W tym roku po raz piąty przyznano nagrodę w kategorii motocykli w ramach Concorso di Motociclette. Zwyciężył Münch-4 TTS-E z 1973 roku. Wśród samochodów tytuł Best of Show zgarnęła Alfa Romeo 8C 2300 Spider z 1932 roku. Nagroda publiczności trafiła do Ferrari 166M Barchetta z 1950 roku. W kategorii prototypów wygrał Bentley Exp 10 Speed Six.

Wróćmy jednak do zwycięskiego motocykla, bo jak zawsze za takim okazem kryje się historia. Fiedel Münch rozpoczął pracę z motocyklami jako elektryk i tuner silników w latach 40. Pracował dla marki Horex, która porzuciła produkcję motocykli w 1956 roku. Münch wykupił wtedy pozostałe motocykle i części, a następnie zaczął sprzedawać swoje cafe racery. Jego największym sukcesem był zbudowany w 1966 roku model Mammoth. Silnik motocykla miał moc 88 koni mechanicznych i rozpędzał go do 220 km/h.

Münch-4 TTS-E ma silnik o pojemności 1177cm3 i był pierwszym motocyklem na świecie, który dysponował mocą 100 koni mechanicznych. Serce pochodziło z NSU Prinz TT i był to chłodzony powietrzem czterocylindrowy motor, który Münch odpowiednio podrasował. W modelu TTS-E pojawił się mechaniczny wtrysk paliwa marki Kugelfischer.

Autor: Wojciech Grzesiak