Zanim zaczniecie marudzić, że po co, dlaczego, czemu nie normalna Honda czy Yamaha – spójrzcie. Oryginalny Sportster z 2003 roku został zmodyfikowany tak dalece, że trudno odmówić mu terenowego stylu i zdolności do pokonywania bezdroży.
Carducci SC3 Gera Baja zyskał specjalnie zaprojektowany, wysoki układ wydechowy, kompletne, regulowane zawieszenie Ohlins i bardzo mocno niestandardowy aluminiowy wahacz. Dla potrzeb wymagającego rajdu Baja 1000 SC3 wyposażono w reflektor Trail Tech i dodatkowe oświetlenie Baja Designs.
Wielką zaletą motocykla, która może zdecydować o zwycięstwie w tym wymagającym rajdzie, jest oczywiście mocarny, chłodzony powietrzem V-twin o pojemności 1200 cm3 i mocy 100 KM. Wprawdzie na sucho Carducci SC3 waży tłuste 201 kg, czyli prawie dwa razy więcej niż Honda CRF450X, która wygrała poprzednią edycję Baja 1000, ale producent twierdzi, że nie narzeka na brak zapytań od potencjalnych klientów.
Fakt ten może zaskakiwać, jeśli weźmie się pod uwagę, że cena tak zmodyfikowanego Sportstera wynosi niemałe 100 tys. dolarów. Zainteresowanych przekonuje zapewne fakt, że motocykl ten wielokrotnie nagradzano w licznych konkursach poświęconych przebudowie motocykli.
Za kierownicą SC3 Gera Baja w rajdzie Baja 1000 zasiądzie mistrz Baja Pro Ironman z 2016 roku, Tony Gera, od którego nazwiska wzięła zresztą nazwę ta wersja.