R 18 Transcontinental i nowy R 18 B (bagger) to dwa nowe wcielenia cruisera R 18 od BMW. Posiadają własny styl i wpisują się we własne segmenty stylistyki i zastosowania cruiserów.

Mimo, że to nowe modele od BMW, to bazują na platformie zaprezentowanej na rok 2020, dołączając do modeli R 18 (test R 18 od motogen.pl) oraz R 18 Classic. Nowe Transcontinental oraz Bagger napędzane są fantastycznym silnikiem Big Boxer: 2 cylindry, 1802 ccm, 91 KM i 150 Nm. Pełne dane techniczne znalazły sie na samym dole artykułu.

R 18 Transcontinental jest motocyklem reprezentującym filozofię “Grand American Tourer”, a więc doskonale nadaje się do podróży motocyklowych i długodystansowych wypraw w amerykańskim stylu – zarówno w pojedynkę, jak i z pasażerem oraz bagażem. Z kolei R 18 B został zaprojektowany jako „maszyna motocyklisty” do zapewniania emocjonującej radości z jazdy, relaksujących wycieczek i przejażdżek.

Oficjalny film z R 18 Transcontinental oraz R 18 B:

Cechy szczególne nowego R 18 Transcontinental to m.in: przednia owiewka z wysoką szybą, wiatrochrony, kokpit z czterema okrągłymi analogowymi zegarami i kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 10,25 cala, dodatkowe reflektory, system dźwiękowy Marshall, gmole, kufry boczne, topcase, ogrzewanie siedzenia, chromowane elementy i silnik w metalizowanym kolorze srebrnym.

Natomiast nowy R 18 B nie ma topcase’a i utrzymany jest w stylu baggera, m.in. z niską szybą, smuklejszym siedzeniem i silnikiem w metalizowanym matowym kolorze czarnym.

Wczorajsza premiera od BMW Motorrad jest przy okazji premierą współpracy z marką Marshall, projektującą m.in. najwyższej klasy systemy dźwiękowe.

Najważniejsze cechy nowych BMW –
R 18 Transcontinental oraz R 18 B:

  • Owiewka na kierownicy zapewnia doskonałą ochronę przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi.
  • Wysoka szyba (R 18 Transcontinental).
  • Niska szyba (R 18 B).
  • Kufry lakierowane w kolorze pojazdu (27 l, z audio 26,5 l).
  • Zabezpieczony przed wibracjami topcase lakierowany w kolorze pojazdu (48 l, z audio 47 l, tylko R 18 Transcontinental).
  • Wiatrochron lakierowany w kolorze pojazdu (tylko R 18 Transcontinental).
  • Bak o pojemności 24 l.
  • Kokpit z czterema analogowymi okrągłymi zegarami i kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 10,25 cala.
  • Największy silnik BMW typu bokser wszech czasów o pojemności 1802 cm3.
  • Moc 67 kW (91 KM) przy 4750 obr/min, maks. moment obrotowy 158 Nm przy 3000 obr/min.
  • Ponad 150 Nm w każdej chwili w zakresie od 2000 do 4000 obr/min.
  • Otwarty niklowany na połysk napęd Kardana według klasycznego wzorca.
  • Starannie wykonana podwójna rama rurowa ze stali z grzbietem z wytłaczanych elementów blaszanych dla uzyskania optymalnego rezultatu.
  • Wahacz tylnego koła z zamkniętym napędem o wyglądzie sztywnej ramy.
  • Widelec teleskopowy z osłonami widelca, kolumna Cantilever z amortyzacją zależną od skoku i automatyczną kompensacją obciążenia zapewniającą zawsze optymalną pozycję jazdy.
  • Komfortowa ergonomia zapewniająca zrelaksowaną jazdę i możliwie najlepsze panowanie nad pojazdem.
  • Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz odlewane obręcze kół ze stopów lekkich.
  • W pełni zintegrowany układ ABS BMW Motorrad.
  • Dynamic Cruise Control (DCC) – regulator prędkości w standardzie.
  • Active Cruise Control (ACC) – aktywny regulator prędkości z automatyczną regulacją odległości jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
  • Najnowocześniejsze oświetlenie diodowe w klasycznej interpretacji.
  • Adaptacyjne światła skrętne zapewniające jeszcze lepsze oświetlenie zakrętów jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
  • Gmole (tylko R 18 Transcontinental).
  • Ogrzewanie siedzenia w standardzie (tylko R 18 Transcontinental).
  • Podgrzewane manetki w standardzie.
  • Płynnie regulowana dźwignia zmiany biegów (w połączeniu z podestami; standard w R 18 Transcontinental).
  • Keyless Ride dla wygodnej aktywacji funkcji.
  • Trzy tryby jazdy oraz ASC i MSR w standardzie.
  • Wspomaganie cofania ułatwiające manewrowanie i wspomaganie ruszania pod górę jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
  • Trzy atrakcyjne kolory: obok czarnego wariantu Blackstorm metalizowany i lakieru Option 719 Galaxy Dust metalizowany nowy R 18 B i nowy R 18 Trancontinental są dostępne również w matowym metalizowanym kolorze Manhattan.
  • R 18 Transcontinental First Edition i R 18 B First Edition: ekskluzywny wygląd w lakierze i chromie.
  • Szeroka gama wyposażenia dodatkowego i oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad, a także kolekcja Ride & Style.
  • Elementy „Option 719” jako wyjątkowo szlachetne i ekskluzywne wyposażenie dodatkowe oraz oryginalne akcesoria BMW Motorrad.

Galeria zdjęć – 2021 BMW R 18 B oraz BMW R 18 Transcontinental:

Największy silnik BMW typu bokser wszech czasów z potężnym momentem obrotowym

Sercem nowego R 18 Transcontinental i R 18 B jest opracowany całkowicie od nowa do modeli R18 dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – „Big Boxer”. Nie tylko swoim imponującym wyglądem, ale również technicznie nawiązuje do tradycyjnych, chłodzonych powietrzem bokserów, które od początku produkcji BMW Motorrad w 1923 r. dostarczają fascynujących wrażeń z jazdy. Największy stosowany w seryjnej produkcji motocykli dwucylindrowy bokser ma pojemność 1802 cm3. Jego moc wynosi 67 kW (91 KM) przy 4750 obr/min. W zakresie od 2000 do 4000 obr/min oferuje moment obrotowy wynoszący ponad 150 Nm, gwarantując zawsze niesamowitą elastyczność przy soczystym brzmieniu.

Rama

Podwójna rama rurowa ze stali z grzbietem z wytłaczanych elementów blaszanych i tylny wahacz z zamkniętym napędem o wyglądzie sztywnej ramy.

Podstawą nowego R 18 Transcontinental i R 18 B jest podwójna rama rurowa ze stali z grzbietem z wytłaczanych elementów blaszanych. Jej konstrukcja nawiązuje do ram tego typu, które mają w BMW Motorrad długie tradycje. Niezwykle wysoką jakość wykonania i dbałość o szczegóły widać również w ledwie zauważalnych detalach, takich jak spoiny spawalnicze między rurami stalowymi a elementami odlewanymi lub kutymi. Wykonany według podobnego wzoru wahacz tylnego koła ma, podobnie jak w legendarnym BMW R 5, przykręcaną przekładnię tylnego koła.

Zawieszenie, felgi, hamulce

Widelec teleskopowy z osłonami, kolumna resorująca typu Cantilever, odlewane obręcze kół ze stopów lekkich i hamulce tarczowe z w pełni zintegrowanym układem ABS BMW Motorrad.

W zawieszeniu nowego R 18 Transcontinental i R 18 B celowo zrezygnowano z możliwości regulacji przez kierowcę. Zamiast tego teleskopowy widelec i połączona bezpośrednio z wahaczem centralna kolumna resorująca z tłumieniem zależnym od skoku i automatycznie regulowanym naprężeniem wstępnym sprężyny zapewniają doskonałe prowadzenie koła i odpowiedni komfort zawieszenia. Aby zapewnić jak najlepsze właściwości jezdne nawet przy dwóch osobach i z pełnym obciążeniem, tylny amortyzator z tłumieniem zależnym od skoku wyposażony jest w automatyczną kompensację obciążenia. Podobnie jak w legendarnym BMW R 5 rury nośne widelca teleskopowego zakryte są osłonami. Średnica rury nośnej wynosi 49 mm, a skok zawieszenia z przodu i z tyłu 120 mm. Nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B wyposażone są w podwójny hamulec tarczowy z przodu i pojedynczy hamulec tarczowy z tyłu w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami stałymi i w pełni zintegrowanym układem ABS BMW Motorrad.

Aktywny tempomat z radarem

Regulator prędkości Dynamic Cruise Control (DCC) w standardzie. Active Cruise Control (ACC) – aktywny regulator prędkości z automatyczną regulacją odległości – jako wyposażenie dodatkowe.

Już w wyposażeniu standardowym R 18 Transcontinental i R 18 B wyposażone są w dynamiczny regulator prędkości DCC (Dynamic Cruise Control). DCC automatycznie reguluje prędkość jazdy ustawioną przez kierowcę. Działa on dynamicznie, co oznacza, że zadana prędkość utrzymywana jest nawet podczas zjazdu ze wzniesień. Opcjonalny aktywny regulator prędkości ACC umożliwia zrelaksowane podróżowanie z automatyczną regulacją odstępu bez potrzeby dostosowywania prędkości do poprzedzającego pojazdu przez kierowcę. Radar w przedniej owiewce w zależności od sytuacji na drodze automatyczne przyspiesza lub zwalnia za pośrednictwem oferowanego w standardzie nowego zintegrowanego układu hamulcowego. ACC zapewnia również szczególnie bezpieczną jazdę na zakrętach. W razie potrzeby układ kontroli na zakrętach automatycznie zwalnia, zapewniając kierowcy prędkość pozwalającą na przyjęcie wygodnego, bezpiecznego pochylenia.

Spójna ergonomia zapewniająca najlepszą kontrolę nad pojazdem

Zgodnie z filozofią BMW Motorrad, nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B charakteryzuje swobodna pozycja podnóżków – tzw. „mid-mounted footpegs”. To klasyczne umiejscowienie za cylindrami jest nie tylko typowe dla BMW, ale również umożliwia zrelaksowaną i aktywną pozycję podczas jazdy oraz możliwie najlepszą kontrolę nad pojazdem.

Z myślą o wysokim komforcie na długich trasach, również podczas jazdy z pasażerem, R 18 Transcontinental jest wyposażony seryjnie w bardzo wygodne siedzenie z ogrzewaniem. R 18 B ma nieco smuklejszą dwuosobową kanapę. Nowy R 18 Transcontinental jest seryjnie wyposażony w podesty, a nowy R 18 B w szersze i wygodniejsze podnóżki niż R 18.

Zegary i ekran TFT

Kokpit z klasycznymi okrągłymi zegarami i kolorowym wyświetlaczem LCD o przekątnej 10,25 cala z mapą nawigacyjną zapewniający komfortowe planowanie tras i rozbudowaną łączność sieciową w standardzie.

Zaprojektowany specjalnie do nowego R 18 Transcontinental i R 18 B kokpit z czterema okrągłymi zegarami analogowymi i kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 10,25 cala doskonale pasuje do klasycznego wyglądu motocykli. Ozdobiony napisem „BERLIN BUILT” z jednej strony stylowo podąża za klasycznym charakterem nowego R 18 Transcontinental i R 18 B, z drugiej strony oferuje maksymalną funkcjonalność i informacje na doskonale czytelnym kolorowym wyświetlaczu TFT.

Tryby jazdy, bieg wsteczny, elektronika

Trzy tryby jazdy oraz układy ASC i MSR gwarantujące dużo radości z jazdy i bezpieczeństwo w standardzie. Wspomaganie cofania i ruszania pod górę jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.

Aby dostosować się do indywidualnych oczekiwań kierowcy, nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B oferują standardowo trzy tryby jazdy „Rain”, „Roll” i „Rock”, co jest niespotykane w tym segmencie. W standardowym wyposażeniu oferowana jest również automatyczna kontrola stabilności ASC (Automatic Stability Control) zapewniająca wysoki poziom bezpieczeństwa. Ponadto nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B są standardowo wyposażone w układ regulacji hamowania silnikiem (MSR).

Owiewki, ich kształt, linie motocykla

Nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B: ikoniczny opływowy kształt, wygląd w stylu sztywnej ramy i nowoczesne technologie.

Nowy R 18 Transcontinental w stylu „American Way of Ride” inspiruje jako luksusowy tourer, a nowy R 18 B jako stylowy bagger z charakterystycznym opływowym kształtem, który doskonale łączy przednią owiewkę, kufry, a w R 18 Transcontinental również topcase. Oba motocykle umiejętnie przenoszą ikoniczny styl grand tourerów i cruiserów z minionych czasów do współczesności, a w wielu detalach widać purystyczny design, który ukształtowały liczne klasyki BMW Motorrad. Elementy funkcjonalne i stylistyczne, takie jak podwójna rama rurowa, 24-litrowy bak w kształcie kropli, otwarty wał Kardana, powłoka lakiernicza z podwójnym liniowaniem (wyposażenie dodatkowe) jednoznacznie przypominają legendarne boksery BMW. Równie udaną reminiscencję dawnych czasów stanowi układ jezdny. Dwuramienny wahacz i kolumna resorująca w konfiguracji Cantilever z powodzeniem przenosi wizualnie koncepcję sztywnej ramy R 5 do czasów współczesnych.

System audio Marshall w BMW

Audio z systemem dźwiękowym Marshall: nowy cyfrowy wymiar dźwięku w wyposażeniu standardowym.

System audio firmy Marshall w nowym R 18 Transcontinental i R 18 B oferuje jeszcze intensywniejsze doznania dźwiękowe. Nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B mają już w standardzie system audio opracowany we współpracy z brytyjską firmą Marshall oferujący dwa 2‑drożne głośniki w przedniej części owiewki. Czarne maskownice z białym napisem Marshall dopełniają klasycznego wyglądu. Jeszcze intensywniejszy odbiór dźwięku oferują opcjonalne systemy Marshall Gold Series Stage 1 i Stage 2. Nawet 4 głośniki i 2 subwoofery o łącznej mocy 280 W zapewniają nieporównywalną jakość dźwięku i „dobre wibracje”.

Od 60 lat firma Marshall – pierwotnie z Hanwell w Londynie, obecnie z siedzibą w Bletchley, Milton Keynes (Wielka Brytania) – jest synonimem legendarnych wzmacniaczy gitarowych używanych przez najlepszych muzyków świata. Od 2012 roku Marshall rozszerzył swoją ofertę o wielokrotnie nagradzane słuchawki i głośniki aktywne najwyższej jakości.

R 18 Transcontinental First Edition i R 18 B First Edition

Ekskluzywny wygląd w lakierze i chromie.

Od momentu wprowadzenia na rynek nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B oprócz standardowego modelu oferowane będą na całym świecie jako ekskluzywne R 18 Classic „First Edition” i R 18 „First Edition”. Łączą one w sobie wygląd R 18 z ekskluzywnym wyposażeniem w klasycznym czarnym lakierze z podwójnymi białymi liniami. Na uwagę zasługuje również specjalne wykończenie powierzchni (pakiet elementów chromowanych), wysokiej jakości haft na siedzeniu oraz napis „First Edition”.

Option 719 i asortyment dodatków

Szeroki wybór części do perfekcyjnego customizingu i optymalnej indywidualizacji. Ekskluzywne wyposażenie Option 719.

Asortyment oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad oferuje maksymalne możliwości indywidualizacji umożliwiający dopasowanie R 18 Transcontinental i R 18 B do własnych preferencji. Również do nowego R 18 Transcontinental i R 18 B dostępna jest większość designerskich kolekcji części frezowanych z aluminium znanych z R 18 i R 18 Classic zaprojektowane wspólnie z Roland Sands Design. W zakresie systemów audio BMW Motorrad współpracuje z brytyjską firmą Marshall. W ramach wyposażenia „Option 719” BMW Motorrad oferuje do nowego R 18 Transcontinental i R 18 B szereg wysokiej klasy ekskluzywnych elementów wyposażenia dodatkowego, takich jak lakier Option 719 Galaxy Dust metalizowany oraz oryginalne akcesoria BMW Motorrad.

2021 BMW R 18 Transcontinental oraz R 18 B – dane techniczne