Nowości Hondy na 2014 - Motogen.pl

Nowościami na rynku europejskim są CBR1000RR Fireblade SP, CB650F, CBR650F, CTX1300, CTX700 i CTX700N. Aktualizacje dotyczą VFR800F, Crosstourer, CBR1000RR Fireblade, Integra, NC750X, NC750S i CBR300R.

CTX
Seria CTX to trzy modele typu custom cruiser, które są połączeniem komfortu i nowoczesnych technologii. CTX700 i CTX700N dodatkowo będą przeznaczone również dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 i w standardzie wyposażono je w skrzynię DCT. Sporo kontrowersji wzbudza jednak wygląd tych motocykli. Honda chciała tu częściowo nawiązać do Gold Wing, a częściowo do DN-01. Chciano dobrze, a wyszło jak zawsze, ale być może znajdą się osoby, którym te motocykle przypadną do gustu.

CTX700 i CTX700N będą wyposażone w silnik o pojemności 669.6 ccm o mocy 47 koni mechanicznych, a moment obrotowy będzie wynosił 60 Nm przy wadze 244 kg i 227 kg w wersji N. Motocykle będą wyposażone w dwukanałowy system ABS oraz wspomnianą skrzynię DCT. W CTX1300 z kolei znajdziemy motor V4 o pojemności 1261 ccm. Będzie on generował moc 84 koni mechanicznych i dysponował momentem obrotowym wynoszącym 106 Nm. Te wartości będą przenoszone przy pomocy pięciobiegowej skrzyni oraz wału napędowego. Hamowanie będzie wspomagał system Dual C-ABS. Waga motocykla na mokro to 338 kilogramów.

CB650F i CBR650F
CB650F to motocykl, który ma być nakedem z najlepszymi cechami streetfightera. Zastosowano w nim silnik o pojemności 649 ccm, który legitymuje się mocą 87 koni mechanicznych i momentem obrotowym wynoszącym 63 Nm. Na życzenie będzie można go zblokować tak żeby spełniał wymagania dla prawa jazdy kategorii A2. W motocyklu zastosowano sześciostopniową skrzynię biegów i mokre sprzęgło. Pojemność zbiornika paliwa to 17.3 litra. Tylny amortyzator będzie posiadał możliwość regulacji napięcia wstępnego. Waga CB650F to 206 kg (208 kg w wersji z ABS).

CBR650F ma sprawiać radość zarówno podczas pokonywania zakrętów gdzieś w podróży, jak również podczas jazdy w mieście. Silnik został tak zestrojony aby wyciągnąć z niego jak najwięcej momentu obrotowego, a będzie on wynosił 63 Nm przy mocy 87 koni mechanicznych. Jeżeli porównamy to z CB650F i weźmiemy pod uwagę, że w obu przypadkach maksymalna moc i moment będą dostępne w tym samym zakresie obrotów, to piękny obraz namalowany przez marketingowców jest po prostu CB650F w owiewkach. Oczywiście będzie to doskonała propozycja dla początkujących i dla tych, którzy nie mają ciśnienia na CBR600RR. Należy jednak zauważyć, że CBR600F jest mocniejsza od 650-tki. Waga motocykla na mokro to 211 kilogramów i będzie on posiadał ABS w standardzie.

Crosstourer
Flagowy turystyk Hondy wyposażony w silnik V4 będzie wyposażony w Selectable Torque Control System, który będzie monitorował prędkość przedniego i tylnego koła i odpowiednio dystrybuował moment obrotowy. Oprócz tego motocykl będzie posiadał C-ABS i kontrolę trakcji, a opcjonalnie będzie można dorzucić do niego skrzynię DCT. Zostanie również wyposażony w… samowyłączające się kierunkowskazy. Będzie można do niego także kupić obniżoną kanapę.

Moc silnika Crosstourer będzie wynosiła 129 koni mechanicznych, a moment obrotowy – 126 Nm. Pojemność zbiornika paliwa to 21.5 litra. Skrzynia biegów będzie sześciostopniowa i ma współpracować z wałem napędowym. Waga wersji z manualną skrzynią to 275 kg, a waga wersji ze skrzynią DCT to 285 kg.

VFR800F
Dobra informacja dla tych, którym VFR1200F wydaje się być za duża. W sprzedaży ponownie pojawi się VFR800F, która otrzyma kilka nowych gadżetów i zostanie lekko odchudzona. Motocykl zostanie wyposażony w wahacz Pro-arm, nowy widelec teleskopowy, nowe koła i nowe owiewki. W standardzie będziemy mieli do dyspozycji kontrolę trakcji, ABS, podgrzewane manetki i… automatycznie wyłączające się kierunkowskazy. Przy tych wszystkich gadżetach VFR800F będzie lżejsza o 10 kilogramów. W przypadku silnika inżynierowie skupili się na środkowym zakresie obrotów.

Silnik to V4-VTEC o pojemności 782 ccm. Moc będzie wynosiła 106 koni mechanicznych, a moment obrotowy – 75.1 Nm. Moc i moment obrotowy będą przenoszone przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów. Waga motocykla na mokro to 239 kilogramów. Z przodu zastosowano teleskopowy widelec HMAS z możliwością regulacji napięcia wstępnego. Tylny amortyzator będzie pozwalał na siedmiostopniową regulację napięcia wstępnego i bezstopniową regulację odbicia. Do tego będziemy mieli regulowaną wysokość siedziska, która będzie wynosiła 789 mm lub 809 mm.

CBR1000RR Fireblade i Fireblade SP
Cytując jedną z zagranicznych opinii – „Jeśli chcecie zobaczyć CBR1000RR Fireblade w wersji na 2014, to wyjrzyjcie za okno i spójrzcie na swoją obecną Fireblade.” CBR1000RR Fireblade doczekała się lekkich zmian w głowicy oraz wydechu, a także aktualizacji oprogramowania wtrysku, co pozwoli podnieść moc w wyższym zakresie obrotów i moment obrotowy w średnim zakresie. Skoro już o tym mowa, to silnik o pojemności 999.8 ccm będzie dysponował mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym 114 Nm, a to wszystko przy wadze 200 kilogramów (211 kilogramów w wersji z ABS).

Nowością ma być CBR1000RR Fireblade SP, która będzie przeznaczona głównie do jazdy na torze wyścigowym. Z przodu i z tyłu zastosowano zawieszenie Öhlins oraz hamulce Brembo Monobloc i (wbrew zdjęciom od Holendrów) będzie miał ABS. Do tego dorzucono specjalne malowanie Tricolour. Moc i moment obrotowy będą takie same jak w przypadku CBR1000RR Fireblade. Motocykl schudnie o jeden kilogram. Z przodu zastosowano amortyzator Öhlins NIX 30, a z tyłu – TTX36.

CBR300R
O Hondzie CBR300R pisaliśmy przy okazji pokazania jej na targach w Chinach, ale dla potwierdzenia napiszemy jeszcze raz. Motocykl będzie miał w standardzie system ABS, a jego wygląd ma nawiązywać do CBR1000RR. Silnik będzie miał pojemność 286 ccm, moc 30 koni mechanicznych i moment obrotowy 27 Nm. Będą one przenoszone przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów. Zbiornik paliwa będzie miał pojemność 13 litrów, a waga motocykla na mokro to 164 kg. Jednymi słowy wszystko jest zgodne z tym, co pokazano w Szanghaju.

NC750S i NC750X
W stosunku do NC700 nowe motocykle będą miały zwiększoną o 75 ccm pojemność silnika, a to oznacza, że będą dysponowały wyższą mocą i momentem obrotowym. Moc będzie wynosiła 55 koni mechanicznych, a moment obrotowy – 68 Nm. Waga NC750S to 216 kg w wersji z manualną skrzynią biegów i 226 kg w wersji ze skrzynią DCT. NC750X wyposażona w szybę i niepełne owiewki ma ważyć 219 kg w wersji z manualną skrzynią i 229 kg w wersji ze skrzynią DCT. Dodatkowo w przypadku skrzyni DCT zaktualizowano oprogramowanie. Zawieszenie nie będzie posiadało żadnych możliwości regulacji. Oba modele będą standardowo wyposażone w ABS i będą mogły je kupić również osoby posiadające prawo jazdy kategorii A2.

Integra
Model Integra jest określany przez Hondę jako jedna z najbardziej innowacyjnych pozycji w jej ofercie. W modelu na rok 2014 ulepszono ergonomię i poprawiono wygląd, a pojemność silnika wzrosła do 745 ccm. Oprócz tego zaktualizowano oprogramowanie skrzyni DCT i zastosowano nowy wahacz aluminiowy. Moc silnika będzie wynosiła 55 koni mechanicznych, a moment obrotowy – 68 Nm. Zbiornik paliwa ma pojemność 14.1 litra. Skrzynia DCT będzie oferowana w standardzie, a waga Integry to 237 kilogramów.

 

Śledź naszą relację na żywo z targów EICMA 2013

Więcej o motocyklach Honda Autor: Wojciech Grzesiak