Spis treści
Triumph zaprezentował nowość na sezon 2021, swojego flagowego rozrabiakę, model Speed Triple 1200 RS. Jest lżejszy, mocniejszy i z nową stylistyką.
Wraz z nową wersją Speed Triple, 1200RS Triumph atakuje Ducati Streetfightera V4 i Aprilię Tuono V4 1100. Otrzymał zupełnie nową, trzycylindrową jednostkę napędową o pojemności 1160 cm3. Aby dotrzymać kroku konkurencji, moc zwiększono o 30 KM, co w efekcie pozwala uzyskać 180 KM. Maksymalny moment obrotowy sięgnął 125 Nm, a to wszystko w połączeniu z masą pojazdu gotowego 198 kg zwiastuje świetną zabawę. Zysk na masie uzyskano dzięki optymalizacji silnika, jego masa spadła o 7 kg.
W ulicznym bandycie dźwięk ma kolosalne znaczenie, dlatego poprawiono brzmienie fabrycznego układu wydechowego.
Nowa rama i ergonomia
Nowa rama jest odlewana z aluminium i w stosunku do poprzedniej, waży o 17 % mniej. Poszerzono kierownicę, zamontowano nowe siodło (na wysokości 830 mm) i przesunięto do wewnątrz motocykla podnóżki. Takie zmiany mają polepszyć kontrolę nad motocyklem.
Zmiany
Układ hamulcowy dostarczyło Brembo. Z przodu z zaciskami Stylema, oraz regulowana dźwignia Brembo MCS. Nie gorzej wygląda sprawa z zawieszeniem. Przedni widelec USD pochodzi od Ohlinsa (NIX30) z tyłu pracuje amoryzator Ohlins TTX36. Wraz z motocyklem otrzymujemy pakiet elektroniki oparty na czujniku sześcioosiowym IMU.
Triumph Speed Triple 1200 RS otrzymał kontrolę trakcji, nowy quick shifter, czujnik ciśnienia, tempomat, ABS działający w złożeniu, pięć trybów jady oraz nowy ekran TFT z opcją lap timera. To wszystko w połączeniu z systemem bezkluczykowego zapłonu oraz światłami LED.
Mamy nadzieję, że Triumph Speed Triple 1200 RS szybko trafi do testów dziennikarskich. A swoją drogą, to jedna z najważniejszych premier 2021. Naszym zdaniem nowy Triumph godnie kontynuuje tradycje poprzedników. Zapowiada się genialny sprzęt…
Dane techniczne Triumph Speed Triple 1200 RS 2021
Type | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, inline 3-cylinder |
Capacity | 1160 ccm |
Bore | 90.0 mm |
Stroke | 60.8 mm |
Compression | 13.2:1 |
Maximum Power | 180 PS / 177.5 bhp (132.4 kW) @ 10,750 rpm |
Maximum Torque | 125 Nm (92 lbft) @ 9,000 rpm |
Fuel System | Multipoint sequential electronic fuel injection with electronic throttle control |
Exhaust | Stainless steel 3 into 1 header system with underslung primary silencer and side mounted secondary silencer |
Final Drive | X-ring chain |
Clutch | Wet, multi-plate, slip & assist |
Gearbox | 6 speed |
Frame | Aluminium twin spar frame, bolt-on aluminium rear subframe |
Swingarm | Aluminium, single-sided |
Front Wheel | Cast aluminium, 17 x 3.50 in |
Rear Wheel | Cast aluminium, 17 x 6.00 in |
Front Tyre | Metzeler Racetec RR K3 120/70 ZR17 |
Rear Tyre | Metzeler Racetec RR K3 190/55 ZR17 |
Front Suspension | Öhlins 43 mm NIX30 upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 120 mm travel. |
Rear Suspension | Öhlins TTX36 twin tube monoshock with preload, rebound and compression damping, 120 mm rear wheel travel. |
Front Brakes | Twin 320mm floating discs. Brembo Stylema monobloc calipers, OC-ABS, radial master cylinder with separate reservoir, span & ratio adjustable. |
Rear Brakes | Single 220mm disc. Brembo twin piston caliper, OC-ABS. Rear master cylinder with separate reservoir. |
Instruments | Full-colour 5″ TFT instruments |
Length | 2090 mm (82.3 in) |
Width (Handlebars) | 792 mm (31.2 in) |
Height Without Mirrors | 1089 mm (42.9 in) |
Seat Height | 830 mm (32.7 in) |
Wheelbase | 1445 mm (56.9 in) |
Rake | 23.9 ° |
Trail | 104.7 mm (4.1 in) |
Wet weight | 198kg (437 lb) |
Fuel Tank Capacity | 15.5 litres (4.1 US gal) |
Fuel Consumption | 50.2 mpg (5.6 l/100km) |
CO2 Figures | 130 g/km |
Service interval | 10,000 miles (16,000km) / 12 months |
Zostaw odpowiedź