Pierwszy na świecie backflip na Tenere 700! Zobacz film, sprawdź modyfikacje - Motogen.pl

Motocykl klasy adventure to nie najlepszy pomysł do robienia backflipów… A jednak Tenere 700 nie wymagała aż tak ogromnych modyfikacji!

Yamaha Tenere 700 to motocykl niezwykle udany. Dostępny jest w kilku różnych wersjach (dwie odmiany Tenere testowaliśmy w 2024), dopasowanych do potrzeb uniwersalnych lub asfaltowo-podróżniczych lub do wymagającego enduro lub do przepraw w odległych terenach. Opcji jest wiele, ale nikt o zdrowych zmysłach nie dopasuje przecież Tenere 700 do freestyle motocrosu, prawda… Prawda?!

Otóż nie. Jérémy Rouanet przez 20 lat był profesjonalnym zawodnikiem FMX, a od sześciu lat wciąż się tym zajmuje, ale już nie na zawodach. Razem z ekipą Ténéré Yamaha Rally Team postanowił sprawdzić, czy Tenere 700 sprawdzi się jako motocykl do freestyle motocrossu. Z wagą niemal dwukrotnie większą niż typowe motocykle do tego sportu, Yamaha jest FMX-owym mastodontem. A jednak po kilku tygodniach treningu, Jeremy wykonał pierwszego na świecie backlfipa na Tenere 700! Tricków było więcej, zobacz:

Oczywistym pytaniem jest, jakich modyfikacji wymagała taka Tenerka. No i Yamaha oficjalnie podzieliła się spisem zmian. Lista na pierwszy rzut oka wygląda na długą… Ale gdy przyjrzysz się wszystkiemu dokładnie, to okazuje się, że FMXowa Tenere 700 nie odbiega konstrukcyjnie zbyt daleko od motocykla, który seryjnie wyjeżdża z salonu! Imponujące!

Lista zmian, aby Tenere 700 stała się motocyklem FMX:

  • Tytanowe podnóżki (z katalogu Yamaha GYTR),
  • Pokrywa sprzęgła (z katalogu Yamaha GYTR),
  • Obudowa i zestaw filtra powietrza (z katalogu Yamaha GYTR),
  • ECU Stage 1 (z katalogu Yamaha GYTR),
  • Półki przedniego zwieszenia (z katalogu Yamaha GYTR),
  • Przedni widelec KYB 48 mm (z katalogu Yamaha GYTR),
  • Wydech Akrapowic (z katalogu Yamaha GYTR),
  • Tylny amortyzator TracTive,
  • Felgi KYTE,
  • Opony Michelin Desert,
  • Lekki akumulator litowo-jonowy,
  • Wycięcie pianki kanapy o 1,5 cm,
  • Wycięcie otworów w bocznych plastikach,
  • Inne rozmieszczenie elektroniki pod kanapą, aby wykonywać tricki „grab”,
  • Demontaż układu ABS,
  • Usunięcie lusterek, kierunkowskazów, uchwytu tablicy, handguardów, podnóżków pasażera, stopki bocznej wraz z czujnikiem.

Z oczywistych względów, motocykl nie posiada już homologacji drogowej. Wygląda zjawiskowo, zobacz zdjęcia:


Leave a Reply

Your email address will not be published.