Co ważne, dzięki zestawom modyfikacyjnym, użytkownik może zdecydować, kiedy wymieni układ rozrządu, tłoki, głowice silnika czy sprzęgło. Katalog jest niemal nieograniczony, a do modyfikacji można przystąpić w każdej chwili, ponieważ zastosowanie produktów Screamin’ Eagle nie powoduje utraty gwarancji producenta.

Teraz przy zakupie jednego z modeli Harley-Davidson Sportster 1200 (Roadster, Forty-Eight, 1200 Custom, SuperLow 1200T, Seventy-Two) otrzymamy w promocji „Nie TYLKO DLA ORŁÓW” zestaw tuningowy Screamin’ Eagle o wartości do 7000 zł gratis. Więcej informacji na stronie www.harley-davidson.pl

Stosując komponenty akcesoryjne, można zmodyfikować w silnikach Harley-Davidson niemal wszystko, by osiągnąć większą wydajność i zadowolenie z jazdy. Dla komfortu wyboru zestawy do modyfikacji silników zostały podzielone na cztery kolejne poziomy.

Stage I

Dostarczenie silnikowi większej ilości powietrza i paliwa jest najprostszym sposobem podniesienia mocy i momentu obrotowego. Pierwszym krokiem dla wymagających klientów jest Stage I. Zestaw zawierający obudowę dolotu powietrza wraz z filtrem, wydech i oprogramowanie. Zmiana filtra powietrza i wydechu to najprostsza droga do odczuwalnego wzrostu osiągów. Ten zestaw po prostu pozwala silnikowi odetchnąć pełną piersią. Aby zoptymalizować wydajność silnika i zminimalizować ryzyko uszkodzenia, zmianom w układzie dolotowym i wydechowym musi towarzyszyć zwiększenie przepływu paliwa. Stage I zawiera elektroniczny moduł sterujący, który koryguje ilość paliwa, oraz określa dokładny moment, w którym jest ono podawane do komory spalania.

Stage II

Stage II to kolejny poziom modyfikacji. W jego skład wchodzą części wymienione powyżej oraz wałek rozrządu o „ostrzejszej” charakterystyce wraz z popychaczami. Wszystko to w celu dłuższego i szerszego otwarcia zaworów tak, aby silnik jeszcze efektywniej dokonał wymiany mieszaniny spalonej na świeżą. W tym przypadku korekta nastawów elektronicznego osprzętu silnika jest oczywista.

Stage III

Jeśli oczekujesz jeszcze więcej, sięgniesz po Stage III, za pomocą którego uzyskasz większą pojemność silnika i stopień sprężania oraz wprowadzisz dalsze zmiany w układzie rozrządu. W zestawie znajdują się, bowiem zmodyfikowane tłoki z pierścieniami, cylindry i sprężyny zaworowe.

Stage IV

Stage IV to świat tych, którzy muszą mieć wszystko. W tym zestawie znajdują się komponenty z zakresu Stage II i III plus głowice silnika oraz akcesoryjny kolektor dolotowy z przepustnicą. Tak zmodyfikowany silnik musi po prostu dostać jeszcze więcej powietrza. Efekt jest piorunujący, samo spojrzenie na wykres parametrów silnika uświadamia, że należy mocno trzymać kierownicę.

wykres z hamowni

Możliwości zmian są ogromne. Wszystko zależy od oczekiwań, jakie stawiasz swojej maszynie. Co najważniejsze tego wszystkiego można dokonać przy aprobacie producenta. Jednak ilekroć planujesz  dokonywania ulepszeń, powinieneś skonsultować się z autoryzowanym dealerem, który doradzi jak najlepiej dla maszyny, frajdy i portfela wprowadzić zmiany w Twoim motocyklu.

Wejście w świat Harley-Davidson to czerpanie z nieograniczonych możliwości modyfikacji.

Harley-Davidson z zestawem tuningowym Screamin' Eagle gratis
 

Więcej o motocyklach Harley-Davidson

Więcej w Motocykle, Po godzinach, Śmieszne, felietony
BMW S1000R vs S1000RR – W ciuchach czy na golasa?

Niby prawie takie same, a jednak sporo inne. Stajemy przed dylematem: w ciuchach, czy na golasa? BMW S1000R i S1000RR...

Zamknij