[Nowości] Ducati Panigale V4: małe ale znaczące zmiany na 2020 - Motogen.pl

Wśród zaprezentowanych dziś premier Ducati pojawił się też odmieniony superbike należący do klasy sportowych litrów. A jednak nowe Panigale V4 na sezon 2020 nie wygląda, jakby było nowe. No i rzeczywiście zmiany można nazwać liftingiem, a nie nową wersją. Aby nie przynudzać, przytoczymy to, co najważniejsze.

Winglets, czyli spojlery. Pochodzą prosto z ultra wyścigowego Panigale R i generują 30 kg docisku przy prędkości 270 km/h. Pomagają w kontroli przedniego koła przy wysokich prędkościach oraz przydają się w utrzymaniu koła na asfalcie.

Przednia część aluminiowej ramy została odelżona przez skrawanie, a ponadto zmniejszono jej sztywność. Dzięki temu jest lepsze wyczucie przedniego koła w zakrętach i przy hamowaniu.

Zmodyfikowano geometrię zawieszenia. Główe zmiany to wyższy środek ciężkości oraz obniżona sztywność spreżyn, a do tego zmieniony efekt wpływu napinanego łańcucha na zachowanie tylnego zawieszenia. Dzięki temu motocykl łatwiej wchodzi w zakręty i prowadzi się płynniej na nierónościach. Kierowcy testowi, od mniej zaawansowanych do Michelle Pirro, podobno znacznie urwali czasy na torze.

Zmiany nie ominęły całego pakietu elektroniki – od kontroli trakcji, przez kontrolę wheelie, a na kontroli hamowania silnikiem kończąc. Jak na pewno się domyślacie, teraz jest znacznie bardziej prezycyjna i efektywna – szczególnie na wyjściach z zakrętów na pełnym gazie. Ducati podsumowało nowe Panigale V4 jako „nowy poziom jazdy torowej”.

Dane techniczne:

Cechy wyposażenia:

Panigale V4
Kolor:
• Ducati Red with Dark Grey frame and black wheels ›

Cechy:
• Aerodynamic package by Ducati Corse
• 1,103 cm3 Desmosedici Stradale engine
• New rider torque demand control logic
• Front Frame with Ducati Corse specs
• Magnesium front sub-frame
• Fully adjustable 43 mm Showa Big Piston Fork (BPF) with new calibration
• Fully adjustable Sachs rear shock with new calibration
• Sachs steering damper
• Latest-generation electronics package with 6-axis inertial platform: ABS Cornering EVO; Ducati Traction Control (DTC) EVO 2; Ducati Slide Control (DSC); Ducati Wheelie Control (DWC) EVO; Ducati Power Launch (DPL); Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2; Engine Brake Control (EBC) EVO
• Keys for quick level changes
• Riding Modes (Race, Sport, Street)
• 16-litre aluminium tank
• Full-TFT 5” screen
• Full-LED headlight with DRL
• Seat with “V4” logo
• Two-seater configuration supplied
• Braking system with Brembo Stylema® monobloc calipers
• Pirelli Diablo Supercorsa SP tyres (rear 200/60)
• Ready for Ducati Data Analyser+ GPS (DDA+ GPS), Ducati Lap Timer GPS (DLT GPS) and Ducati Multimedia System (DMS)

Panigale V4 S
Colour
• Ducati Red with Dark Grey frame and black wheels

Cechy wyposażenia w porównaniu do Panigale V4
• Suspension and steering damper with Öhlins Smart EC 2.0 system
• Öhlins NIX-30 forks with new calibration
• Öhlins TTX 36 shock with new calibration
• Öhlins steering damper
• Marchesini forged aluminium wheels in total black
• Lithium-ion battery
• Sports grips

Więcej o motocyklach Ducati