Seria 2 jest najniższą serią amerykańskiego O’neala. Nie oznacza to jednak, że jest to produkt tandetny czy niedopracowany. W przypadku O’neal niska cena nie stanowi o niskim standardzie. Za niedużą kwotę otrzymacie przyzwoity i starannie wykonany kask, który idealnie zaspokoi potrzeby początkujących adeptów sztuki motocrossu. Jednak nie oszukujmy się, serię 2 dzielą lata świetlne od karbonowych kasków z górnej półki. Nie jest to też propozycja dla osób, które spędzają wiele godzin na torze motocrossowym na trenowaniu whipów i scrubów.

Skorupa

Trwała i odporna na uszkodzenia skorupa kasku wykonana została z tworzywa ABS. Materiał zastosowany do produkcji kasku zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Niestety, efektem ubocznym jest jego wysoka waga. Kask waży 1400 g, więc jeśli będziecie chcieli wystartować w nim w półtoragodzinnym wyścigu cross country, z pewnością nabawicie się bólu karku. Jeśli jednak będziecie jeździć weekendowo po lasach i żwirowniach jego waga nie wpłynie na komfort użytkowania. Przy studiowaniu danych technicznych “tanich” kasków innych producentów pewnie zauważycie, że niektóre z nich są znacznie lżejsze. Niestety, gdy kask posiada te dwie cechy – niską cenę i niską wagę – to możecie być pewni, że zaoszczędzono na bezpieczeństwie.


Daszek serii 2 również został wykonany z ABS-u i posiada dość szeroką możliwość regulacji. Wystarczy poluzować trzy plastikowe śrubki. Do tego celu niepotrzebne będą żadne narzędzia, a jedynie siła własnych rąk.


Otwór na gogle jest standardowy, więc zmieścicie w nim dowolne gogle różnych producentów. Na uwagę również zasługuje przetłoczenie w tylnej cześć kasku, które nadaje sztywność konstrukcji, a zarazem zapobiega zsuwaniu się paska gogli.

 

ZOBACZ TEŻTEST GOGLI BLUR B2

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kasku potwierdzają takie certyfikaty jak: Certyfikat CE, ECE 22-05, Snell M2010 oraz DOT. Kask został zatwierdzony do użytku w Europie i USA. Ważne jest, że dzięki posiadanym atestom jest dopuszczony do użytku w sporcie motocyklowym. Gdy znudzi wam się jazda po leśnych drogach i starych poligonach, możecie wybrać się z nim na dowolne zawody motocrossowe lub enduro. Sędzia podczas kontroli technicznej z pewnością nie będzie miał zastrzeżeń do kasku. Duży wpływ na bezpieczeństwo ma również zastosowanie zapięcia “DD”, ale o tym przeczytacie w dalszej części testu.

Wentylacja

Jest to stanowczo najsłabsza strona testowanego kasku. Seria 2 posiada tylko nieduży wlot wentylacyjny na szczęce i dwa małe wloty z tyłu kasku. Wysunięta do przodu szczęka kasku ratuje sytuację i pozwala na swobodny przepływ powietrza na twarzy. Przy ostrej jeździe brakowało mi przewiewu w tylnej części głowy, który zapewniają drogie i profesjonalne kaski MX. Niestety, za niedużą cenę nie można mieć wszystkiego. Jednak uważam, że osoby jeżdżące amatorsko nie powinny się uskarżać na brak świeżego powietrza. 

 

ZOBACZ TEŻ: TEST RĘKAWIC O’NEAL BUTCH CARBON

Wnętrze

Wyściółka kasku została wykonana z materiałów termoaktywnych, które doskonale wchłaniają wilgoć oraz pot. Dla zachowania higieny wnętrze kasku jest całkowicie wypinane, co znacznie ułatwia utrzymanie go w czystości. Osobiście wyściółkę piorę po każdej jeździe. W instrukcji użytkowania przeczytamy, że należy prać ją ręcznie w temperaturze nie wyższej niż 30 stopni. Jednak postanowiłem zignorować zalecenia producenta i wnętrze prałem w pralce automatycznej wraz z ubraniami motocrossowymi. Mimo wielokrotnego prania i suszenia materiał nie uległ zniszczeniu i wciąż wygląda jak w dniu wyjęcia kasku z pudełka.

Zapięcie

Jak już wcześniej wspomniałem, kask serii 2 jest najniższą serią w klasyfikacji O’neal, mimo to amerykański producent nie zrezygnował z zapięcia typu “DD”. Tego typu zapięcie jest niespotykane w budżetowych kaskach innych producentów.


Dzięki systemowi “DD” możemy szybko i pewnie zapiąć kask pod brodą, a jednocześnie nie musimy się martwić, że mechanizm zatnie się po wyprawie w piaszczysto-błotne tereny. Pasek jest optymalnie długi, więc nie ma potrzeby całkowitego wysuwania go z oczek przy zakładaniu i zdejmowaniu z głowy. Jestem pewien, że nawet osoby sceptycznie nastawione do tego systemu zapinania, po parokrotnym użyciu przekonają się o jego wyższości w terenie nad innymi zapięciami.

 

Testy innych kasków offroadowych:

O’Neal Sierra  Rocc 729 SHOEI VXF-W

Naszym zdaniem

Jest to dobra propozycja zarówno dla osób zaczynających swoją przygodę z off-roadem, jak i dla tych którzy nie chcą dużo wydać na ubiór MX. Kask jest z pewnością bezpieczny, więc mogę go wam z czystym sumieniem polecić. O’neal serii 2 jest świetną alternatywą dla tanich kasków Naxa czy LS2, a kaski podejrzanych firm z serwisów aukcyjnych O’neal rozkłada na łopatki. Za niewygórowana cenę nie spodziewajcie się cudów, jednak możecie być pewni jakości, o którą producent zadbał należycie.

Szybkie fakty

– Cena: 339zł (modele z 2014 kupicie już za 189zł)
– Certyfikaty bezpieczeństwa: CE, ECE 22-05, Snell M2010 oraz DOT
– Zapięcie “DD”
– Kask jest dopuszczony do użytku w sporcie motorowym
– Rozmiar: XS-XXL
– 6 różnobarwnych malowań

 

PLUSY: MINUSY:
– cena,
– wysoki poziom bezpieczeństwa,
– w całości wypinane wnętrze,
– regulowany daszek,
– zapięcie “DD”,
– duża dostępność części zamiennych (np. daszka). 
– słaba wentylacja,
– duża waga (1400g +/-50g),
– plastikowe śruby mocujące daszek (są nietrwałe).

 

Więcej w Testy Moto
Harley-Davidson Road Glide – retro bagger [wideo]

Harley-Davidson lubi zaskakiwać. Kiedy kilka lat temu zaprezentowano Street Glide'a, był jednym z pierwszych seryjnych baggerów. Testowaliśmy go dwukrotnie, w...

Zamknij