MV Agusta zapowiada restrukturyzację. Co zrobi Mercedes? - Motogen.pl

Obroty marki MV Agusta w 2015 roku wyniosły 100 milionów euro, co dało wzrost o 30%. Ponad 15% z tej kwoty wydano na prace działu badań i rozwoju produktów. MV Agusta widzi siebie jako markę segmentu „wyższego premium”.

W komunikacie prasowym czytamy, że producent potrzebuje więcej środków finansowych na rozwój i przeprowadzi restrukturyzację. MV Agusta nie podaje jednak żadnych szczegółów poza tym, że zostanie wzmocniony pion zarządzania.

W portalu „Corierre dello Sport” czytamy, że w sprawę zaangażowały się organizacje rządowe i pozarządowe zajmujące się finansami oraz branżą metalurgiczną we Włoszech. Opcje są dwie – albo MV Agusta będzie finansowała się sama polegając również na udzielonych jej kredytach, albo podda się Mercedesowi. Na początku marca informowano, że producent ma zadłużenie w wysokości około 40 milionów euro, a wierzyciele nie chcą go zawiesić.

MV Agusta jest w potrzasku, ponieważ jeżeli Mercedes wycofałby się ze współpracy, to rodzina Castiglioni będzie musiała od razu spłacić pożyczkę w wysokości 15 milionów euro udzieloną przez Banca Popolare di Milano. Oczywiście nie jest to jedyny dług producenta.

 

Zobacz również: Mercedes-Benz AMG GT S kontra MV Agusta F3 w starciu na torze „Poznań”

Mercedes kupując udziały w MV Agusta zapowiadał, że nie chce ingerować w struktury marki ani jej przejmować. W tym roku ogłoszono również, że motocykle tej marki będą sprzedawane w salonach Mercedes-AMG. BMW ma swoją markę motocyklową, Audi zostało właścicielem Ducati (z którym Mercedes przez chwilę romansował), więc Mercedes pozostaje jedynym niemieckim koncernem bez marki motocyklowej. MV Agusta natomiast doskonale wpisuje się w klimat samochodów ze znaczkiem AMG.

Więcej o motocyklach MV Agusta Autor: Wojciech Grzesiak