Spis treści
KTM wykupił 25,1% marki MV Agusta, a teraz szykują się poważne inwestycje! Włoska marka jednak nie straci swojego ducha.
Pod koniec 2022 roku na rynku motocyklowym doszło do potężnej transakcji: KTM zakupił 25,1% udziałów firmy MV Agusta za 30 milionów Euro. Dla Stefana Pierera (właściciel KTMa i całej grupy Pierer AG) jest to kolejny krok aby zostać wielkim koncernem motocyklowym. Z kolei dla MV Agusty… No właśnie: jedni obawiali się, że włoska marka stanie się korporacyjna zamiast butikowa, inni przerażeni byli wizją przeniesienia produkcji do Indii. Na szczęście nic takiego się nie stanie!
Niedawno, na kilka miesięcy po transakcji, MV Agusta wystosowała oficjalny komunikat, w którym zdradza plany współpracy z nowym współwłaścicielem.
Nowe salony, nowe rynki dla MV Agusty
Połączenie sił z grupą Pierer Mobility AG otwiera wiele możliwości rozwoju. Jedną z nich jest stworzenie nowych salonów, na nowych rynkach.
Na koniec 2023 roku MV Agusta ma posiadać sieć 180 salonów sprzedaży, wraz z silną obecnością w Ameryce Północnej i Europie, ale także w Ameryce Południowej i Azji. Aktualnie w tych obszarach operuje 100 salonów.
Każdy salon ma zapewniać ekskluzywny poziom obsługi premium, identycznie na całym świecie. Wyjątkowość marki MV Agusta ma brać się nie tylko z wyrafinowanych produktów, ale z całego doświadczenia, które klienci będą odczuwali w kontakcie z marką.
Remont fabryki w Schiranna, stworzenie muzeum MV Agusty
Przez ponad 78 lat swojej historii, motocykle MV Agusta od zawsze budowane były w jednym miejscu – w fabryce zlokalizowanej w mieście Schiranna nad jeziorem Varese. Powierzchnia siedziby to ponad 130 000 metrów kwadratowych, z czego ponad 20 000 m2 znajduje się pod dachem. Właściciele obiecują, że miejsce produkcji motocykli się nie zmieni, nie zostanie przeniesione, nie będzie outsource’ingowane za granicę.
Aktualnie fabrykę ma potencjał produkcyjny wynoszący 15 000 sztuk na rok. Aktualnie wdrażany jest już plan remontu, po którym siedziba MV Agusty będzie zupełnie nowa i wyposażone w najnowocześniejszą technologię produkcji oraz w systemy ekologiczne. Duży nacisk położony zostanie także na odpowiednie warunki pracy. Odświeżone zostaną wszystkie działy, od produkcji, przez biura i laboratoria R&D.
To nie wszystko. Zbudowane zostanie Muzeum MV Agusty, w którym będzie można doświadczyć legendy marki. Nowa siedziba firmy stanie się prawdziwym sanktuarium motocyklowym dla wszystkich fanów MV Agusty i entuzjastów motocykli.
Poza Schiranną, MV Agusta posiada także centrum badawczo-rozwojowe CRC. Zlokalizowane jest w San Marino, a pracuje tam 40 najlepszych inżynierów i projektantów z branży.
Zostaw odpowiedź