • Rozruch: elektryczny
  • Sprzęgło: mokre, wielotarczowe
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa z quickshifterem
  • Podwozie i wymiary:
    • Zawieszenie przednie: Upside-down Marzocchi (w pełni regulowane)
    • Zawieszenie tylne: Amortyzator centralny Marzocchi (w pełni regulowany)
    • Opona przód: Pirelli 120/70-ZR17 (bezdętkowa)
    • Opona tył: Pirelli 180/55-ZR17 (bezdętkowa)
    • Wymiary (dł. x szer. x wys.): 2085 x 770 x 1130 mm
    • Rozstaw osi: 1450 mm
    • Wysokość siedzenia: 815 mm
    • Prześwit: 130 mm
    • Waga: 214 kg (gotowy do jazdy)
    • Zbiornik paliwa: 16 L

QJMotor SRK 800 RR – cena

Model SRK 800 RR 2025 dostępny będzie w wersjach kolorystycznych czarnej i czerwonej, a jego cena wynosi 34 990 PLN. Przewidywana dostępność na polskim rynku to II kwartał 2025.

Leave a Reply

Your email address will not be published.