MotoGP wraca do silników 1000 ccm - Motogen.pl

Dorna i FIM oficjalnie potwierdzili, że w 2012 roku zawodnicy startujący w Grand Prix pojadą na motocyklach wyposażonych w silniki o pojemności 1000 ccm.

Od jakiegoś czasu już słyszeliśmy plotki na temat zmiany pojemności silników motocykli startujących w Grand Prix. Wielu producentów, zawodników oraz sama Dorna chcieli wycofać się z dotychczasowej formuły. Prezes FIM Vito Ippolito oraz Carmelo Ezpeleta z Dorna Sport oficjalnie potwierdzili, że od 2012 roku zawodnicy będą ścigać się na maszynach napędzanych silnikami o pojemności 1000 ccm. Jednostki napędowe mogą być wyposażone w maksymalnie cztery cylindry o średnicy nie przekraczającej 81 mm.

FIM Vito Ippolito: Wprowadzamy zmiany w klasie MotoGP. Motocykle napędzać będą czterosuwowe, czterocylindrowe jednostki o pojemności nie przekraczającej jednego litra. Maksymalna średnica cylindra to 81 mm. Ta specyfikacja ma być bazą dla producentów do dalszego rozwoju silników. Na początku przyszłego roku wydamy bardziej kompletne regulacje w tej sprawie. 2012 będzie nową erą w wyścigach z cyklu MotoGP.
 

Jest to już druga regulacja w sprawie silników w Grand Prix w tym roku. Przypomnijmy, że w sezonie 2010 każdy zawodnik będzie miał do dyspozycji zaledwie sześć jednostek napędowych. Przy planowanych 18 rundach daje to jeden silnik na trzy wyścigi.