Nowe Suzuki SV650 nie będzie miało ani V, ani 650... Rzędowy, 2-cylindrowy silnik 700? [Zdjęcia] - Motogen.pl

Czy to następca legendarnego SV650? Wszystko wskazuje na to, że Suzuki w końcu zdecydowało się na długo wyczekiwany ruch.

Motocykle Suzuki wyposażone w silnik V2 o pojemności 650, czyli SV650 oraz VStrom 650, które od lat pozostawały bez poważnych modyfikacji, przechodzą potężną zmianę modelową. Całkiem niedawno informowaliśmy, że przyłapano na testach VStroma 700 z silnikiem rzędowym, dwucylindrowym.

Następca Suzuki SV650 przyłapany

Przyłapano także średniej wielkości nakeda Suzuki, który w logiczny sposób zdaje się być następcą modelu SV650. Motocykl przyłapany został na przełęczy Stelvio, najwyższej przejezdnej przełęczy w Alpach. W ten sposób testowane było nie tylko prowadzenie w zakrętach i hamowanie na długich zjazdach, ale także zachowanie układu wtryskowego przy niższej zawartości tlenu w powietrzu.

Stylistycznie przód w jasny sposób nawiązuje do tego, co znamy z nowego GSX-S1000. Cieszy obecność solidnie wyglądającego widelca USD z przodu oraz zacisków hamulcowych 4-tłoczkowych montowanych radialnie.

Rzędowy silnik 700 ccm

Na zdjęciach wyraźnie widać dwa kolektory ustawione obok siebie. To sugeruje jedno, że następca SV650 będzie miał silnik dwucylindrowy, rzędowy. Szczegóły nie są jeszcze znane, ale mówi się o pojemności w okolicach 700 ccm. Pytanie brzmi, jaką nazwę otrzyma nowy naked Suzuki? Nazwa „SV” raczej odpada, bo nie ma już V-ki (to samo dotyczy V-Stroma 700 z linku powyżej)…

Dlaczego Suzuki rezygnuje z układu V?

Można się złościć, ale rezygnacja z silnika w układzie V wydaje się logicznym i rozsądnym posunięciem. V-dwójka, poza kilkoma zaletami, ma też kilka poważnych wad. Silnik V2 ma spore wymiary, a to stwarza problem w odpowiednim rozmieszczeniu wszelkich innych podzespołów gdy mówimy o niewielkim motocyklu. Silnik V2 jest zdecydowanie cięższy, niż jego rzędowy odpowiednik. Silnik V2 jest też zdecydowanie droższy w produkcji.

W przypadku średnich nakedów, gdzie cena ma jeszcze większe znaczenie niż wymiary, zastosowanie silnika V2 może być ciężkie do uargumentowania. Rzędowa dwójka jest znacznie bardziej praktyczna, a osiągi i wrażenia z jazdy pozostają przynajmniej tak samo przyjemne.

W jakiej kategorii pojawi się nowe Suzuki? Kiedy premiera?

Nowy naked Suzuki klasy 700 z pewnością idealnie wpisze się w swoją kategorię. Będzie konkurował z Yamahą MT-07 czy Kawasaki Z 650. Pozostaje też pytanie, jaką taktykę przyjmie Suzuki i czy ich nowość wciąż oferowała będzie niezłe wyposażenie i prowadzenia za całkiem atrakcyjną cenę? Zobaczymy.

Nie jest także wiadome, kiedy Suzuki planuje premierę następców SV i V-Stroma. Może dowiemy się czegoś na tegorocznych targach?

fot: motorcycle.com


Jedna odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany