Peugeot Speedfight 3 – legendy ciąg dalszy? - Motogen.pl

Na targach motocyklowych Intermot 2008 w Kolonii zawrzało w sercach skuterowców, gdy Peugeot przedstawił nowy model Speedfighta o oznaczeniu "3". Jak widać, Peugeot ostro szykuje się na rok 2009, niedawno przedstawiając nową generację Vivacity, a teraz legendarnego Speed’a.

Nowy lew zaskoczył wszystkich odbiegającą od poprzednich generacji stylistyką, dzięki której model ten zyskał tak dużą sympatię. Analogowy licznik z obrotomierzem, wlew paliwa między nogami, kierunki LED, lampa typu lexus style na tyle, pięcioramienne felgi, ciekawy wzór tarcz hamulcowych oraz mała innowacja w świecie skuterów wprowadzona już w modelu Vivacity, a mianowicie gniazdko 12V. Zrezygnowano też z jednoramiennego, charakterystycznego dla Speedfighta zawieszenia. Zastosowany został sprawdzony widelec typu upside-down.

Wszystko to brzmi bardzo smacznie i ciekawie, lecz jest jeden zgrzyt. Nowa bryła Speedfight’a 3 do złudzenia przypomina skutery "made in China". Widać to po wielkich wlotach przy siedzeniu kierowcy oraz typowym, ostrym wzorze przednich lamp. Może spowodowane jest to faktem zawiązania przez Peugeota współpracy (na zasadzie joint venture) z chińską firmą Qingqi Motorcycle w celu produkcji skuterów w Chinach. W związku z tym na myśl nasuwa się pytanie: czy produkty Peugeota będą odbiegać jakościowo od głównych konkurentów tej marki, czyli takich producentów jak Piaggio/Gilera, Yamaha czy Malaguti? Nowy skuter Peugeot Speedfight 3 może być początkiem nowej drogi firmy, która została wybrana zapewne przez sukces chińskich marek na rynku europy wschodniej.

Na pocieszenie fanów marki mogę dodać, że pozostał stary, sprawdzony silnik ze starszej wersji.

Postaramy się dla Was jak najszybciej zrobić dokładny test tego modelu, który wzbudza na forach całej Europy tak duże kontrowersje.

Więcej o motocyklach Peugeot