Pomysł na budowę stalowej ramy do ZX10R z 2004 pojawił się w 2010r, od kiedy znajomemu zaczęła pękać rama od zwykłej, ulicznej jazdy. Już wtedy pomyślałem, że można zrobić taką rama wykonana ze stalowych rur nie pęknie. Produkcja akcesoriów do stuntu odsunęła ten pomysł w czasie. W czerwcu 2017 kiedy zgłosił się do mnie człowiek mający dość spawania po raz kolejny fabrycznej ramy w Kawasaki. Kamil był też jej pierwszym testerem.

Rama jest wykonana ze stalowych bezszwowych rurek, ułożonych w kształt kratownicy (inspiracja  Ducati) i aluminiowej części pochodzącej z oryginalnej ramy. Całość jest ze sobą skręcona. Jak wiadomo silnik w motocyklu nie tylko napędza nas do przodu, ale jest też elementem nośnym i dodatkowo usztywnia ramę. Z racji tego że mam doświadczenie w produkcji części do stuntu i zajmuję się tym od 9 lat, zdobyłem doświadczenie w zakresie wytrzymałościowym rur, profili, prętów i wszystkiego, co ze stalą związane.

Pierwszym testerem ramy był oczywiście właściciel ZX10R czyli Kamil. Po pierwszej jeździe stwierdził, że nie ma żadnej różnicy w prowadzeniu motocykla. Jedzie prosto, sztywno, geometria zachowana a motocykl jest stabilny. Na koło wstaje nieco gorzej (+2 kg w stosunku do seryjnej ramy) ale tylko przy prędkościach pow. 200km/h. Druga rama powędrowała do klienta z Australii – została wcześniej sprawdzona laserem. Pomiar wyszedł pomyślnie. Budowa ramy zajmuje około 2 tygodni i można ją polakierować na wybrany przez siebie kolor, również candy.

Niestety temat homologacji obecnie nie do przeskoczenia. Koszty i warunki przyznania homologacji od czasu wejścia do UE znacznie się zwiększyły.

Najbliższe plany przewidują rozszerzenie oferty o ramę GSXRa, a także produkcję wahaczy do stuntu i drag racingu.

Oprócz akcesoriów do stuntu i stalowych, tuningowych ram rozwijamy bardziej użyteczny produkt dla motocyklistów. Są to małe klatki typu „street” dedykowane do motocykli sportowych. Można je zobaczyć w galerii zdjęć ramy ZX10R. Zastępują crashpady, które jak wiemy często potrafią zrobić więcej krzywdy niż pożytku. Nasz produkt chroni motocykl o wiele bardziej, zarówno przy delikatnych glebach jak i przy tych z dużą prędkością.

Zwłaszcza przy tych z dużą prędkością.

Klatki są wykonane estetycznie i nie przeszkadzają ani w jeździe ani w zejściu na kolano. Jako ciekawostkę podam przykład Kamila, który zaliczył “szlifa”, ale jak sam stwierdził dzięki klatce koszt naprawy motocykla zmalał z 9 tys. zł do 1,5 tys. zł. W ofercie mamy już gotowe klatki min do BMW S1000RR, Suzuki, Kawasaki, Hondy i Yamahy. 

 Stalowa połówka ramy do Kawasaki ZX10R 2004-2005

Cechy produktu:

-zachowane parametry i gabaryty jak w ramie oryginalnej

– tyko 2 kg cięższa od oryginału

-solidne połączenie połówek ram

-wykonana z rur bezszwowych grubościennych

-mocowanie na owiewkę czołową

-nabite numery VIN i zamocowana tabliczka znamionowa

-większy promień skrętu

-mocowania na chłodnice

Do ramy można zamówić mała klatkę typu „street”.

Kolor wybieramy z tabeli RAL, możliwe również kolory CANDY

Proces realizacji zamówienia: wysyłasz do nas swoją ramę (może być uszkodzona), my ją przerabiamy, malujemy, pakujemy a następnie odsyłamy do klienta.

Więcej na facebookowym profilu BSA: https://www.facebook.com/BSA-stunt-accessories-152168488277664/?ref=br_rs

Więcej o motocyklach Kawasaki

Więcej w Ciekawostki
Starcie na torze Motobota Yamahy z Valentino Rossim – kto okazał się szybszy?

Motobot, to robot stworzony przez Yamahę, który został zaprojektowany w jednym celu – by nauczyć się jeździć na motocyklu i...

Zamknij