Nowy silnik Indian Motorcycles - Motogen.pl

Nowej jednostki mogliśmy już posłuchać, gdyż nieco ponad tydzień temu producent zaczął budować „hype” wokół niej i wielkiego powrotu marki i zaprezentował dźwięk tego silnika. V-Twin o pojemności 1,8 litra powstał w ciągu zaledwie dwóch lat. Silnik pojawi się w modelach przewidzianych na rok 2014. Prace nad jednostką rozpoczęły się tuż po przejęciu Indian Motorcycles przez Polaris, który jest również właścicielem Victory Motorcycles – marki dostępnej także na naszym rynku.

Cylindry są ułożone względem siebie pod kątem 49 stopni. Przewiduje się, że jednostka pozwoli osiągnąć minimum 113 Nm momentu obrotowego, który będzie przenoszony przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów. Silnik ma być chłodzony powietrzem i wyposażony w system chłodzenia oleju. Układ dolotowy znajdzie się po lewej stronie, a kolektor wydechowy zostanie skierowany ku dołowi. Rury będą się łączyć tuż przed tłumikiem. W silniku zostaną zamontowane dwa zawory na cylinder oraz trzy wałki rozrządu. Wał korbowy będzie kuty. Zastosowano tu elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa i elektroniczne sterowanie przepustnicą. Konstrukcja silnika jest więc połączeniem klasyki z nowoczesnością. Sprzęgło będzie mokre i wielotarczowe, a jego kosz – aluminiowy.

W poniższym filmie możecie zobaczyć animację, w której dokładnie pokazano, jak wygląda i pracuje nowy silnik od Indian Motorcycles. Pozostaje teraz czekać na przedstawienie modeli mających pojawić się w sprzedaży w przyszłym roku w ramach wielkiego powrotu tej legendarnej marki na rynek.

 

Autor: Wojciech Grzesiak