– Producent motocykli z Borgo Panigale startuje z „Ducati Cares” – z programem, który pozwoli fanom i Klientom bezpiecznie wrócić do Salonów Ducati.
– Dzięki procesom cyfryzacji wdrażanym przez producenta w minionych latach, dziś Ducati może zapewnić szereg nowych sposobów na zdalny kontakt pomiędzy Klientem i Dealerem.
– Francesco Milicia: “Nieustannie rozwijamy program wsparcia dla sieci Dealerów z całego świata, aby służyć naszym Klientom w sposób najbardziej bezpieczny i praktyczny.”
Borgo Panigale (Bolonia, Włochy), 22 kwietnia 2020 – Nieustannie wybiegając w przyszłość, Ducati startuje z programem „Ducati Cares”. Program pozwoli Dealerom Ducati na nowo przywitać swoich Fanów i Klientów. Skupia się przede wszystkim na bezpieczeństwie, ale odpowiada także na potrzebę wznowienia życia codziennego oraz na potrzebę pogoni za emocjami i wolnością związanymi z jazdą motocyklem.
Program „Ducati Cares” stworzony został dla światowej sieci Dealerów Ducati i zawiera w sobie wytyczne, których wdrożenie sprawi, że wszyscy Ducatisti z chęcią i przyjemnością wrócą do swoich lokalnych Salonów Ducati.
Na trzon programu składa się zestaw czynności i środków ostrożności, które Dealer Ducati powinien zaimplementować, aby zapewnić bezpieczeństwo odwiedzającym Salon. Takie zabiegi, jak znaczniki bezpiecznej odległości, środki do dezynfekcji, maseczki oraz inne zabezpieczenia powinny zostać zastosowane oraz komunikowane wszystkim Ducatisti, zarówno w Salonie jak i poprzez kanały komunikacji online.
Ducati przeanalizowało doświadczenia i możliwości zebrane w ostatnim czasie przez wewnętrzny Oddział Specjalny firmy, który powstał zaraz po pierwszych oznakach tego, co przerodziło się w globalną pandemię. Za pomocą Oddziału Specjalnego, Ducati ma na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa swoim pracownikom w Centrali Borgo Panigale, a także w oddziałach na całym świecie. W minionych tygodniach wszystkie wewnętrzne procedury zostały przedefiniowane zgodnie z potrzebą. Były to na przykład: przedziały czasowe do korzystania z restauracji firmowej; zmodyfikowany układ środowiska pracy przy liniach produkcyjnych; nowe procedury dezynfekcji; wprowadzenie zasad smartworking poprawiających efektywność i elastyczność pracy; oraz wiele innych środków ostrożności i zabezpieczeń, aby chronić wszystkich pracowników. Program „Ducati Cares” bazuje na doświadczeniu Oddziału Specjalnego. Zapewni bezpieczeństwo i spokój ducha dla Klientów oraz pracowników reprezentujących Ducati w Salonach na całym świecie.
„Dziś jest jasne, że wirus nie zniknie z naszego życia w najbliższej przyszłości, musimy więc nauczyć się funkcjonować w nowych realiach, stosując wszystkie możliwe środki ostrożności, aby móc powrócić do swojego życia codziennego” – powiedział Francesco Milicia, Viceprezydent Światowej Sprzedaży i Obsługi Posprzedażowej. „W tym celu stworzyliśmy program Ducati Cares. Powstał dzięki badaniom Oddziału Specjalnego oraz Dealerów z Azji. Program ma wspierać sieć Dealerów na całym świecie. Pomoże naszym Dealerom na nowo przywitać Klientów w sposób najbardziej bezpieczny i praktyczny.”
Ducati zawsze pełniło rolę pioniera i zawsze wybiegało w przyszłość w segmencie cyfryzacji, aby dzięki temu tworzyć nowe możliwości i relacje ze swoimi fanami. Wystarczy wrócić myślami do roku 2001, gdy Ducati stało się pierwszym producentem motocykli, którzy sprzedawał motocykl wyłącznie online (Ducati MH900). To utworzyło nową ścieżkę rozwoju działań komunikacyjnych, takich jak stream na żywo ważnych wydarzeń Ducati. Przykładem jest Ducati World Premiere, gdy gama nowych modeli prezentowana jest online.
Dzięki inwestycjom poczynionym w poprzednich latach, a także dzięki nawiązaniu współpracy z ważnymi partnerami takimi jak Salesforce – światowy lider w cyfrowych platformach wspierających sprzedaż i marketing – Ducati jest teraz gotowe, aby zaoferować swoim fanom innowacyjne usługi dostępne zdalnie. Kontakt z Dealerem możliwy jest poprzez czat lub videokonferencję, można zdalnie zarezerwować jazdę próbną lub skonfigurować nowy motocykl (wraz z wyceną możliwą za pomocą kodu QR), a zakupy odzieży, akcesoriów oraz gadżetów przeprowadzić można w sklepie internetowym shop.ducati.com.
Klient ma także możliwość rejestracji poprzez MyDucati. Jest to dedykowana sekcja na stronie Ducati.com, dająca możliwość zapisania skonfigurowanego motocykla oraz podzielenia się nim z przyjaciółmi. Niebawem klienci otrzymają narzędzie do zarządzania umówionymi spotkaniami w Salonie Ducati bezpośrednio poprzez portal internetowy.
Cyfryzacja stale postępuje, aby wspierać całą sieć Dealerów Ducati.
W obszarze sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej, Ducati zapewnia szkolenia online realizowane poprzez dedykowaną aplikację z gwarancją efektywnego i interaktywnego podejścia. W każdym tygodniu Ducati zapewni nową dawkę treści różnego rodzaju, aby zespoły sprzedażowe posiadały najbardziej aktualną wiedzę w zakresie zarządzania kontaktem z Klientem oraz związanymi z tym procesami.
Ducati tworzy także ważne archiwum treści i informacji, dzięki którym większość treningów dla Dealerów – szczególnie szkolenia dotyczące Czynności Serwisowych – będzie można przeprowadzać zdalnie poprzez narzędzia komunikacji internetowej. Specjalnie dla tego obszaru specjalizacji Ducati, stworzony został cyfrowy program utrzymania predykcyjnego. Stanowi on wyznacznik nowoczesnego przemysłu. Pozwala na certyfikowany, cyfrowy przegląd historii serwisowej pojazdu, ale oferuje także cyfrowy terminarz oraz cyfrowe wskazówki do przeprowadzenia serwisu.
Ducati jest gotowe. Dealerzy wyposażeni są w adekwatne narzędzia internetowe i czekają na przywitanie Klientów w bezpieczny sposób – jak tylko będzie to możliwe w zgodzie z wytycznymi rządów poszczególnych krajów.
Podkręćmy nasze emocje na nowo!
Zostaw odpowiedź