Na czasie
    Musisz zainstalować Jetpack plugin i włączyć "Statystyki".

Możliwe, że Honda doda dopisek SP2 do Fireblade’a, wraz z kilkoma modyfikacjami mającymi na celu osiągnięcie jeszcze lepszych wyników w WorldSBK.

Nowy pocisk torowy od Hondy zadebiutował pod koniec 2019 roku. CBR1000RR-R Fireblade SP zrobił wielkie wrażenie (my też go testowaliśmy), a jego osiągi są zachwycające. To jednak nie przeniosło się na oczekiwaną dominację i zadowalające wyniki w mistrzostwach World Superbike.

Według plotek Honda planuje więc odświeżenie swojego superbike’a, ale w wersji ultra-sportowej, limitowanej do 500 sztuk – tylko po to, aby uzyskać homologację na nową wersję motocykla do wyścigów WSBK. Taka taktyka zresztą jest “modna” wśród wielu innych producentów.

2020 HONDA CBR1000RR-R SP
2020 HONDA CBR1000RR-R SP

Honda jednak nie zdradza niczego więcej i nie wiadomo, czym dokładnie będzie nowy ‘Blejd. Może nowe zawieszenie (Ohlins zamias Showa?), może nowe hamulce, może też tuning silnika dla większej mocy, może więcej karbonu (w tym felgi?) dla redukcji masy? Być może pojawią się też małe zmiany w geometrii ramy.

Zabawnie byłoby, gdyby Honda dodała do nazwy jeszcze jedno R. Jednak zgodnie z tradycją znaną chociażby z poprzednich modeli, należy spodziewać się wersji “SP2”, czyli CBR1000RR-R Fireblade SP2.


Więcej w Newsy, Nowości rynkowe
Speed Triple 1200 RR 2022: power naked i cafe racer w jednym [opis, dane techniczne, foto, video]

Zaprezentowany wczoraj Triumph Speed Triple 1200 RR zelektryzował emocje wielu motocyklistów. Łączy osiągi sportowego power-nakeda ze stylistyką nowoczesnego cafe racera.

Zamknij